رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323795

ستاره‎های خَیر؛ از «شکیرا» تا «ویکتوریا بکهام»

ساعت 24-برخی از ستاره ها هستند که جدا از به دست آوردن شهرت، می خواهند در کشورشان تغییری، از کمک به فقرا گرفته تا حمایت از حقوق حیوانات، ایجاد کنند. اگر دوست دارید بدانید که این ستاره ها خیر کدامند و به چه اقداماتی دست زده اند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آنجلینا جولی
برخی از ستاره ها هستند که جدا از به دست آوردن شهرت، می خواهند در کشورشان تغییری، از کمک به فقرا گرفته تا حمایت از حقوق حیوانات، ایجاد کنند. اگر دوست دارید بدانید که این ستاره ها خیر کدامند و به چه اقداماتی دست زده اند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

لئوناردو دی کاپریو
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
اگر چه دی کاپریو در فیلم «گرگ وال استریت» یک خلافکار بود اما در دنیای واقعی یک بشر دوست است. او نه تنها برای انسان ها، بلکه برای حفظ زمینی که انسان ها در آن زندگی می کنند نیز تلاش می کند. این بازیگر برنده اسکار هالیوودی در یک حراجی خیریه، چندین میلیون دلار برای حفاظت از محیط زیست سرمایه جمع کرد. این مبلغ در ژوئن 2014، 7 میلیون دلار بود اما یک ماه بعد به 25 میلیون دلار افزایش یافت.

آنجلینا جولی
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
آنجلینا جولی از سال ۲۰۰۱ از سوی کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است. علاوه بر آن، او خودش 3 کودک را به فرزند خواندگی پذیرفت و زندگی شان را از این رو به آن رو کرد.

اما واتسون
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
ستاره مجموعه «هری پاتر»، اما واتسون، سفیر حسن نیت نهاد زنان ملل متحد است که در حمایت از زنان در کمپین های مختلفی چون « HeForShe» سخنرانی کرده است. او در این باره گفته: «من می دانم که دفاع از حقوق زنان را تنفر از مردان تصور می کنید اما این فکر اشتباه محض است و هر چه سریع تر باید اصلاح شود.»

ویکتوریا بکهام
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
ویکتوریا بکهام نیز جزو ستاره های خیر هالیوود است. او برای جمع آوری کمک های نقدی، حدود 600 تا از لوازم شخصی خودش را برای فروش به حراج گذاشت تا برای کمک به مادران باردار مبتلا به HIV پول جمع کند. او همچنین در سخنرانی هایش گفت: «من یک مادرم، به همین دلیل دوست دارم که به مادران دیگر کمک کنم. نوزادانی که مادران شان مبتلا به ایدز هستند، نباید به دنیا بیایند.»

شکیرا
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
شکیرا تا جایی که بتواند، از هیچ کمکی دریغ نمی کند. به عنوان مثال او در سال 1997، موسسه ای برای حمایت از کودکان فقیری که امکان تحصیل نداشتند، تاسیس کرد. او حتی در زمان بارداری خود نیز از کمک به آنها خودداری نکرد. این خواننده و ترانه سرای معروف کلمبیایی و سفیر حسن نیت یونیسف، بارها در سازمان ملل حضور یافت و درباره لزوم آموزش های پیش دبستانی و نقش بنیاد نیکوکاری خود در توسعه این آموزش ها برای کودکان محروم صحبت کرد.

کریستینا آگیلرا
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
کریستینا آگیلرا در کمک به قربانیان بلاهای طبیعی همیشه پیش قدم است. به عنوان مثال او به آسیب دیدگان زمین لرزه هائیتی سال 2010، طوفان کاترینا 2005 و طوفان سندی نیویورک و نیوجرسی در سال 2012 کمک های بسیاری کرد. او همچنین برای سخنرانی در مورد مبارزه جهانی با گرسنگی به کشورهای مختلفی سفر کرد.

لنا دونهام
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
لنا دونهام صدای زنان است. این نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهور سالهاست که در زمینه حقوق زنان و مسائل فمنیستی فعالیت دارد. او همچنین کمپینی را به حمایت از حقوق زنان در تگزاس تاسیس کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

بیانسه
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
پس از طوفان کاترینا، بیانسه کمک های زیادی را به ساخت مسکن برای بی خانمان ها در شهر خودش، هیوستون تگزاس، اختصاص داد. چند سال بعد او به عنوان سفیر در روز جهانی بشر دوستی معرفی شد و آهنگ «من در اینجا هستم» را به این کمپین اهدا کرد. او در سال 2013 نیز به همراه ستاره های دیگر به حمایت از زنان، کمپین دیگری را راه انداخت.

ناتالی پورتمن
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
ناتالی پورتمن یک ستاره خیر است که همیشه نگاه مثبتی به جهان دارد. او مدافع حقوق حیوانات است. او حتی به حمایت از حیوانات، گیاه خوار شد و دیگران را نیز به این کار تشویق کرد. ناتالی پورتمن همچنین برای مبارزه با فقر به کشورهای زیادی مانند گواتمالا و اکوادور سفر کرد و در سال 2011 نیز خیریه ای را به حمایت از کودکان راه انداخت.

مورگان فریمن
ستاره‎های خیر، از شکیرا تا بکهام
مورگان فریمن یکی از تاثیرگذارترین چهره های جهان است. او حتی کلیپی را به حمایت از محیط زیست منتشر کرد تا آگاهی مردم را نسبت به حفظ زمینی که در آن زندگی می کنند، بالا ببرد. او همچنین مخالف نژاد پرستی است و اعتقاد دارد که برای مبارزه با آن، تنها کاری که باید کرد، حرف نزدن در مورد آن است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها