رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326329

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز: برجام کار هماهنگی بود/ دوستان تیم هسته ای برای دستیابی به این توافق تلاش های بسیاری کردند

ساعت24-عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در واکنش به اظهارات منتقدان برجام گفت: برجام کاری هماهنگ بود و دوستان تیم هسته ای تلاش زیادی کردند تا به این توافق دست یافتند.

تجار
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی اظهار داشت: منتها عهد شکنی و رعایت نکردن تعهدها از ناحیه طرف مقابل آغاز شد و یا تحریم ها آن گونه که لازم بود مورد توجه قرار نگرفت و لغو نشد.

وی ادامه داد: اینها مسائلی است که به عهدشکنی آمریکائی ها و طرف مقابل برمی گردد والا دوستان زحمت کشیدند و این تلاش ها متعهدانه هم بوده و سعی آنها مشهود است. امید می رود خداوند آنها را قبول کند.
ابراهیمی گفت: از ناحیه آمریکائی ها عهدشکنی شده است و این بحثی که ما به آنچه باید می رسیدیم، نرسیدیم بدان معنا نیست که هیچ موفقیتی حاصل نشده است. کارهایی صورت گرفت و اهدافی از این عهدنامه داشتیم اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.
این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: در ارتباط با زحمات، تلاش و پیگیری جدی دوستان نمی توانیم بگوییم که دلسوز نبودند و تلاش نکردند و خدای ناکرده وابستگی داشتند؛ این مسائل مطرح نیست.
وی تصریح کرد: نیروهای مخلص و مومن خواستند خدمات خوبی انجام دهند بخشی موفق بود و بخشی هم به خاطر عهدشکنی طرف مقابل ناموفق بود و همه ما شاهد و ناظر این هستیم.
ابراهیمی در خصوص منویات و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجام و تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: مقام معظم رهبری در همان ابتدا می فرمودند که من به تعهدات این ها (آمریکائی ها) اعتقاد ندارم یعنی آقا همواره تاکید داشتند این ها آدم های عهدشکنی هستند.
وی افزود : بعد از این مسائل هم آقا باز فرمودند که از ابتدا می گفتم این ها آدم های عهدشنی هستند.
وی تصریح کرد: این پیش بینی مقام معظم رهبری توانست دست آمریکائی ها را رو کند که آدم های بی وفا و عهد شکنی هستند و هیچ پیمانی برای آنها مورد احترام نیست؛ لذا تقریبا می شود گفت این قرارداد چهره آمریکائی ها را برای مردم ما که بعضی ها فکر می کردند می شود به این ها اعتماد کرد رو کرد و مشخص شد که قابل اعتماد نیستند.
به گزارش ایرنا، مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق و سید یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصاد سیاسی چهارشنبه شب در دومین سالگرد اجرای برجام در برنامه ثریا با عنوان گفت و گوی صریح مدافعان و منتقدان برجام، درس ها و تجربه های برجام برای آینده و راه کار مقابله با بدعهدی آمریکا مقابل هم نشستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها