رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323003

مصرف استامینوفن در دوران بارداری و خطر ناباروری در دختران

ساعت 24-دانشمندان دانشگاه ادینبرگ در اسکاتلند د رآزمایشگاه تخمک انسان را یک هفته در معرض مسکن قرار دادند ومتوجه شدند تا40 درصد سلول های تخمک از بین رفته است .

استامینوفن
نتایج این مطالعات هشدار می دهد زنانی که در دوران بارداری برای از بین بردن درد و تسکین ،مسکن مصرف می کنند ممکن است باروری دختران آنها آسیب ببیند.

اگر این تاثیر در رحم مادر اتفاق بیافتد ، ممکن است نوزاد دختر که در معرض داروهای رایج قرار گرفته با تعداد تخمک کمتری بدنیا آید و درنتیجه سال های کمتری توانایی باروری داشته باشد وهمین سبب یائسگی زود هنگام خواهد بود . مصرف استامینوفن وایبوپروفن در دوران بارداری در هورمون پروستاگلاندین ای 2 ( انواع اسیدهای چرب موجود دربدن ) اختلال ایجاد می کند، این هورمون نقش مهمی در رشد دستگاه تناسلی نوزاد دارد .

ریچارد شارپ استاد دانشگاه گفت ، این مطالعات احتمال خطر د ر مصرف استامینوفن یا ایبوپروفن را مشخص کرد اگرچه هنوزاز تاثیر این مسکن ها برسلامت انسان وآنچه که برای باروری آسیب دیده نیاز داریم اطلاع دقیقی درنداریم.

مصرف داروهادرجنین پسر نیز تاثیر دارد اما مانند جنین دختر که تعداد محدود تخمک تولید می کند نیست ، زیرا جنس مذکر در تمام طول زندگی اسپرم تولید می کند یعنی تاثیربرباروری جنین پسر مانند جنین دختر جدی نیست .

یافته های جدید ضمن هشدار به زنان باردارکه باید توجه داشته باشند فقط در صورت ضرورت از مسکن استفاده کنند به محققین هشدار می دهد که مطالعات بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها