رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326370

تحریم فروش نرم افزارهای مایکروسافت به شرکت های روسی

ساعت24-فروش و توزیع محصولات مایکروسافت در روسیه تحت تاثیر تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو، با موانع و مشکلات جدیدی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، دو توزیع کننده و فروشنده رسمی محصولات مایکروسافت در روسیه به تازگی از سوی دولت ایالات متحده تحت تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو اخطار گرفته اند.

این دو شرکت و نماینده رسمی مایکروسافت که در روسیه فعالیت کرده و محصولات و نرم افزارهای مایکروسافت را به بالغ بر ۲۰۰ شرکت روسی می‌فروشند، پس از دریافت این پیام هشدارآمیز و تحریم های جدید، به طور قطع با موانع و دشواری های بسیاری مواجه خواهند شد.

این تحریم های جدید از تاریخ ۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی شدت گرفت و از آن زمان کار را برای بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ تجاری سخت تر کرده است.

نزدیک به دو ماه پیش بود که دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را به خاطر آنچه که آن را نقض پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌ برد برشمرده است، به تصویب رساند.

به دنبال ادعاهای اخیر مبنی بر دخالت روسیه و اقدامات مداخله جویانه این کشور در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، واشنگتن تحریم های جدیدتری را علیه روسیه اعمال کرده است که طبق گزارش های منتشر شده، قرار است جزییات آن تا پایان ماه جاری یعنی ۲۹ ژانویه اعلام شود.

هرچند که روسیه تمامی ادعا و اتهامات وارده را رد کرده است، اما بنظر می رسد دولت آمریکا همواره بر تشدید تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور ادامه دهد.

حالا این تحریم ها بر فروش و توزیع محصولات مربوط به تکنولوژی هم تاثیر گذاشته و فروش نرم افزارهای مایکروسافت به بیش از ۲۰۰ شرکت روسی را با مشکل مواجه کرده است.

در ابتدا این تحریم ها تنها به بانک‌های غربی و اغلب شرکت های فعال در بخش انرژی مربوط می شد که به شرکت های روسی وام داده و یا اقدام به خرید و فروش و مبادلات تجاری می‌کردند، اما همانطور که می‌بینیم، به تازگی در عرصه های دیگر نیز نظیر تکنولوژی ورود پیدا کرده است.

دو توزیع کننده محصولات و نرم افزارهای مایکروسافت به نام های مرلیون و آر. آر. سی هستند که ضمن هشدار و اعلام مهلت معین به شرکت های روسی جهت پرداخت بدهی و خریدهای خود، ابراز نگرانی کرده و در مصاحبه با رویترز عنوان کردند که تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو می تواند تهدیدی جدی برای مبادلات تجاری صلح آمیز میان این دو کشور باشد.

این دو شرکت خاطر نشان کرده اند که بسته های تحریمی جدید آمریکا علیه روسیه که تحت تاثیر مداخلات این کشور در اوکراین و همچنین حملات سایبری در تاریخ دوم اوت سال ۲۰۱۷ بسته شد، دلیل این اخطاری است که از سوی دولت آمریکا دریافت کرده اند.

مایکروسافت در بیانیه ای خطاب به رویترز اعلام کرد :" ما تعهد ویژه‌ای به الزامات قانونی کشورمان، آمریکا، داریم و باید طبق قانون و مقررات تعیین شده توسط دولت، عمل کنیم. بنابراین ناچار خواهیم بود روابط تجاری خود را با شرکت های تحت تحریم، در حالت تعلیق و یا لغو قرار بدهیم ".

مایکروسافت یک شرکت آمریکایی و چندملیتی فعال در زمینه رایانه و ساخت و ارائه نرم افزارهای کامپیوتری است، که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، در واشینگتن ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت، بزرگترین شرکت ارائه نرم‌افزار رایانه در دنیاست، که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها