رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325047

کاهش اعتبار آمریکا در پی اقداماتش در منطقه/گسترش روابط پارلمانی تسهیل کننده مناسبات تهران -مسکو

ساعت24-نایب رییس مجلس گفت: گسترش ارتباطات پارلمانی می‌تواند تسهیل کننده مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین باشد.

445
سرگئی گاوریلوف، رییس کمیته امور توسعه مدنی و انجمن‌های دینی دومای دولتی روسیه روز سه‌شنبه با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

مطهری در ابتدای این دیدار بر توسعه روابط تجاری و بازرگانی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: گسترش ارتباطات پارلمانی می‌تواند تسهیل کننده مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین باشد.

وی با اشاره به ضرورت برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه را در این خصوص تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: اقدامات دولت آمریکا، کاهش اعتبار آنها را در خاورمیانه به دنبال داشته است.

رئیس کمیته امور توسعه مدنی و انجمن‌های دینی دومای روسیه با اشاره به روابط خوب دو کشور ادیان و همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر در ایران و روسیه، ارتباط میان مسلمانان و مسیحیان را مثبت ارزیابی کرد.

سرگئی گاوریلوف بر احیای وضعیت انسانی در کنار برنامه‌های انسان دوستانه در سوریه تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های اجتماعی مستقل می‌توانند پایه های اجتماعی را در سوریه بنا کنند.

رئیس کمیته امور مدنی دومای روسیه با تاکید گسترش همکاری‌ها میان دو کشور گفت: نمایندگان مجلس نقش موثری در ارتقاء کیفی روابط دو کشور دارند.

سرگئی گاوریلوف، تحکیم ارزش‌های فرهنگی دو کشور در مقابله با تهاجم فرهنگی امری ضروری دانست.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها