رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326574

پانادیچ:

پرسپولیس برای من مثل سایر تیم‌هاست

ساعت24-مربی سابق پرسپولیس اکنون بار دیگر راهی ایران شده تا در مشهد و تیم پدیده به فعالیت خود ادامه دهد.

آندره پانادیچ بعد از جدایی از پرسپولیس و حضور در فوتبال کرواسی، اینبار برای دستیاری رضا مهاجری به فوتبال ایران بازگشته و به دنبال این است تا خاطرات خوب حضور در پرسپولیس را در کنار پدیده تکرار کند. خروج از تیمی که برای قهرمانی در فوتبال ایران می‌جنگید و حضور در فوتبال کرواسی و در نهایت حضور در پدیده زمانی که از فوتبال ایران رفتید پرسپولیس در آستانه قهرمانی بود اما به دلیل بیماری پدرتان ترجیح دادید به کرواسی برگردید. از اینکه نتوانستید به تیم در مسیر قهرمانی کمک کنید ناراحت نیستید؟

تیم فوق العاده‌ای داشتیم و من با تیم کاملا در ارتباط بودم. ما شانس اول قهرمانی بودیم و فوتبال ما کاملا مورد علاقه هواداران بود. خیلی غمگین شدم بابت جامی که به آن شکل از دست رفت. بله، من تا روز آخر شرایط تیم را علیرغم جدایی‌ام دنبال می‌کردم و این اوج بدشانسی بود که در آوراژ گل جام را از دست بدهید. با این حال خوشحالم که بازیکنان با امید بیشتر فصل بعد را با یک موفقیت بزرگ در همان مسیری که دنبال می‌کردند به پایان رساندند و اینبار سهم آنها قهرمانی شد. در مورد جدایی‌ام همه چیز گفته شد، من به عنوان یک پسر مسوولیت داشتم و باید در کنار خانواده حاضر می‌شدم و خوشحالم که مسوولان باشگاه نیز این شرایط را درک کردند و اجازه دادند به کرواسی بازگردم.

اما بعد از ترک پرسپولیس و دستیاری برانکو ایوانکوویچ ترجیح دادید بار دیگر به فوتبال برگردید و تجربه سرمربیگری در تیم ایسترا را برعهده گرفتید.

به هرحال من یک فوتبالیست بودم و بعد از آن نیز مربیگری و دستیاری را تجربه کردم. توقع نداشتید که در منزل بمانم؟ من به عنوان یک عاشق فوتبال باید این راه را ادامه دهم و با پیشنهاد مناسبی مواجه شدم. این یک تجربه فوق العاده بود و تیم خوبی نیز داشتیم. فصل را در جایگاه ششم خاتمه دادیم هر چند معتقدم که می‌توانستیم خیلی بهتر نیز باشیم.

اکنون به پدیده مشهد آمده‌اید؛ چه شناختی از آنها دارید و آیا فکر می‌کنید این تیم پتانسیل نتایج بهتر از این را هم دارد؟

من قبلا به همراه پرسپولیس برابر پدیده قرار گرفته بودم و آنها یک فوتبال منطقی و جالب توجه برابر ما ارائه دادند و در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل آنها متوقف شدیم. پدیده تیم فوق العاده‌ای است و احترام لیگ را نیز به همراه دارد. شاید از رده بالا فاصله گرفته و این را نباید از یاد ببرید که شش امتیاز از تیم کسر شده است. این تنها شش امتیاز نبوده و به طور کلی روی مسائل روانی بازیکنان تاثیر گذاشته است و باید جبران کنیم. من رابطه خوبی با سرمربی دارم و خوشحالم که او تفکرات خوبی در تیم دارد و به دنبال اجرای آنهاست. هر دوی ما می‌توانیم برای بالا رفتن ظرفیت تیم کمک کنیم. تیمی که عملکرد خوبی داشته باشد تماشاگران را همراه خود دارد و اگر نتیجه داخل زمین هم برخلاف کیفیت رقم بخورد هیچ هواداری بازیکن یا مربی را مجازات نمی‌کند، چرا که هوادار به دنبال لذت از فوتبال است و بازیکن نیز می‌خواهد زحمات یک هفته‌ای خود را در تمرینات به نتیجه برساند. باید به این مساله دست یافت و خوشحالم که پدیده بازیکنان و مدیریت و کادرفنی خوبی برای این اتفاق دارد و این کیفیت را در طول لیگ نیز به نمایش گذاشته است.

روزهای ابتدایی حضور در پدیده برای شما راضی کننده بود؟

مطمئنا همینطور است. بازیکنان و کادرفنی مرا سورپرایز کردند و باید از آقای رضا (مهاجری) تشکر کنم بابت تیمی که در کنار هم جمع کرده است. بازیکنان کیفیت فوق العاده‌ای دارند و باز هم باید بگویم که این جایگاه حقیقی پدیده نیست و ما بلندپروازی را در دستور کار قرار خواهیم داد. من واقعا از جو شکل گرفته در پدیده سورپرایز شده‌ام و امیدوارم در کنار هم بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.

تجربه کار با بازیکنان ایرانی را قبلا داشته‌اید. به نظرتان بازیکنان پدیده چه ایراداتی دارند و چه پیشنهادی برای آنها دارید؟

من خودم بازیکن بودم و تجربیات زیادی دارم. مسلما می‌توانم تمام احساس آنها را نه در تمرین که در بازی و حتی زندگی شخصی نیز درک کنم. فوتبال همه چیز یک بازیکن است و تنها در صورتی رضایت خواهد داشت که تمرینات خوبی را به پایان برساند و نتیجه آن را در طول بازی نیز ببینید. من هم بازیکن بودم و در دوران جوانی شاید واکنش‌های عجیب و گاهی خامی را داشتم اما زمانی متوجه می‌شوید که آرامش در فوتبال می‌تواند شما را به تمام خواسته‌تان برساند. فوتبال خود زندگی است و تنها زمانی که تصمیمات درستی بگیرید نتیجه درستی خواهید گرفت. بازیکن در همه شرایط باید به دنبال ارائه بهترین عملکرد در تمرین باشد و یک تمرین درست آنها را به نتیجه در مسابقه خواهد رساند. گاهی شما به نتیجه نمی‌رسید اما مهم این است که در طول بازی از تمام توان سود برده باشید و از خودتان راضی باشید و در دیدار آینده بار دیگر با اتفاق بهتری روبرو خواهید شد.

آیا از طول دوران حضورتان در پرسپولیس رضایت دارید؟

بله، آنجا فوق العاده بود. شما برای فوتبال چه چیزی نیاز دارید؟ بازیکنانی با استعداد و تشنه موفقیت و پیروزی و البته هوادارانی که برای جشن‌های پیروزی مدام به استادیوم و محل تمرین هجوم بیاورند و غیرقابل شمارش باشند. این مهمترین چیز به نظر من است. ما در پدیده هم به دنبال این خواهیم بود. هواداران پدیده در بازی با استقلال استقبال جالبی از تیم داشتند اما ما در تمام بازی‌ها به آنها نیاز داریم. بازیکن باید بداند در وهله اول برای اعتبار باشگاه و هواداران می‌جنگد و این حس باید از روی سکوها به تیم و بازیکن منتقل شود و آن باعث خواهد شد که بازیکن در طول مسابقه هیچ ثانیه‌ای کوتاه نیاید. ما یک لشگر هوادار می‌خواهیم که از تیم درخواست پاسخ داشته باشد و نتایج برای آنها اهمیت داشته باشد. این باعث می‌شود هیچکس حق نداشته باشد برای لحظه‌ای منافع تیم را فراموش کند و این فوق العاده خواهد بود. هواداران باید همواره کنار تیم باشند و حمایت آنهاست که می‌تواند معنای تیم را به مجموعه بدهد.

آیا فکر می‌کنید هواداران پدیده نیز این نظر را داشته باشند؟ چندی پیش هر دو سرمربی نماینده مشهد (سیاه جامگان و پدیده) نسبت به بی‌اعتنایی هواداران به این تیم انتقاد کرده بودند.

فوتبال زیباترین سرگرمی کنونی است. فکر می‌کنید باشگاه‌های مطرح دنیا به چه شکل کل بلیت فصل را پیش فروش می‌کنند؟ مردم عاشق و دیوانه فوتبال هستند و هیچ کس نمی‌تواند منکر این موضوع شود. فوتبال زیبا و میل به پیروزی و جاه طلبی می‌تواند هواداران را با تیم همراه کند و هیچ کجا هواداران به تیم مورد علاقه خود پشت نمی‌کنند. پدیده از حیث فنی و تاکتیکی شرایط خوبی دارد و می‌تواند هواداران را با خود همراه کند. بازیکنان نیاز به آنها دارند و مطمئنا برای هواداران نیز هیچ لذتی بالاتر از موفقیت تیم موردعلاقه‌شان نیست. جاه طلبی تیم ما و به طور کلی چیزی که من در این مدت کوتاه دیدم این است که هر روز بهتر از گذشته باشند و نیاز داریم در این مسیر هواداران نیز همراه خوبی با ما باشند. ما هر روز به تعداد بیشتری از آنها نیاز داریم و مطمئنا بازیکنان نیز هر روز توانایی بیشتری از خود به نمایش خواهند گذاشت.

بعد از جدایی پرسپولیس اکنون احساسات‌تان نسبت به این تیم چیست و چه احساسی خواهید داشت که اکنون به عنوان رقیب برابر آنها قرار گیرید؟

این فوتبال است و باید در انتظار چنین لحظاتی ماند. من هیچ حس بدی از حضور در پرسپولیس ندارم و لحظات خوبی را داشتم. دوستان خوبی دارم و مطمئنا به عنوان رقیب مثل دیگر تیم‌ها به آنها نگاه خواهم کرد. اکنون وظیفه من است که در کنار سرمربی تیم و بازیکنانم برای موفقیت پدیده تلاش کنیم، همانطور که قبلا این حس و تلاش را در پرسپولیس داشتم. با آقای رضا ( مهاجری) طی همین مدتی که اینجا حضور داشتم صحبت‌های زیادی در خصوص مسائل مختلف داشتم و تفکرات خودمان را به اشتراک گذاشته‌ایم و اهداف بزرگی در تیم خواهیم داشت و آن را در ادامه دنبال خواهیم کرد.

پرسپولیس با اختلاف زیادی در صدر قرار دارد و به قهرمانی مجدد لیگ نزدیک شده است. چه تیمی می‌تواند آنها را در این راه تهدید کند.

بله، همینطور است و آنها خود را مهیای جشن دوباره می‌کنند اما در فوتبال تا پایان سوت هیچ چیز تمام نشده است و شما هر لحظه می‌توانید با اتفاقی سورپرایز شوید. آنها کادر باهوشی دارند و مطمئنا قادر خواهند بود این مسیر را همینطور ادامه دهند اما یک موفقیت بدون تلاش و تلاش و تلاش به دست نمی‌آید. این فرمول ساده و در عین حال پیچیده‌ی فوتبال است که شما برای اتفاقات مهم و لذتبخش باید هر روز تلاش کنید و به عنوان شغل‌تان به کاری که می‌خواهید عرضه کنید احترام گذاشته و به دنبال بهترین آن باشید. پدیده در طول فصول گذشته همواره در تلاش بوده بهترین باشد و آن را در تقابل با تیم‌های بزرگ نشان داده که حریف کوچک و آسانی نباید عنوان شود و باید به دنبال بهتر از این اتفاق باشیم و خوشحالم که کادرفنی و بازیکنان نیز در این مساله هم عقیده هستند.

به عنوان مربی‌ای که در دوران بازیگری مدافع بودید اکنون باید در انتظار مستحکم تر شدن فاز دفاعی این تیم از سوی شما بود؟

سرمربی استراتژی تیم را تعیین می‌کند و من اینجا حاضر هستم تا به او کمک کنم. تا جایی که بتوانم به تیم و سرمربی تیم کمک خواهم کرد و این را فراموش نکنید که تماشاگران و طرفداران فوتبال از بازی تهاجمی لذت می‌برند و آن را باید در خدمت ساختار دفاعی خوب به کار گرفت. ما همه چیز را در اختیار داریم و به دنبال بهترین اتفاق در ادامه نیز خواهیم بود.

اگر مقابل برادرتان و پرسپولیس قرار بگیرد به نظرتان نتیجه چه خواهد شد؟

در فوتبال هیچ نتیجه‌ای از قبل مشخص نشده است. نتیجه هر بازی را علاوه بر مولفه‌هایی مثل شانس که در طول بازی امکان دارد ناگهان به سمت شما باشد یا نباشد، تلاش و تمرینات و همچنین آمادگی‌ای است که در طول هفته قبل از بازی داشته‌اید. ما همواره برای موفقیت تلاش می‌کنیم و برای پیروزی خواهیم جنگید.

موفق برای پدیده در این فصل رقم خواهد خورد؟

باید دید نظرتان در خصوص موفقیت چیست؟ برای برای برخی موفقیت یعنی دستیابی به یک گل و یک رتبه بالاتر و سه امتیاز بیشتر. موفقیت فوتبالی اما بالا بردن کیفیت فنی تیم در هر بازی بیش از بازی قبلی. پدیده زمانی که به سطح اول فوتبال ایران آمد کسی انتظار چنین روزی و نتایجی از آنها را نداشت اما آنها با ثبات خود موفقیت‌های مقطعی نیز رقم زده‌اند. باید برای موفقیت‌های بیشتر برنامه ریزی کرد و خوشحالم در تیم بازیکنان وجود دارند که در کنار پا، قلب‌شان نیز برای موفقیت در تلاش است و به دنبال آن هستند. این بزرگترین چیز است که شما با تیم با انگیزه‌ای همراه شوید و مجموعه پدیده به دنبال موفقیت‌های بزرگ است.

خبرورزشی

اخبارورزشی

ورزش3

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها