رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 324659

چگونه مانع هک شدن اینستاگرام شویم؟

ساعت24- در بسته اخبار فناوری امروز آموزش مقابله با هک شدن اینستاگرام و همین طور مطلبی در مورد رفع فیلتر ویز می‌خوانیم.

در بسته اخبار فناوری امروز آموزش مقابله با هک شدن اینستاگرام و همین طور مطلبی در مورد رفع فیلتر ویز می خوانیم.

راهی امن برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام این‌روزها محبوبیت زیادی نزد کاربران ایرانی دارد. و به همان اندازه هم می‌توانند قربانی هکرها شوند.

همزمان با فراگیر شدن استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال‌های اخیر، اخبار مرتبط با هک شدن این صفحه اجتماعی هم بیشتر به گوش می‌رسد. این در حالی است که با تکنیکی ساده در بخش تنظیمات این شبکه می‌توان ضریب امنیتی صفحه اینستاگرام را دو برابر کنید.

یکی از روش‌های مهم برای افزایش امنیت در اینستاگرام فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام است که برای این کار باید چند مرحله ساده را طی کرد؛ در ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی اندرویدی یا آی او اس خود اجرا کرده و از منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل (آیکون آدمک) بروید؛ در نسخه اندرویدی اینستاگرام باید آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید اما در نسخه آی.او.اسی آن باید آیکون چرخ دنده موجود در همین بخش را لمس کنید.

پس از لمس گزینه نام برده شده به منویی هدایت می‌شوید که گزینه Two factor Authentication در آن ارائه شده است. این گزینه را لمس کنید.

حالا باید گزینه Require Security Code را فعال کنید.

در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده هم گزینه Turn on را لمس کنید.

در این شرایط اینستاگرام برای شما یک پیامک حاوی کد امنیتی خاصی را ارسال می‌کند. کدی که از طریق پیامک دریافت کردید را در اپلیکیشن اینستاگرام وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر هنوز شماره تماس خود را در اکانت اینستاگرامتان فعال نکرده باشید، لازم می‌شود تا ابتدا نسبت به فعال‌سازی و تایید شماره تماس خود اقدام و سپس کد امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را از این طریق دریافت کنید.

بر اساس اطلاعات سایت مرکز اطلاع‌رسانی مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای(ماهر)؛ پس از ارائه کد تایید، اینستاگرام چند کد امنیتی یا اصطلاحا بک‌اپ کد (Backup Code) را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در شرایط خاص بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید با لمس گزینه Copy Codes آن‌ها را کپی و در هر جای دیگری ذخیره کنید یا با لمس گزینه Take Screenshot از این کدهای اسکرین‌شات ضبط کنید تا در شرایط لزوم قابل دسترس باشند.

در نهایت تایید هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام فعال می‌شود. از هم اکنون هر زمان که به منظور ورود به اکانت اینستاگرامتان اقدام کنید، باید از دو مرحله تایید هویت عبور کنید، پس فقط به خاطر داشتن رمز عبور اکانت برایتان کافی نیست.

هواوی آنر ۷X به‌صورت رسمی در ایران رونمایی شد

مسئولین برند آنر امروز طی نشستی خبر از ورود جدیدترین محصول خود به ایران دادند.

آنر به‌عنوان زیرمجموعه‌ی هواوی و البته برندی مستقل، طی سال‌های گذشته تلاش زیادی برای ایجاد خط مشی و زبان طراحی اختصاصی خود کرده است. این برند امروز طی مراسمی که در هتل اسکان الوند با حضور مدیران ارشد آنر و اهالی رسانه برگزار شد، از ورود محصول جدید خود به بازار ایران خبر داد. آنر ۷ ایکس با قابلیت‌های متعدد در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌، گزینه‌ی مناسبی برای کاربرانی خواهد بود که به دنبال محصولی توانمند و نه‌چندان گران‌قیمت هستند.

در ابتدای مراسم کریس سان، قائم مقام ارشد آنر در خاورمیانه و آفریقا، به تشریح عملکرد این برند در بازارهای جهان و اهداف آن پرداخت. وی در ابتدا از بازار هدف آنر صحبت کرد؛ جوانان هدف اصلی زیرمجموعه‌ی هواوی هستند که محصولات خود را مطابق سلایق و نیازهای آن‌ها توسعه می‌دهد. طراحی جوان‌پسند و امکاناتی مانند دوربین توانمند، عمر باتری بالا برای پخش طولانی موسیقی و نمایشگر بزرگ، برخی از مواردی به شمار می‌روند که در مراحل توسعه‌ی گوشی‌های آنر توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود.

به گفته‌ی کریس، آنر طی سال‌های گذشته موفقیت‌های زیادی در بازارهای جهانی تجربه کرده است. آمار فروش ۵۵ میلیون دستگاه و درآمد ۹ میلیارد دلاری آنر خبر از استقبال خوب خریداران از محصولات این برند می‌دهد. قائم مقام ارشد آنر در منطقه در ادامه از شرایط مثبت بازار ایران برای گوشی‌های هوشمند این شرکت طی سه سال گذشته خبر داد و به پتانسیل بالای این بازار برای رشد جهانی آنر اشاره کرد.

در ادامه محمد امین ناهید، مدیر روابط عمومی و مارکتینگ هواوی، به معرفی مؤلفه‌های آنر و محصول جدید این شرکت در بازار ایران پرداخت. به گفته‌ی ناهید، آنر محصولی ایده‌آل برای جوانان است و این شرکت برای کاهش فاصله‌ی خود با جوانان و ترسیم تصویری بهتر از برند خود در ذهن آن‌ها، اسپانسر مسابقات مختلفی از انواع ورزشی گرفته تا رقابت‌های گیمینگ در سطح جهانی شده است. همکاری با ردبول و گیم‌لافت در این زمینه، برخی از اقدامات آنر برای حضوری مؤثرتر در رویدادهای جوان‌پسند است.

به گفته‌ی مدیر روابط عمومی و مارکتینگ هواوی و آنر در ایران، المان‌های مهم جوانان در موبایل‌های که می‌توان در محصولات آنر آن‌ها را مشاهده کرد عبارتند از:

طراحی

عملکرد در بازی‌ها

توانایی عکاسی

پخش موسیقی

قابلیت‌های افزوده‌ی ورزشی

امین ناهید در ادامه به سهم آنر در بازارهای مختلف اشاره‌ی کوتاهی کرد؛ به گفته‌ی وی، شرکت آنر هم‌اکنون در چین و بین برندهایی که محصولات خود را تنها از کانال‌های آنلاین به فروش می‌رسانند، در جایگاه اول قرار دارد. کسب سومین برند موبایل در روسیه و محبوب‌ترین برند گوشی‌ هوشمند در فنلاند از دیگر موفقیت‌های آنر در بازارهای جهانی است.

مدیر روابط عمومی و مارکتینگ هواوی و آنر، در ادامه خبر از حضور گسترده‌تر این برند در ایران داد. محصولات این شرکت در سه رده‌ی مختلف برای کاربران ایرانی در دسترس خواهند بود:

درحال حاضر ۸۵ درصد فروش گوشی‌های آنر در بازار چین انجام می‌شود. اما طبق برنامه‌ریزی مدیران این شرکت، تا سال ۲۰۲۰ سهم فروش بازار چین و جهان آنر برابر خواهد شد و در نهایت تا سال ۲۰۲۲ با رسیدن سهم ۶۰ درصدی بازار جهانی از فروش، آنر به پنجمین برند بزرگ حوزه‌ی موبایل تبدیل می‌شود.

در ادامه‌ی مراسم امین ناهید به معرفی محصول تازه‌وارد آنر به بازار ایران پرداخت. آنر ۷X از بدنه‌ای تمام فلزی بهره می‌برد که در این زمینه آن را نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، آنر ۹ متمایز می‌کند. محصول میان‌رده‌ی جدید آنر از صفحه‌نمایش ۵.۹۳ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن +Full HD بهره می‌برد تا در کنار تصویری بزرگ‌تر، تراکم پیکسل ایده‌آلی در اختیار کاربران قرار گیرد. نکته‌ی قابل توجه و مثبت در طراحی Honor ۷X، حاشیه‌های اندک نمایشگر آن است که به زیبایی آن افزوده است.

در بخش دوربین، دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت تصاویر را بر عهده دارند. درحالی‌که نمونه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی نقش اصلی در ثبت اطلاعات و جزئیات قاب را بازی می‌کند، سنسور ۲ مگاپیکسلی برای درک عمق میدان و ایجاد جلوه‌ی بوکه به کار می‌رود تا کاربران امکان ثبت تصاویر پرتره مشابه دوربین‌های حرفه‌ای داشته‌ باشند. فناوری فوکوس فازی نیز از سرعت بالای فوکوس این گوشی خبر می‌دهد.

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۶۵۹ به‌عنوان قلب تپنده‌ی آنر ۷ ایکس فعالیت خواهد کرد. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، از تجربه‌ی کاربری بسیار خوب محصول جدید آنر در بازار ایران خبر می‌دهند. وظیفه‌ی تأمین توان آنر ۷X بر عهده‌ی باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که با توجه به هسته‌های کم‌مصرف پردازنده‌ی کرین ۶۵۹، قابلیت شارژدهی یک روز با استفاده‌ی سنگین را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

گوشی هوشمند آنر ۷ ایکس با قیمت ۱,۱۹۹,۰۰۰ تومان و در رنگ‌های مشکی، طلایی و آبی از امروز در تمامی فروشگاه‌های کشور در دسترس خریداران خواهد بود و فروش آنلاین این گوشی نیز به‌زودی در فروشگاه‌های مطرح این حوزه آغاز می‌شود.

اپلیکیشن مسیریاب ویز رفع فیلتر شد

اپلیکیشن مسیریاب ویز که چندی پیش فیلتر شده بود هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اپلیکیشن مسیریاب ویز که چندی پیش به دستور مراجع قضایی فیلتر شده بود هم اکنون رفع فیلتر شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در ماه های گذشته تاکسی‌یاب‌های اینترنتی کشورمان در اطلاعیه ای از رانندگان خود خواسته بودند تا از اپلیکیشن مسیریاب waze استفاده نکنند.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها