رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 320711

خواص چای نعناع |فواید باورنکردنی چای نعناع

چای نعناع فواید زیادی دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمینه خواص چای نعناع آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

چای نعنا
html>

چای نعناع یک چای گیاهی است که به دلیل عطر تازه و طعم آرامش بخش آن در سراسر جهان مورد استقبال قرار می گیرد. به طور معمول ، چای نعناع از برگهای نعنا تهیه می شود. نعناع (Mentha x piperita) یک گیاه ترکیبی است. گیاه نعناع چند ساله دارای برگهای سبز روشن است و به راحتی می توانید در انواع فضای کم نور (از جمله یک آپارتمان) پرورش دهید ، بنابراین به گیاه پرطرفدار برای انواع مواد غذایی و نوشیدنی تبدیل شده است. همچنین برای جلوگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی می تواند با اکالیپتوس مخلوط شود.

چای نعناع با قدمت هزاران سال در فرهنگ های یونان ، روم و مصر باستان برای اهداف دارویی استفاده می شود. با این حال ، براساس اعلام انستیتوی ملی بهداشت ، نعناع تا سال 1700 به عنوان یک نوع مشخص شناخته نمی شد.

آیا فواید سلامتی برای چای نعناع وجود دارد؟

ناراحتی معده ، سردرد دردناک ، سرماخوردگی؟ قبل از رسیدن به آن دسته از داروهای بدون نسخه ، چرا یک داروی قدیمی را امتحان نکنید - نوشیدن چای گیاهی. به ویژه ، چای نعناع دارای چندین خاصیت درمانی است و اکنون تبدیل به موضوع مطالعات معدود تحقیقاتی شده است.

- چای نعناع می تواند سوء هاضمه را تسکین دهد. خنک شدن منتول در چای باعث شل شدن ماهیچه های روده می شود و صفرا تولید می کند تا غذا سریعتر هضم شود. نعناع همچنین نفخ و گرفتگی معده را کاهش می دهد و نشان داده شده است که علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را تا 75 درصد تسکین می دهد. یک احتیاط: طبق گفته های مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس (GERD) نباید از چای نعناع برای درمان علائم استفاده کنند. نعناع عضلات اسفنکتر را در مری شل می کند و در واقع می تواند علائم سوزش سر دل را افزایش دهد.

نعنا دارای خاصیت آرامش بخش است و آن را به عنوان نوشیدنی ایده آل برای رفع اضطراب ، افسردگی یا سردرد می دانند. سعی کنید آن را با بابونه ترکیب کنید تا یک ذهن آرام داشته باشید. حتی نعنا قند خون را کاهش می دهد ، یک نکته مهم برای همه افراد مبتلا به دیابت نوع 2. در صورت مصرف دارو برای کنترل قند خون ، با پزشک خود مشورت کنید. ترکیب داروها با چای نعنا ممکن است قند خون را بیش از حد کاهش داده و باعث هیپوگلیسمی (قند خون پایین) شود.

نوشیدن چای نعنا را برای درمان سرماخوردگی امتحان کنید. این گیاه دارای خواص قابل توجه ضد میکروبی و ضد قارچی است که باعث بهبودی می شود. همچنین مخاط گلو را نازک می کند و آن را به عنوان یک ماده موثر برشی تبدیل می کند. باعث تسکین گلو درد و سرفه های خارش دار نیز می شود. چای نعنا را با عسل شیرین کنید ، که فواید مشابه بسیاری دارد.

به هضم غذا کمک می کند چای نعناع همچنین به هضم غذا کمک می کند و می تواند یک چای مناسب بعد از یک وعده غذایی سنگین باشد. حتی در مواقعی که احساس می کنید زیاد غذا خوردید و هضم غذا کند شده است ، نوشیدن یک فنجان گرم چای نعناع باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. به طور کلی ، نوشیدن چای نعناع به کاهش احساس معده سنگین کمک زیادی می کند.

نعناع

خواص چای نعناع

چای نعناع از نوشیدنی های پر طرفدار است که خواص زیادی برای سلامتی دارد.این چای قابلیت جای گزین شدن برای کافئین را دارد و نوشیدن روزانه یک فنجان از آن میتواند آرامش بخش شما بوده و استرس را از شما دور کند.

در ادامه مطلی به طور کامل تر خواص چای نعناع را برای شما خواهیم گفت

خواص چای نعناع

خواص نعناع برای رفع تهوع

از چای و یا دمنوش نعناع برای رفع تهوع و استفراغ خود می توانید استفاده کنید.در سفر با کشتی یا هواپیما ممکن است دچار حالت تهوع شوید در این هنگام از چای نعناع استفاده کرده و تهوع خود را از بین ببرید.این چای دارای خاصیت ضد اسپاسم است.

خواص چای نعناع برای پوست

مطالعات انجام شده بر چای نعناع نشان دهنده آن است که این چای به کنترل جوش و آکنه و ریشه کردن آن ها کمک زیادی می کند.این نوشیدنی شاید در برابر سایر محصولاتی که جوش را از بین میبرد ضعیف عمل کند اما تاثیرات بلند مدت آن انکار ناپذیر می باشد.

برخورد اشعه های مضر نور خورشید با پوست صورت باعث آسیب رسیدن به آن می شود و به دنبال آن پوستی ضعیف و چرب خواهید داشت.مصرف روزانه چای نعناع به شما در داشتن پوستی جوان و شاداب تر کمک خواهد کرد.در چای نعناع نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که سبب پاکسازی منافذ پوست خواهد شد.همچنین این آنتی اکسیدان ها از پیری پوست و ایجاد چین ئ چروک بر روی صورت نیز جلوگیری می کنند.این چای توانایی پیشگیری از عفونت های پوستی و حتی سرطان را نیز دارد.

برای برخی از افراد، آکنه می تواند شرم آور باشد و بر اعتماد به نفس آنها تأثیر بگذارد. نعناع می تواند تولید سبوم اضافی را کاهش دهد. یک فنجان چای نعناع همراه با یک برنامه منظم بهداشتی پوست به شفاف‌تر و درخشان‌تر شدن پوست کمک می‌کند.

خواص چای نعناع برای سرما خوردگی

سرماخوردگی مترادف با انسداد بینی و سینوس است. نعناع فلفلی ضد باکتری و ضد ویروسی یک درمان طبیعی خوب برای سرماخوردگی است. این تزریق، منتول را آزاد می کند، ترکیبی که سینوس ها و بینی را باز می کند. همچنین گفته می شود که نعناع فلفلی به تجزیه مخاط و گلودرد کمک می کند.

نعناع علاوه بر فوایدی که بر مجاری تنفسی دارد، احساس طراوت و طراوت را به ارمغان می آورد که در مواقع تب ایده آل است. گفته می شود این چای ضد سرماخوردگی به عنوان یک شل کننده عضلات عمل می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. همه اینها به تسکین علائم آنفولانزا یا سرماخوردگی، به ویژه درد و سردرد کمک می کند.

خواص چای نعناع برای رفع تب

یکی از اجزای اصلی چای منتول می باشدومنتول باعث خنک نگه داشته شدن بدن و کاهش درجه حرارت آن در داخل و خارج می شود.همین امر باعث افزایش تعریق و به دنبال آن کاهش تب و التهاب و سایر بیماری های مشابه خواهد گردید

خواص چای نعناع برای کاهش وزن

بسیاری از تحقیقات انجام شده نشان مس دهد که چای نعناع عنصری مؤثر برای کاهش وزن است.این چای قادر است مصرف مایع در بدن ما را نیز بیشتر کند.اما آگاه باشید که مصرف این چای به تنهایی فایده ای نداشته و حتما باید در کنار رژیم غذایی و ورزش باشد.

در حالی که مهم است به یاد داشته باشید که هیچ چای گیاهی شما را چاق نمی کند، باید بدانید که برخی از آنها دارای خواصی هستند که آنها را متحدان خوبی برای افرادی می کند که می خواهند از رژیم غذایی پیروی کنند.

چای نعناع حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است که به کاهش چربی شکم و بهبود سطح تری گلیسیرید کمک می کند. یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی همیشه ضروری است و چای نعنا می تواند مکمل ایده آل تناسب اندام شما باشد.

این مورد در مورد دم کرده نعناع است زیرا این دو گیاه دارای خواصی هستند که به کاهش وزن کمک می کنند. نعناع در واقع به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و دیورتیک خود شناخته شده است. به عبارت دیگر، به از بین بردن سلولیت کمک می کند. اما این همه ماجرا نیست، زیرا نعناع حاوی فلاونوئیدها است. مولکول هایی که غذا خوردن را تا حد زیادی تسهیل می کنند. آنها از جذب چربی ها، تنظیم کربوهیدرات ها و همچنین بهبود جذب قند توسط روده مراقبت می کنند.

خواص چای نعناع برای اختلالات تنفسی

این چای اثرات ضد عفونی کننده ای دارد که سبب کاهش خلط،بهبود سرفه ها،بهبود عفونت های گلو و پاکسازی سینوس ها می شود.به علاوه دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد اسپاسمیک نیز می باشد و قادر است تا انواع بیماری های تنفسی شما را درمان نماید. آلرژی یا عفونت، گرفتگی بینی، گرفتگی قفسه سینه یا حملات سرفه بارهایی هستند که می توانند بر سلامت شما تأثیر بگذارند. چای نعناع حاوی منتول است، یک ماده ضد التهاب، ضد اسپاسم و ضد درد شناخته شده برای تسکین راه های هوایی. یک فنجان چای نعناع از شر سرفه های تحریک کننده شما را خلاص می کند.

چای نعناع و مو های زائد

از مهمترین خواص چای نعناع استفاده از آن برای رفع پر مویی است.خانم ها از این چای برای درمان موهای زائد خود می توانند استفاده کنند.این دمنوش باعث کنترل رشد موهای زائد در بدن می شود.چای نعناع باعث کاهش هورمون تستسترون آزاد شده و هورمون زنانه را افزایش می دهد.استفاده روزی 2 فنجان چای نعناع سبب کاهش هورمون های مردانه که مسبب رویش مو های زائد هستند می شود.توصیه می شود چای نعناع را جایگزین لیزر و داروهای شیمیایی نمایید.

چای نعناع برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چای نعنا یک اکسیر معادل یا برتر از کپسول های مولتی ویتامینی است که داروساز شما توصیه می کند. هر فنجان چای نعناع حاوی مقدار زیادی فلوراید، کلسیم، منیزیم، مس و سلنیوم است که همگی عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کنند. این مواد معدنی ضروری انواع قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که مشتاقانه منتظر عملکرد سیستم ایمنی شما هستند، مهار می‌کنند.

چای نعناع برای سلامت قلب

چای نعناع سرشار از ویتامین B3 (معروف به نیاسین) است که باعث کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) می شود. علاوه بر این، چای نعناع حاوی اسید فولیک است که سطح هموسیستئین بدن شما را تنظیم می کند و در نتیجه حضور این اسید آمینه را در بدن شما کاهش می دهد. در یک مطالعه نشان داده شده است که نعناع اکسیداسیون کلسترول LDL (کلسترول بد) را در شرایط آزمایشگاهی به تاخیر می اندازد. جالب توجه است که توانایی آن در مهار فرآیند اکسیداسیون نسبت به 9 گیاه دیگر مانند سیب زمینی شیرین و پاپایا برتر است. به یاد داشته باشید که اکسیداسیون کلسترول LDL در خون یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی است. با کمال تعجب، مهار اکسیداسیون کلسترول LDL توسط گیاهان مختلف مورد مطالعه به محتوای فلاونوئید آنها مرتبط نبود و نتایج به‌دست‌آمده نشان نمی‌دهد که ترکیبات مسئول این اثر مشاهده شده‌اند. . بنابراین قبل از این که نتیجه گیری کنیم که نعناع فلفلی از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند، باید مراقب باشیم زیرا هنوز هیچ مطالعه بالینی در این زمینه انجام نشده است.

موارد منع مصرف نعناع

موارد منع مصرف نسبتا کمی برای خوردن آلرژی های تازه یا شناخته شده وجود دارد. با این حال، استفاده بیش از حد از نعناع ممکن است بیماری ریفلاکس معده به مری را افزایش دهد و با درمان های ضد انعقاد تداخل ایجاد کند. علاوه بر این، نوشیدن چای نعنا در نزدیکی وعده های غذایی ممکن است جذب آهن را کاهش دهد. بنابراین مصرف آن دور از وعده های غذایی به ویژه برای جمعیت های شکننده مستعد کم خونی توصیه می شود.

چای گیاهی نعناع و جذب آهن

چای نعناع نیز مانند چای، جذب آهن را در بدن کاهش می دهد. در روده، ترکیبات فنلی این نوشیدنی ها با آهن کمپلکس تشکیل می دهند و از جذب آن جلوگیری می کنند. چای نعناع ترجیحا باید حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف شود تا جذب بهینه آهن موجود در آن وعده غذایی فراهم شود. این امر به ویژه برای افرادی که به آهن بیشتری نیاز دارند (کم خونی، بارداری، شیردهی و غیره) اهمیت دارد.

رفلکس معده


نعناع حاوی اسیدهای فرار است که استرس استراحت را در اسفنکتر تحتانی مری کاهش می دهد و محتویات معده را به مری باز می گرداند. بنابراین افرادی که از بیماری ریفلاکس معده به مری، ازوفاژیت معده یا فتق هیاتال رنج می برند، باید از مصرف چای نعناع یا نعناع به ویژه قبل یا بعد از غذا خودداری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها