رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 317809

خواص انگور/ خواص شیره انگور/ خواص هسته انگور

انگور از جمله شیرین ترین و بهترین نوع از میوه هایی محسوب میشود که دارای گونه های متعددی است و همین امر موجب شده تا این محصول مورد توجه تمام افراد با ذائقه های مختلف گردد. میوه انگور دارای دو مدل بی هسته و هسته دار است که با رنگهای قرمز، سیاه، زرد و سبز میتوان آن را تهیه کرد.

خواص انگور

Image result for ‫انگور‬‎

انگور از میوه هایی که دارای خواص بسیار معجزه آسایی است و همین امر سبب شده تا این محصول مورد توجه بسیاری از اطبا قرار گیرد. این میوه خوشمزه دارای ویتامین های A , B ، C میباشد و همچنین از مقدار قابل توجهی منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین برخوردار میباشد.

از مهم ترین خواص انگور میتوان به تصفیه خون، برطرف کننده یبوست، درمان سل، تقویت معده، درمان سیاه سرفه، تقویت سیستم ایمنی، درمان ورم روده، بهبود عملکرد قلب، بهبود دیابت، درمان بیمارهای اعصاب، ضد سرطان، تنظیم فشار خون، بهبود سلامت چشم، تقویت مغز و حافظه، درمان نقرس، تقویت عضلات، درمان کم خونی، بهبود عملکر کلیه، درمان یرقان، درمان میگرن، ضد پیری، کاهش و افزایش دهنده وزن اشاره نمود. دارا بودن این خواص موجب شده تا این محصول مورد توجه افراد بی شماری در تمام گروه های سنی قرار گیرد.- خواص انگور

انگور را میتوان به صورتهای مختلفی اعم از آبمیوه، خشکبار و به صورت تازه مورد استفاده قرار داد و از خواص منحصر به فردی که داراست، بهره مند شد. این میوه به سبب برخورداری از خواصش در طب سنتی دارای جایگاه بسیار خاصی است.

خواص شیره انگور

شیره انگور به علت خاصیتی که داراست، در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار میگرفته است و همین امر موجب شده تا این محصول را با آن با نامهای همچون دبس یا دوشاب بشناسند و مورد استفاده قرار دهند. به سبب طبیعت گرم و تری که این محصول داراست، این امکان را فراهم می آورد تا تمام افراد بتوانند از آن استفاده نمایند و از خواصش بهره مند شوند.

شیره همچون میوه انگور از ویتامین های آ، ب و ث برخوردار است که با مصرف آن میتوان نیازهای بدن به این مواد معدنی را به بهترین نحو ممکن پاسخگو بود. به دلیل خواص بسیار مفیدی که این محصول داراست، به مصرف آن در فصول سرد بسیار توصیه شده است زیرا موجب تسکین بیماری هایی میشود که در فصل سرما به آنها دچار میشویم.

از جمله خواص این محصول میتوان به غلیط شدن شیر مادر اشاره نمود و به همین جهت به مصرف آن در دوران شیردهی بسیار توصیه شده است. همچنین از دیگر خواص آن شامل درمان کم خونی، افزایش وزن، باز کنندگی گرفتگی ها، اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی در ناحیه حلق و درمان افسردگی میباشد.

Related image

خواص هسته انگور

هسته انگور از نظر تب سنتی ایرانی دارای طبیعتی سرد و خشک میباشد؛ بنابراین مصرف آن موجب برطرف شدن اسهال، درمان سرفه مزمن و درمان به مسلولین میگردد. با توجه به فوایدی که هسته انگور داراست، بایستی به این نکته نیز اشاره نمود که مصرف این محصول به افرادی که دچار ضعف کلیه و مثانه هستند، توصیه نمیشود.

خواص انگور برای پوست

با توجه به تحقیقات صورت گرفته دانشمندان دریافته اند که مصرف انگور تاثیرات بسیار منحصر به فردی را بر روی مکانیزم پوست به همراه دارد و به سبب همین امر به مصرف آن بسیار توصیه نموده اند. روغن هسته انگور به علت برخورداری از خواص بسیار ویژه ایی که داراست، موجب شادابی، جوان سازی و جلوگیزی از چروک پوست میشود. این روغن دارای مقدار قابل ملاحظه ای الفا لینولئیک است که سبب بازسازی غشای پوست میگردد و به همین علت میتوان اشاره نمود که بهترین روغن برای دور چشم به شمار می آید زیرا چروکهای دور چشم را از بین میبرد.

به علت چربی خاصی که این روغن داراست، در صورتی که قبل از استفاده از موارد آرایشی از آن بهره گرفته شود، سبب دوام و جذب بهتر مواد آرایشی میشود. همچنین میتوان اشاره نمود که این روغن عاری از هرگونه چربی و بو است که میتوان از آن برای تقویت موهای خشک و آسیب دیده استفاده کرد تا موجب تقویت آنها گردد و از شوره و شکسته شدن آنها جلوگیری به عمل آورد.

خواص انگور در بارداری

Image result for ‫انگور‬‎

بایستی انگور را بارداری بسیار مورد استفاده قرار داد زیرا برای جنین و مادر فواید بیشماری را بهمراه دارد. میوه انگور غنی از ویتامین های گروه A، C، K، P و B میباشد که به همین علت در رشد جنین نقش بسزایی را ایفا میکند. همچنین میتوان اشاره نمود که انگور دارای اسیدهای آلی مانند سیتریک، مالیک، اسکوربیک، اسید تارتاریک است و همین امر سبب شده تا به مصرف آن بسیار توصیه شود.

از جمله فواید استفاده از انگور در بارداری میتوان به درمان کم خونی، افزایش متابولیسم بدن، از بین بردن التهاب، تنظیم میزان و آرایش ویتامین، کاخش سطح کلسترول خون، درمان یبوست، تضمین سلامت قلب و بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان و همچمنین بهبود گردش خون میباشد. میتوان اشاره نمود که نباید در مصرف این محصول زیاده روی شود زیرا موجب افزایش سطح قند خون، تهوع، اسهال و دل درد میشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها