رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326292

بدل برج ایفل در چین

ساعت 24-شبیه این بنای تاریخی در همه جای دنیا ساخته شده اما تیاندوچنگ بسیار خاص است . د رسال 2007 در پروژه ای به وسعت بیش از 31 کیلومتر مربع به تقلید ازعروس شهر یا شهرروشنایی مشهور فرانسه ، مدل خانه های فرانسوی ، فواره ها و چشم اندازها و حتی برج ایفل در محله تیاندوچنگ ساخته شده است

برج ایفل در چین
این دو عکس از برج ایفل که می بینید خیلی شبیه یکدیگرند اما یکی نیستند وشمامی توانید اختلافات محیط اطراف را بشمارید. برج ایفل اصلی در پاریس ودیگری شبیه برج ایفل در تیاندوچنگ در حومه شهر هانگژو در چین است .

کپی برج ایفل در تیاندوچنگ بیش از صد متر یعنی اندازه یک سوم برج ایفل اصلی ارتفاع دارد .

این عکسها از سری عکسهای " فرانکویس پروست" که از پایتخت فرانسه ومناطق نظیر آن که درتیاندوچنگ گرفته است .عکس های متنوع از بلوارهای خط کشی شده فرانسوی با ساختمان های به سبک قدیمی " هایسمن" و مجسمه های عمومی سنتی فرانسوی و چراغ های خیابان در تیاندوچنگ کاملا شبیه انچه در فرانسه است که شما به سختی می توانید از اصل آن تشخیص دهید.

اما همه آنها کپی است و مردم در تیاندوچنگ مانند افراد دیگر در چین زندگی می کنند . مانند بقیه قسمت های کشور در بوفه های خیابان ها و رستوران ها غذاهای خاص چین سرو می شود اما شاید بخواهند رستوران های مانند فرانسه در آنجا کپی کنند.

با وجود وسواس ملی با معماری اروپایی ، اشتیاق محلی برای ساخت تیاندوچنگ مشهور به " شهر آسمان " با دلسردی مواجه شد . محله های فرانسه روزانه

هزاران توریست را جذب می کنند که بازدید توریست پایان ندارد . در حالی که در چین در محله شبیه پاریس تنها افراد محلی پیاده یا با موتورسیکلت رفت وآمد می کنند . مردم در شهر آسمان به بنای تاریخی اهمیت نمی دهند فقط برج ایفل در تیاندوچنگ ، مردم محلی را جذب کرده است که شب ها برای قدم زدن یا تمرین رقص به آنجا می روند و روزهای جمعه و یکشنبه که مانند برج ایفل در فرانسه در هر ساعت 5 دقیقه شب ها ، چراغ ها روشن می شوند ، مردم را می توان در آنجا دید .

چند سال پیش ، طراحان پروژه تیاندوچنگ برای فروش خانه های مسکونی و تجاری با شکست مواجه شدند اما از سال 2017 تا هم اکنون جمعیت آن به سی هزار سکنه رسیده است وهمچنان رو به افزایش است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها