رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325672

تولید نفت ایران به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسید

ساعت24-منابع ثانویه اعلام کردند که تولید نفت ایران در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به ۳.۸۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

نفت

به گزارش رویترز، منابع ثانویه اعلام کردند که بر اساس اطلاعات اوپک، تولید نفت ایران در ماه دسامبر سال گذشته میلادی بطور میانگین به ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز رسید که نزدیک به توافق از قبل انجام گرفته این کشور با اوپک است و در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی نوامبر ۱۳ هزار و ۲۰۰ بشکه افزایش نشان می دهد.

البته اطلاعات ارائه شده از سوی ایران به اوپک، از کاهش ۶۷ هزار بشکه ای در ماه دسامبر و رسیدن آن به ۳.۸۱۱ بشکه در روز حکایت دارد.

بر همین اساس، اوپک از دو نوع آمار برای رصد اطلاعات مرتبط با تولید نفت هر کشور استفاده می کند که یکی از آنها منابع ثانویه از قبیل رسانه های فعال در حوزه صنعت، حمل و نقل و مشاوره های نفتی است.

همچنین میانگین تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی ۳.۸۱ میلیون بشکه در روز ثبت شده و تولید نفت در سه ماهه دوم، سوم و چهارم بطور متوسط ۳.۷۹ میلیون بشکه، ۳.۸۳ میلیون بشکه و ۳.۸۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

مجمموع تولید ۱۴ عضو گروه اوپک در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۲.۴۱ میلیون بشکه در روز رسید که این رقم برای ماه قبل از آن ۳۲.۳۷ میلیون بشکه ثبت شده است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها