رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 328243

خواص لوبیا چیتی | لوبیا چیتی معجزه ای در بارداری و درمان دیابت

لوبیا چیتی فواید شگفت انگیزی دارد که بسیاری از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص عجایب لوبیا چیتی در بهبود سلامت بدن بدانید برای شما گردآوری کردیم

html>

لوبیاچیتی همانند گوشت حاوی پروتئین بوده، غذایی سالم و سودمند محسوب میشوند که از خواص درمانی نیز برخوردار است. انواع مختلفی از لوبیا شامل لوبیا قرمز، لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سبز و لوبیا چیتی وجود دارد. انواع لوبیا از نظر ازش غذایی و خواص درمانی شباهتهایی با یکدیگر داشته، با این حال هر گونه از آن نیز دارای خواص و فواید مختص به خود نیز میباشند. از بین انواع لوبیا، لوبیا چیتی به دلیل میزان بالای اهن و اسید فولیک برای زنان باردار بسیار مفید بوده و متخصصان تغذیه برای پیشگیری از نقایص مادرزادی جنین، مصرف این نوع لوبیا را به زنان باردار توصیه میکنند. همچنین پروتئین ها و آمینواسیدهای فراوان موجود در این لوبیا آن را به جایگزین مناسبی برای گوشت تبدیل کرده است. در این مطلب به بررسی خواص لوبیا چیتی و فواید مصرف آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

یک فنجان لوبیای چیتی یا 193 گرم از آن 670 کالری دارد که از این میزان، 21 کالری آن به چربی، 483 کالری از آن به کربوهیدرات موجود در لوبیا و 165 کالری به پروتئین موجود در آن اختصاص دارد.
این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر است. لوبیا چیتی به دلیل داشتن پروتئین فراوان، منبع غذایی مفیدی برای تأمین پروتئین روزانه و پیشگیری از ابتلا به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان به شمار می‌رود.
گفتنی است میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است.
این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است.
تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است. قرار دادن میان‌وعده‌های غذایی حاوی لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد.
اکثر مواد غذایی بویژه مواد غذایی پرچرب سبب افزایش هورمون لپتین در خون می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد این هورمون نقش مهمی در افزایش اشتها و ابتلا به اضافه وزن دارد.
این در حالی است که رژیم غذایی حاوی لوبیا چیتی باعث ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از ابتلا به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری می‌کند.

لوبیا چیتی

خواص لوبیا چیتی در بارداری

لوبیا چیتی منبع غنی از گروه ویتامین B و همچنین فولات است. فولات در تشکیل لوله های عصبی و گلبول های قرمز خونی در نوزادان متولد شده موثر است. کمبود اسید فولیک در زنان باردار می تواند منجر به تولد نوزادان کم وزن شود و در نهایت باعث ایجاد نقص در لوله های عصبی نوزادان متولد نشده می گردد.

دیابت و لوبیا چیتی

همانطور که گفته شد لوبیا ها منبع غنی از فیبر است، این ماده غذایی به پیشگیری از افزایش سطح قند خون پس از صرف وعده غذایی کمک می کند. نه تنها باعث ثابت ماندن سطح قند خون می شود بلکه انرژی مورد نیاز بدن را نیز فراهم می کند.

سلامت مو با لوبیا چیتی

لوبیا چیتی برای پیشگیری از ریزش مو عالی است. از آنجا که لوبیا چیتی منبع غنی از پتاسیم است و نبود پتاسی در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است بنابراین، وعده غذایی که شامل لوبیا چیتی است در پیشگیری از ریزش مو موثر خواهد بود.

خواص لوبیا چیتی برای پوست

این لوبیا ها همانند در پیشگیری از مشکلات مختلف پوست خشک موثر هستند.

نبود ویتامین B در بدن ممکن است مشکلات مختلفی مثل:

قرمزی پیسی
خارش دراماتیت

لوبیا چیتی منبع غنی از ویتامینB می باشد که همین امر سبب می شود از ایجاد مشکلات پوستی مختلف پیشگیری شود.

خواص لوبیا چیتی برای کبد چرب :

یکی دیگر از خواص لوبیا چیتی مصرف آن برای درمان کبد چرب می باشد کمبود فیبر در بدن موجب چرب شدن کبد می گردد لوبیا چیتی سرشار از فیبر است لذا مصرف آن در درمان کبد چرب توصیه می گردد.متخصصان تغذیه توصیه می نمایند هفته ای دو بار لوبیا چیتی میل نمائید تا با استفاده از محتوای بالای فیبر این ماده غذایی کبد چرب را درمان نمائید نکته دیگر اینکه لوبیا چیتی فاقد چربی می باشد لذا یکی دیر از عوامل داشتن کبد چرب که میل نمودن غذاهای پر چربی است را ندارد شما با خوردن غذاهای فست فودی چرب و پر کالری به بیماری کبد چرب دامن زده و دچار این بیماری می گردید پس توصیه ما این است که حتما لوبیا چیتی را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از مصرف غذاهای چاق کننده پر چرب خودداری نمائید در ضمن لوبیا چیتی سرشار از پروتئین گیاهی و آهن و دیگر مواد معدنی پر خاصیت و ویتامین ها می باشد که بسیار برای کبد مفید هستند و موجب لاغری بدن می شود که از بیماری کبد چرب جلوگیری به عمل آورد.

مضرات لوبیا چیتی

  1. به طور کلی انواع لوبیا بسیار نفاخ بوده و دیر هضم است، از این رو لازم است برای از بین بردن نفخ آن، به مدت 12 ساعت در آب خیسانده شود.
  2. زیاده روی در مصرف لوبیا چیتی باعث دیدن خوابهای پریشان میشود.
  3. به طور کلی مصرف انواع لوبیا به دلیل میزان بالای پورین موجود در آن، برای بیمارن مبتلا به نقرس مضر بوده و افراد مبتلا بایستی در مصرف آن احتیاط کنند.

لوبیای چیتی خام سمی است

مهم نیست که کدام شکل را انتخاب کنید: هرگز لوبیا چیتی را به صورت خام نخورید! علاوه بر هضم کربوهیدرات ها ، آنها حاوی مواد سمی هستند که فقط پس از 15 دقیقه پخت و پز به دلیل گرما تجزیه می شوند. غلافها و دانه ها حاوی لکتین هستند که در مقادیر زیاد علائم مسمومیت را ایجاد می کنند . به عنوان مثال پروتئین پیچیده فازین منجر به شکایات گسترده دستگاه گوارش می شود. به همین ترتیب ، آبی که لوبیا در آن قرار داده شده یا جوشانده شده است نباید دوباره استفاده شود ، زیرا سموم نیز می توانند در آن رسوب کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها