رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 322295

خانه هنرمندان ایران کجاست؟

ساعت 24-خانه هنرمندان ایران از جمله مکان فرهنگی و هنری بسیار مهم در تهران محسوب می‌شود که در محل یکی از مهم‌ترین باغ‌های قجری تاسیس شده است.

25
خانه هنرمندان ایران مجموعه فرهنگی و هنری در تهران است که در محل یکی از مهم‌ترین باغ‌های قجری موسوم به «فیشرآباد» ساخته شده است. این باغ در دوره ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و در اختیار پسر وی، کامران میرزا، بوده است. وجه تسمیه نام آن نیز برگرفته از باغبان اتریشی آن است.

خانه هنرمندان

پس از جنگ جهانی دوم فیشرآباد توسط نیروهای متفقین به عنوان مهمان‌خانه مورد استفاده قرار گرفت و از اینرو، تعدادی ساختمان نظامی به مجموعه اضافه شد. پس از خروج متفقین این باغ در اختیار نیروهای نظامی کشور قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۳۷۷ شهرداری تهران این محوطه را به تملک خود درآورد و تصمیم به بازسازی بنا و تبدیل آن به یک مرکز فرهنگی هنری گرفت؛ و در نهایت، در سال ۱۳۷۸ با نام خانه هنرمندان ایران آغاز به کرد.

artists-house

ساختمان اصلی خانه هنرمندان ایران

در حال حاضر، در این مجموعه رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود؛ از جمله این رویدادهای هنری و فرهنگی می‌توان به برگزاری گالری‌های هنرهای تجسمی و نمایش فیلم و اجرای تئاتر و همچنین کنسرت‌های موسیقی و فروش صنایع دستی و محصولات هنری ساخته شده به دست هنرمندان کشورمان اشاره کرد.

نشانی

خانه هنرمندان ایران در خیابان طالقانی، خیابان فرصت (موسوی) شمالی، ضلع جنوبی پارک هنرمندان (باغ هنر) قرار دارد.

دسترسی

برای رسیدن به باغ هنرمندان می‌توانید در خط یک مترو در ایستگاه طالقانی از قطار پیاده شده و پس از خارج شدن از ایستگاه با پنج دقیقه پیاده‌روی به سمت غرب در خیابان طالقانی به خیابان فرصت شمالی و پارک هنرمندان برسید. خانه هنرمندان در ضلع جنوبی این پارک قرار دارد.

artists-house

تماشاخانه ایرانشهر در مجموعه خانه هنرمندان

همچنین می‌توانید در این لیست خط ۱ متروی تهران و ایستگاه‌های هفت‌تیر یا ایستگاه طالقانی را انتخاب کنید و از اتوبوس‌هایی که به این دو ایستگاه تردد می‌کنند با خبر شوید و از آن‌ها استفاده کنید. اگر از سمت میدان هفت‌تیر به خانه هنرمندان می‌روید باید در خیابان خردمند به سمت جنوب حرکت کنید تا با ده دقیقه پیاده‌روی به پارک هنرمندان و خانه هنرمندان ایران برسید.

artists-house

نگارخانه استاد ممیز در خانه هنرمندان، در زمان برگزاری گالری آثار نقاشی استاد لوریس چکناواریان

برای دیدن برنامه‌های جاری و تهیه بلیت اجراهای تماشاخانه ایرانشهر می‌توانید به سایت www.tamashakhaneh.ir و برای خواندن اخبار خانه هنرمندان به سایت www.iranartists.org مراجعه کنید. در این مجموعه کافی‌شاپ و رستوران غذاهای گیاهی و فروشگاه صنایع دستی هم به ارائه خدمات به شما می‌پردازند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها