رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325632

کدخدایی: تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان نهایی شد

ساعت24-سخنگوی شورای نگهبان گفت: تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان نهایی شد.

کدخدایی
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (شنبه 30 دی)‌برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم پیرامون تعیین تکلیف بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در شورای نگهبان موفق شدیم که عمده مباحث پیرامون تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی که طبق بخشی از سیاست‌های کلی انتخابات به شورای نگهبان واگذار شده بود را بررسی و آن را تمام کنیم.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان در دو بخش تعیین مصادیق رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن و شرایط و معیارهای لازم جهت تشخیص مصادیق رجل سیاسی و مذهبی را تعیین کرده‌اند.

کدخدایی در تشریح تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی گفت: این مصادیق به این نحو تعیین شد که آگاهی لازم به دین اسلام و تقید به مبانی اسلامی و کسانی که قدرت تحلیل و درک آنها از مسائل سیاسی اجتماعی اعم از داخلی و بین‌المللی به نحوی باشد که مصالح نظام اسلامی در عملکرد آنها لحاظ شده باشد.و در حوزه مصادیق رجل سیاسی و مذهبی تعیین گردد.

سخنگوی شورای نگهبان در تشریح تعیین مصادیقی برای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این بخش باید شخصی باشد که از شایستگی‌های لازم و نگرش‌های فردی مرتبط با حوزه قوه مجریه برخوردار باشد و از نظر عقلانیت از شرایط صحیحی برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: در بخش تعیین مصادیق مدبر بودن اعضای شورای نگهبان اینطور تصمیم گرفتند که شرایط فرد باید متناسب با انجام مسئولیت‌های ریاست جمهوری بوده و دارای صلاحیت لازم برای ایفای وظایف ریاست جمهوری باشد و برنامه‌هایش نیز در چارچوب وظایف قوه مجریه، سیاست‌های کلی نظام باشد.

وی به ذکر نکهت جدیدی پیرامون تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: نکته جدیدی که اعضای شورای نگهبان تصمیم گرفته‌اند این است که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید مشاورانی را جهت تشریح برنامه و توان مدیریتی خودش معرفی کند.

کدخدایی تاکید کرد: ما در شورای نگهبان بر روی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن به توافق رسیده‌ایم و سعی داریم این را نهایی و جمع‌بندی و به مجلس ابلاغ کنیم زیرا رئیس مجلس نیز کمیسیونی را درباره این موضوع تشکیل داده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا انتخابات سال 98 به جمع‌بندی نهایی درباره مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برسیم و قانون جامعی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا درباره جنسیت کاندیداها نیز بررسی‌هایی صورت گرفته یا خیر گفت: درباره جنسبت به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم وقتی به جمع‌بندی برسیم آن را اعلام می‌کنیم.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها