رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 321477

ازدواج«شاهزاده هری»،چقدر به اقتصاد انگلیس تزریق میکند!

ساعت 24- برآوردها نشان می‌دهد ازدواج «پرنس هری»، شاهزاده انگلیسی با «مگان مارکل»، مدل و بازیگر آمریکایی، 500 میلیون پوند به اقتصاد انگلیس تزریق می کند.

شاهزاده هری
style="text-align:justify">برآوردها نشان می‌دهد ازدواج «پرنس هری»، شاهزاده انگلیسی با «مگان مارکل»، مدل و بازیگر آمریکایی، ۵۰۰ میلیون پوند به اقتصاد انگلیس کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ برآوردها نشان می‌دهد ازدواج «پرنس هری»، شاهزاده انگلیسی با «مگان مارکل»، مدل و بازیگر آمریکایی، 500 میلیون پوند به اقتصاد انگلیس تزریق می کند.

بر این اساس، ازدواج سلطنتی یکی از مهمترین وقایع امسال در انگلیس است و به نظر می رسد موج گسترده‌ای از گردشگران را راهی این کشور کند.

هری، نوه ملکه الیزابت دوم و پنجمین وارث تاج و تخت در انگلیس است. مراسم ازدواج سلطنتی او و مگان مارکل قرار است در 19 مه سال جاری میلادی در قلعه ویدزور – کاخ سلطنتی پادشاهان و ملکه های انگلیس طی 1000 سال اخیر--برگزار شود.

بنابر گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، ازدواج پرنس ویلیام، برادر بزرگتر هری و کیت میدلتون در آوریل 2011 موجب سرازیر شدن موج بزرگی از گردشگران به این کشور شد. آمارها نشان می دهد حجم ورود گردشگر به انگلیس در ماه آوریل سال 2011 حدود 350 هزار نفر بیش از آوریل سال قبل از آن بوده است. همچنین ازدواج سلطنتی در برهه ای از زمان موجب ایجاد اشتغال موقت نیز شد.

«دیوید هیت»، مدیر اجرایی شرکت «برند فایننس» معتقد است ازدواج سلطنتی مبلغی بالغ بر 500 میلیون پوند (680 میلیون دلار) به اقتصاد انگلیس کمک می کند. او گفت: احتمال می رود حدود 200 میلیون پوند از طریق گردشگران و اقامت در هتل های به اقتصاد کشور تزریق شود. تماشای ازدواج سلطنتی نیز مبلغی حدود 150 میلیون پوند را به همراه دارد. همچنین مبالغ زیادی از طریق خرید تی شرت، کلاه و اقلام یادبود برای اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

این مقام انگلیسی افزود: بخش تبلیغات نیز حدود 100 میلیون پوند از ازدواج سلطنتی سود می برد.

مدیران گردشگری انگلیس پیش بینی می کنند سال 2018 رشد اقتصادی این بخش را به دنبال دارد و ازدواج سلطنتی باعث می شود بخش عمده ای از خسارات ناشی از کاهش ارزش پوند و تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جبران شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها