رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323266

چه کسانی باید واکسن هپاتیت A بزنند؟

ساعت 24-رییس شبکه هپاتیت ایران ضمن توضیح نحوه انتقال بیماری هپاتیت A، چند توصیه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ارائه داد.

ژن ضد هپاتیت
دکتر سیدموید علویان با اشاره به نحوه ابتلا به هپاتیت A، گفت:‌ راه انتقال عفونت ویروسی هپاتیت A از طریق خوراکی است. بنابر این بهبود بهداشت آب و غذا و رعایت مسائل بهداشت فردی و جمعی، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید از خوردن آب و غذایی به سلامت آن شک داریم، پرهیز کرد، گفت: همچنین شستتن دست‌ها بعد از دستشویی، قبل پخت غذا و یا قبل از خوردن غذا از پیشگیری از هپاتیت A بسیار موثر است. باید توجه کرد که بیماران مبتلا به هپاتیت A تا مدت‌ها ویروس را از طریق مدفوع دفع می‌کنند، به همین دلیل خطر انتقال این بیماری به افراد سالم وجود دارد. بنابر این توصیه می‌شود افراد مبتلا به این بیماری تا یک هفته بعد از شروع علائم بیماری، در منزل استراحت کنند.

علویان با بیان اینکه ویروس هپاتیت A تا چهار ساعت در زیر ناخن‌ها زنده باقی می‌ماند، افزود: بر این اساس شستن دست‌ها بهترین راه‌ برای پیشگیری از این بیماری است و بهترین راه جلوگیری از انتقال این ویروس به دیگران، رعایت موارد احتیاطی استاندارد است. درعین حال افرادی که از بیمار مبتلا به هپاتیت A نگهداری می‌کنند حتما باید دست‌های خود را به طور مرتب بشویند.

چه کسانی باید واکسن هپاتیت A دریافت کنند؟

وی با بیان اینکه همه کودکان در فاصله اولین و دومین سال تولد باید واکسن هپاتیت A را دریافت کنند، گفت: همچنین کلیه افراد یک سال به بالایی که به کشورهایی نظیر کشورهای آمریکای مرکزی، جنوبی، آسیا و اروپای شرقی می‌روند، باید این واکسن را تزریق کنند و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کبدی و افراد با رفتارهای جنسی پر خطر، معتادان تزریقی، بیماران هموفیلی و شاغلین در آزمایشگاه‌ها از جمله افرادی هستند که باید واکسن هپاتیت A را دریافت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها