رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 325616

یک عضو خاندان سلطنتی قطر: ولیعهد عربستان و امارات چشم طمع به کشور ما را دارند

ساعت24-رسانه‌های قطری نوار صوتی منسوب به عبدالله بن علی آل ثانی از اعضای خاندان سلطنتی قطر را منتشر کرده‌اند که در آن فاش می‌کند به علت فشارهایی که در امارات متحمل شده به فکر خودکشی افتاده بود.

شیخ

به گزارش سایت شبکه الجزیره، شیخ عبدالله بن علی آل ثانی از اعضای خاندان سلطنتی قطر با انتشار یک فایل صوتی گفت، دلیل تشدید بحران دوحه چشم طمع محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد امارات به دارایی‌های قطر است.

شیخ عبدالله مردم قطر را به پایبندی به نظام موجود در کشورشان توصیه کرد و به آنها هشدار داد، فریب رشوه‌هایی که به آنها پیشنهاد می‌شود را نخورده و دست به نابودی قطر نزنند.

همچنین وی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به برادری و عدم رقابت بر سر چیزهای بی‌ارزش دعوت کرد.

این شهروند قطری در فایل صوتی خود گفته است، پس از اینکه ولیعهد ابوظبی او را تحت فشار گذاشت، تصمیم به خودکشی گرفته بود.

وی گفت، به او رشوه داده شده تا به کشورش آسیب بزند، اما او نپذیرفت. او گفت، به شکل غیرعادی تحت فشار قرار گرفته و بدون اینکه پیامی دریافت کند، تهدید می‌شده است.

در این فایل صوتی آمده است: من شیخ عبدالله بن علی ۱۵ ژانویه تصمیم گرفتم به سرنوشت خود پایان دهم چون با مانع بزرگی مواجه شدم، خودکشی من به بن زاید ربطی ندارد اما او در تحت فشار گذاشتن من، بازداشتم و عدم اجازه بازگشت من و دو دخترم به کشورمان دخیل است.

شیخ عبدالله در این فایل از پادشاه عربستان تشکر کرد که به قطری‌ها با وجود محاصره کشورشان اجازه داد به حج بروند و گفت، او از بهترین افرادی است که دیده، اما مشکل بن سلمان است که یک حیله‌گر است.

آخرین بار شیخ عبدالله حین سفرش به امارات در فرودگاه ابوظبی، روی ویلچر و با دست راست باندپیچی شده دیده شد.

این حوادث پس از گذشت بیش از شش ماه از محاصره قطر توسط عربستان، امارات، بحرین و مصر روی می‌دهد، کشورهای مذکور روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را به اتهام حمایت دوحه از تروریسم با این کشور قطع کردند.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها