رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 324319

تسلیت چهره‌های سیاسی درپی فوت کارکنان نفتکش سانچی

ساعت 24- علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی حادثه دریایی اخیر و فقدان جمعی از تلاشگران صنعت نفت، پیام تسلیتی صادر کرد.

نفتکش
div itemprop="articleBody">

علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی حادثه دریایی اخیر و فقدان جمعی از تلاشگران صنعت نفت، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اِنّا لِلّه وَ اِنّا اِلیهِ راجِعوُن

با نهایت تأسف و تألم خبر عروج جمعی از تلاشگران و خدمتگزاران صدیق صنعت نفت ایران را بر اثر سانحه غرق شدن نفتکش سانچی دریافت نمودم.

اگرچه از زمان وقوع این حادثه جانگداز کوشش بسیاری از سوی نهادها و سازمان های مختلف به ویژه از سوی تکاوران دلاور میهنمان صورت پذیرفت اما به واسطه نحوه و گستره بروز این فاجعه، تلاش های دست اندرکاران امر به نتیجه مطلوب منجر نشد. پس بر ماست که به قضای الهی و حکم آسمانی گردن نهیم و ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگ ایران و خانواده افتخارآفرین صنعت نفت به ویژه خانواده های داغدار این عزیزان، از درگاه یگانه هستی بخش مسألت می نماییم تا بر درجات آن خادمان میهن عزیز بیفزاید و آنان را همنشین ابرار و نیکان قرار دهد.

یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن

علی اکبر صالحی»

عارف جان باختن خدمه‌های کشتی نفتکش ایرانی را تسلیت گفت

رئیس فراکسیون امید مجلس جان باختن خدمه‌های سانحه آتش سوزی کشتی نفتکش ایرانی را تسلیت گفت.

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پی سانحه آتش سوزی کشتی نفتکش ایرانی و غرق شدن این کشتی در دریای چین پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه دردناک و غم انگیز آتش سوزی کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است موجب تاثر و تالم اینجانب شد.

شجاعت ستودنی و فداکاری ملوانان غیور کشورمان همیشه و در دورانهای مختلف باعث سرافرازی میهن عزیزمان شده است.

اینجانب با اندوه فراوان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار بویژه پرسنل زحمتکش سازمان بنادر و دریانوردی و تسلیت این ماتم به مردم عزیز کشورمان ،از خداوند رحمان و رحیم برای این عزیزان، غفران الهی و برای خانواده‎های آنان صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.

امید است با تلاش مسئولان ذی ربط ضمن تعیین هویت جانباختگان و رسیدگی به خانواده های داغدار و کاهش آلام آنها و نیز بررسی دقیق علت بروز حادثه نسبت به کوتاهی احتمالی در نجات ملوانان عزیز، گزارشی دقیق از سوی نهادهای مسئول به ملت ایران داده شود.

محمدرضا عارف

جهانگیری جان باختن سرنشینان نفتکش سانچی را تسلیت گفت
معاون اول رئیس جمهور در پیامی جان باختن مظلومانه سرنشینان نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم, معاون اول رئیس جمهور در پیامی با اشاره به حادثه جانکاه و دردناک جان باختن مظلومانه و شهادت‌گونه خدمه تلاشگر نفتکش سانچی، این ضایعه تأسف انگیز ملی را به عموم ملت ایران و به ویژه به خانواده‌های شریف و عزادار تسلیت گفت.

متن کامل پیام معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
متأسفانه یک هفته تلاش شبانه‌روزی تیم‌های امدادونجات و اقدامات و پیگیری‌های مستمر برای نجات جان جمعی از عزیزان سختکوش و تلاشگر نفتکش سانچی که در سواحل شرقی چین دچار سانحه و آتش سوزی شد، بی نتیجه ماند و حادثه جانکاه و دردناک جان باختن مظلومانه و شهادت‌گونه این عزیزان، ملت ایران را داغدار کرد. این ضایعه تأسف‌انگیز ملی را به عموم ملت ایران و به ویژه به خانواده‌های شریف و عزادار صمیمانه تسلیت میگویم و از خداوند بزرگ برای جانباختگان عرصه تلاش و خدمت غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور

پیام تسلیت نوبخت به مناسبت جان باختن کارکنان نفتکش سانچی

به مناسبت سانحه آتش‌سوزی برای کشتی نفت‌کش سانچی و جان باختن کارکنان آن، سخنگوی دولت پیام تسلیتی صادر کرد.

به مناسبت سانحه آتش‌سوزی برای کشتی نفت‌کش سانچی و جان باختن کارکنان آن، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«وقوع سانحه آتش‌سوزی برای کشتی نفت‌کش سانچی و درگذشت شهادت‌گونه خدمه و همکاران تلاشگر و مظلوم آن موجب نهایت تأسف و تألم گردید.

بی‌تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخت. اینجانب ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های معزز داغدیده و تأکید بر تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای جبران این مصیبت بزرگ، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر نوبخت»

ادای احترام جامعه کشتی به دریانوردان فقید نفتکش سانچی

رقابت‌های عمومی کشتی جوانان و نوجوانان کشور با نام گرامیداشت دریانوردان فقید نفتکش سانچی برگزار می‌شود.

رقابت های عمومی کشتی فرنگی و آزاد جوانان کشور به ترتیب روزهای ۲۵ تا ۲۹ دی ماه در خانه کشتی تهران و رقابتهای عمومی کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان نیز روزهای ۲۵ تا ۲۹ دیماه در مجموعه ورزشی امام علی (ع) شهرستان سیرجان برگزار می شود.

بر این اساس فدراسیون کشتی این رقابتها را با نام «گرامیداشت دریانوردان کشتی سانچی» برگزار خواهد کرد.

کشتی نفتکش سانچی ۹ روز پیش به دلیل برخورد با یک کشتی دیگر در دریای چین دچار آتش سوزی شد و امروز پس از مهار نشدن آتش به زیر آب رفت و ۳۲ پرسنل آن جان خود را از دست دادند.

پیام تسلیت وزیر بهداشت برای جان باختگان نفتکش سانچی

وزیر بهداشت در پیامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ارجمند نفتکش سانچی، این مصیبت بزرگ را به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

دکتر سید حسن هاشمی در اینستاگرام خود، نوشت: طی یک هفته گذشته، کلماتی سیاه، چون دود بر آمده از نفتکش سانچی، خبرهایی تلخ ساختند، تا امروز خبر سوختن پیکرهای عزیزان‌ دریادل‎مان در میان شعله‌های آتش و آسمانی شدن روح بلندشان را بشنویم.

یک هفته‌ای که نه تنها خانواده‎های آن بزرگ مردان که ملت ایران، در میان خوف و رجا، دست به دعا و چشم به آسمان داشتند؛ اما افسوس که تقدیر، دگرگونه رقم زد؛ تا همه ایران در سوگ دلاورمردان عرصه اقتصاد میهن، سیاه پوش شود و دل‌ها محزون و چشم‌ها اشک‌بار.

اینجانب ضمن ادای احترام به مقام شامخ آن شهیدان ارجمند، مصیبتی چنین بزرگ را به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منّان برای فرزندان دریادل کشور، مأوا در بهشت برین و برای بازماندگان شکیبایی خواهانم.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها