رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326345

عایدی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری عربستان از شاهزاده‌های بازداشتی

ساعت24-به گفته یکی از مقامات ارشد عربستانی، مقامات سعودی ها از حل و فصل اتهامات متوجه شاهزادگان بازداشتی ممکن است بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بدست آوردند.

دلار
یکی از مقامات سعودی که به دلیل محرمانه بودن جزئیات خواست نامش فاش نشود به بلومبرگ گفت: انتظار می رود مذاکرات با مظنونانی که در هتل "ریتز کارلتون" ریاض نگهداری می شوند تا پایان ژانویه به نتیجه برسد و افرادی که با آن ها توافق نشود به دادستان‌ها معرفی خواهند شد.

شیخ سعود الموجب- دادستان کل عربستان در مصاحبه‌ای در این هتل گفت که مقامات عربستانی تاکنون با رفع اتهام از ۹۰ مظنونی که آزاد شده‌اند موافقت کرده‌اند. ۹۵ مظنون دیگر کماکان در این هتل نگهداری می شوند که ۵ نفر در حال بررسی پیشنهاد حل و فصل اتهاماتشان هستند و سایرین مدارکی که علیه آنها وجود دارد را بازبینی می کنند.

این هتل سه ماه پس از آن که به زندانی برای ثروتمندان سعودی نظیر ولید بن طلال- میلیاردر مشهور- تبدیل شده است از ۱۴ فوریه امسال مجددا آماده رزرو خواهد بود.

برنامه پاکسازی که از سوی محمد بن سلمان- ولیعهد عربستان در جریان است، برخی از اعضای هیات مدیره، بازارهای مالی و سرمایه‌های جهانی نظیر بانکداران را تحت تاثیر قرار داده است و تحلیلگران و دیپلمات ها به دنبال ارزیابی تاثیر این اقدام روی بزرگ ترین اقتصاد جهان عرب هستند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها