رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 322866

یک نتیجه بد ناآرامی های ایران

داستان تلخ بیچارگی اقتصادی فراموش شد

ساعت24-رییس جمهور حسن روحانی در هر صحبتش پس از رخدادشگفت انگیز ناآرامی در شماری از شهرهای کوچک و بزرگ تاکید دارد بگوید این ناآرامی ها و اعتراض شهروندانی که به خیابانها و میدان های شهرهای ایران آمدند فقط به دلیل مسایل اقتصادی نیست.

155
او می خواهد سربسته و دربسته به برخی مسایل دیگر اشاره کند و البته حرفش را ناتمام می گذارد. حالا و پیس از فروکش کردن نا آرامی ها که برخی از جمله وزیر کشور اعتراض کنندگان را کمتر از 50 هزار نفر در کل کشور می دانند پرسش این است آیا نهادهای اداره کننده جامعه توانستند و یا می توانند به همین شمار از معترضان ایرانی پاسخ دلگرم کننده دهند؟ واقعیت این است که برخلاف داوری رییس جمهور حسن روحانی ریشه نارضایتی ها در ایران به کسب و کار و معیشت ایرانیانی برمی گردد که برایند سیاستهای اقتصادی به زیان آنهاشده است. به این معنی که ترس و بیم دولت در حذف مناسبات فسادامیز نابرابرساز هرروز شکاف درآمدی را افزایش داده وراه را برای انباشت درآمد درمیان یک گروه کوچک از جامعه رمسلح به رانتهای اطلاعاتی و اقتصادی وافزایش حسرت و افسوس تهیدستان هموارکرده است. . دولت حسن روحانی نمی خواهد و نمی تواند با شهروندان ایرانی با صراحت و شجاعت حرف بزند و بگوید چرا راه ورود سرمایه گذاران خارجی بسته شده است و به همین دلیل اقتصاد ایران دارد در کف خیابان جهان جان می دهد در حالی که می تواند از منابع مازاد جهانی برای جان گرفتن اقتصاد استفاده کند . در این شرایط است که اشتغال پایدار و مناسب ایجاد نمی شود و برشدت خشم و اندوه لشکر بیکاران افزوده می شود. وقتی دولت در ناامیدی کامل برای ایجاد درآمدهای تازه باهد ف پرکردن دهها چاله حفرشده در بودجه سالانه است و نمی تواند به جایی برسد ناگزیر است به راههایی برود که آخر انها بسته است . ناآرامی های پدیدارشده در شهرهای ایران این نتیجه ناخوشایند را نیز داشته است که اصل داستان یعنی بیچارگی اقتصادی دولت و ملت در اقتصاد در گرداب فراموشی افتاده وازیادهابرود.

منتقدان دولت که با اتخاذ سیاستهای عجیب در 8 سال فغا لیت دولت دوستشان احمدی نژاد راه بیرون رفتن اقتصاد را تنگ کردند حالا دولت را به این دلیل که به تهیدستان رسیدگی نکرده است نکوهش می کنند. این منتقدان به ویژه طیف های تندخوی آنها باید بدانند آش پخته شده و در حال جوشی که برای اقتصاد تدارک دیده شده دیگر با راههای ناکارامدپیشین سرد نمی شود که بدون دردسرنوش جان شود. دردنهادینه شده بیچارگی کشور ؛دولت و ملت درحوزه اقتصاد و کسب و کار با این روش های فرسوده درمان شدنی نیست و اگر خواهان ایران آباد و آزاد و سربلند هستیم باید اول قبول کنیم که بیچاره شده ایم و پس از آن دنبال راههایی برای بیرون رفتن از این روزهای سخت پیدا کنیم. آقای روحانی و اعضای این کابینه کارهای بزرگی باید درداستان اقتصاد انجام دهند و شجاعانه وبا تکیه بر آرایی که شهروندان به روحانی داده اندباید با شهروندان حرف بزنند و ایرانیان را از ناامیدی و بیچارگی دور کنند. داستان بودجه 1397 نشان می دهد دست دولت برای بهبود روزگار اقتصادی ایران تا چه اندازه تنگ و خالی ااست و نباید این را پنهان کرد. شهروندان راستگویی را برهر چیزی ترجیح می دهند و راه برای اعتمادسازی همین است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها