رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 322392

ثبت بهترین عملکرد اقتصادی منطقه یورو طی ۷ سال اخیر

ساعت24-تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ با رشدی ۰.۸ درصدی همراه شد تا به این ترتیب، بهترین عملکرد سالانه اقتصادی منطقه یورو در هفت سال گذشته به ثبت برسد.

به گزارش ایندیپندنت، به کمک رشد چشمگیر فعالیت‌های بخش خدمات و گسترش فعالیت‌های تولیدی که در آستانه ثبت رکورد جدیدی است، اقتصاد منطقه یورو سال ۲۰۱۷ را در حالی به پایان رساند که قوی ترین عملکرد خود را طی هفت سال اخیر به ثبت رساند.

شاخص نهایی ترکیبی مدیران خرید "آی. اچ. اس" در ماه دسامبر بین ۱۹ کشوری که از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده می کنند، به ۵۸.۱ واحد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از ماه فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون رسید و این درحالیست که این شاخص در ماه قبل از آن معادل ۵۷.۵ واحد بود. هنگامی که این شاخص بالای ۵۰ واحد قرار دارد نشان دهنده توسعه اقتصادی است.

کریس ویلیامسون- کارشناس اقتصادی و تجاری برجسته در حوزه شاخص "آی. اچ. اس"، ماه دسامبر را پایانی رویایی در سال ۲۰۱۷ برای منطقه یورو توصیف کرده است و هشدار داده است که ترس و نگرانی از نااطمینانی فضای سیاسی می‌تواند باعث کاهش در رشد اقتصادی شود.

وی گفت: بخش صنعت بالاترین نرخ رشد خود را از زمان جمع اوری داده‌های مربوط به این بخش طی دو دهه اخیر به ثبت رسانده است و بخش خدمات هم بهترین عملکرد خود از سال ۲۰۰۷ تاکنون را به ثبت رسانده است. آقای ویلیامسون هم چنین با اعلام اینکه طبق آمارها تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه اخر سال ۲۰۱۷ معادل ۰.۸ درصد افزایش یافته است افزود: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این حرکت رو به رشد در سال جدید نیز ادامه نیابد.

برخلاف منطقه یورو، در انگلیس این رشد خفیف تر بوده است. شاخص "اچ. آی. اس" در انگلیس در روز پنج شنبه هفته گذشته به ۵۴.۹ واحد رسید و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ بین ۰.۴ درصد تا ۰.۵ درصد برآورد می شود که پایین تر از متوسط رشد منطقه یورو است.

در سه ماهه سوم سال گذشته نیز نرخ رشد منطقه یورو ۰.۶ درصد بوده است و نرخ بیکاری به پایین‌ترین میزان نه سال اخیر رسید. در انگلیس، نرخ رشد ۰.۴ درصد طی این مدت بوده است و تورم به خاطر تضعیف پوند افزایش یافت.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها