رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326322

کشف مقبره‌ای جدید و سرشار از راز و رمز در مصر + تصاویر

ساعت24-دانشمندان موفق به کشف مقبره‌ای مخفی شده اند و احتمال می‌دهند در این مقبره افزون بر مومیایی اشیای منحصر به فردی وجود داشته باشد که به روشن شدن لایه‌هایی تاریک از مصر باستان کمک کند.

12
یکی از باستان شناسان مشهور مصر به نام زاهی حواس (Zahi Hawass) به تازگی موفق به شناسایی یک سایت باستانی جدید و مقبره احتمالی یک زن در این کشور شده است.

شناسایی این مقبره به وسیله اسکن راداری انجام شده است و باستان شناسان موفق به کشف مقبره‌ای در منطقه مورد بررسی، دره شاهان (Valley of The Kings) شده و در جدیدترین مرحله، لایه برداری و حفاری از مقبره را آغاز کرده اند.


این مقبره به احتمال زیاد به زنی به نام آنخس آمون (Ankhesenamun) تعلق دارد که همسر فرعون مصری توت عنخ آمون (Tutankhamun) بوده است.

باستان شناسان با استفاده از فناوری‌های جدید موفق به شناسایی ظرف‌های سفالین، مواد غذایی و برخی ابزارها در منطقه مذکور شده اند و امیدوار هستند بتوانند مومیایی‌های جدید در آنجا پیدا کنند.


افزون بر مومیایی دانشمندان امیدوار هستند بتوانند هویت مومیایی اصلی مقبره را پیدا کنند و اکنون حدس می‌زنند که امکان دارد آنخس آمون باشد، زیرا مقبره او مخفی بوده است.


این مقبره حدود ۳۳۰۰ سال قدمت دارد و اسکن و حفاری بنا در پروژه‌ای مشترک بین باستان شناسان مصری و محققان دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا انجام می‌شود.

دانشمندان مصری کشف احتمالی مقبره و مومیایی‌ها را کشف قرن و به اهمیت کشف مقبره توت عنخ آمون به وسیله هاوارد کارتر باستان شناس مشهور در سالیان گذشته می‌دانند.


کارشناسان به تازگی برای بررسی نسبت‌های خانوادگی فرعون‌های مصری و اعضای خانواده آن‌ها اقدام به نمونه برداری از مومیایی‌ها و انجام آزمایش DNA کرده اند.

درمصر باستان روسومی عجیب برای ازدواج فرعون و خانواده‌های ثروتمند وجود داشته است و بیشتر آن‌ها با اعضای خانواده خود و حتی در مواردی محارم ازدواج می‌کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها