رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325075

هشدار کانادا به شهروندان خود درباره سفر به لبنان

ساعت24-وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای به شهروندان خود درباره سفر به لبنان به واسطه اوضاع امنیتی غیرقابل پیش‌بینی این کشور و خطر حمله تروریستی هشدار داد.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست به واسطه اوضاع امنیتی غیرقابل پیش‌بینی و خطر حمله تروریستی در لبنان، در سفر به این کشور میزان بالایی از احتیاط را در پیش بگیرند.

هشدار در پیش گرفتن احتیاط بالا به مفهوم آن است که نگرانی‌های قابل شناسایی ایمنی و امنیتی وجود دارد یا اینکه اوضاع ایمنی و امنیتی با کم توجهی قابل تغییر است بنابراین در تمامی لحظات باید میزان بالای احتیاط در پیش گرفته شود و رسانه‌های محلی مورد نظارت قرار گیرد و از دستورالعمل‌های مقامات محلی پیروی کرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود هشدار داد که به دلیل «انفجارها و حملات گروه های تروریستی» از سفر به لبنان خودداری کنند.

چند روز پیش، رسانه‌های لبنانی از انفجاری در «البستان الکبیر» در شهر «صیدا» در جنوب لبنان خبر دادند و اعلام کردند که یک خودرو وابسته به یکی از عناصر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هدف گرفته شد.

در این هشدار از اتباع کانادا خواسته شده بود که از سفر به حومه‌های جنوبی بیروت به واسطه تهدید حملات تروریستی دوری شود.

وزارت خارجه کانادا همچنین از اتباع خود خواسته بود که به واسطه خطر خشونت پراکنده و اوضاع امنیت غیرقابل پیش‌بینی از سفر به بخش‌هایی از شمال لبنان دوری کنند.

کانادا همچنین اعلام کرده است که اتباع این کشور از سفر در 10 کیلومتری مرز سوریه به واسطه مین‌های زمینی، مهمات منفجر نشده و درگیری‌های مسلحانه خودداری کنند.

انتهای پیام/ص

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها