رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 327031

کانون‌های داخلی گردوغبار جمعه فعال میشوند

ساعت 24- مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از فعال شدن کانون‌های داخلی گردوغبار در این استان و احتمال برخاستن توده‌های گردوغبار خبر داد.

style="text-align:justify">کوروش بهادری عصر امروز در نشست شورای اداری استان خوزستان با اشاره به جمع‌آوری آمار و اطلاعات آب و هوایی کشور در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۲ ایستگاه هواشناسی در استان خوزستان داریم.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان با مشکلات عدیده‌ای به ویژه گردوغبار مواجه هستیم، افزود: خوزستان از نظر تعداد ایستگاه‌های هواشناسی سومین استان کشور است. در استان همچنین سامانه سنجش غلطت گردوغبار و آلودگی هوا و سامانه سنجش باران اسیدی را نیز داریم.

بهادری با اشاره به تأسیس مرکز پایش گردوغبار در خوزستان تصریح کرد: تبدیل ایستگاه‌های سنتی به خودکار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارسال پیامک وضعیت هواشناسی برای بیش از ۲۰۷ هزار نفر از کشاورزان، بازسازی و بهسازی ایستگاه‌های قدیمی هواشناسی نیز از جمله کارهای انجام شده در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به نصب و راه‌اندازی دستگاه کت۲ که فقط در فرودگاه اهواز و امام است، گفت: پیگیری سامانه هشدار سیل در استان، راه‌اندازی سامانه هشدار گردوخاک، تجهیز مرکز ملی پایش گردوخاک، نصب پنج دستگاه تلویزیون شهر در اهواز و نصب آن‌ها در سایر شهرستان‌ها از جمله اقدامات در حال پیگیری است.

بهادری تأکید کرد: سیستم‌های محاسباتی قوی، ایجاد بستر مناسب پایدار برای فیبر نوری و همچنین نبود ایستگاه‌های جاده‌ای از جمله نیازهای این استان است.

وی با اشاره به فعال شدن کانون‌های داخلی در روز جمعه برای اهواز گردوغبار گفت: البته در این روز در نوار شمالی استان بارش دارد و از نیمه دوم بهمن‌ماه نیز ورود سامانه‌های بارشی به استان را خواهیم داشت.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها