رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 330154

لیندا کیانی: معلم افغانستانی داشتم

ساعت 24- کارگردان فیلم «خجالت نکش» با اشاره به اینکه هیچ مصلحتی را در فیلم سازی بالاتر از زیبایی شناسی و محتوا نمیداند در مورد لهجه بازیگران فیلم توضیح داد.

لیندا کیانی
ul>

نشست خبری «خجالت نکش» با حضور رضا مقصودی (کارگردان)، امیر پروین حسینی (تهیه کننده)، افرا جوراب لو (نویسنده)، مهدی جعفری (فیلمبردار)، محسن دارسنج (طراح گریم) و همچنین بازیگران احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، الناز حبیبی و سام درخشانی برگزار شد.

مقصودی با اشاره به اینکه مدتی شغلش روزنامه نگاری بوده است خودش را همکار خبرنگاران معرفی کرد و گفت: من عوامل خوبی در اختیار داشتم که بتوانم فیلمی خوب بسازم. من تلاشم را کردم و چیزی را که در فیلم میبینید حاصل این تلاش است. وی در مورد اینکه آیا فیلم بعد از جشنواره توفیقی کسب خواهد کرد یا نه گفت: من فیلم را به جشنواره عرضا کردم و حتما واجد شرایطی بوده که در بخش مسابقه حضور دارد.

این کارگردان در مورد احتمال بخشهایی از این اثر نیز گفت: فیلم با قوانین و ضوابط وزارت ارشاد ساخته شده است بنابراین ما نگرانی از این بابت نداریم. مقصودی در مورد لهجه به کار رفته در این فیلم گفت: ما با توجه به منطقه ای که فیلم در آن ساخته میشد باید لهجه میداشتیم و البته ما آن را طراحی کردیم. این فیلم این امکان را دارد که قسمت دومی هم برایش ساخته شود ولی هنوز به آن جدی فکر نکردهایم.

وی در مورد تصمیمش برای ساخت فیلم گفت: من بیش از 20 سال است فیلمنامه مینویسم ولی همیشه دوست داشتم که فیلم بسازم. من در این سالها که فیلمنامه مینوشتم گاهی اذیت میشدم چرا که میدیدم در آخر فیلم آن چیزی نبود که من دوست داشتم.

این کارگردان با اشاره به فرم فیلم گفت: وقتی تصمیم میگیریم فیلمی برای مخاطب عام بسازیم ، باید تلاش کنیم قواعد ریتم را رعایت کنیم. من در مورد داستان هیچ مصلحتی را به غیر از محتوا و زیبایی شناسی نمیشناسم.

پروین حسینی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی تنها یاورش اهالی رسانه هستند، در مورد هدفش از سرمایه گذاری در سینما گفت: من بعد از موفقیت فیلم من سالوادور نیستم برخی فکر میکنند که تمام فروش در جیب سرمایه گذار میرود در حالی که اینطور نیست. سرمایهای در سینما موفق است که سرمایه گزارش عاشق فرهنگ کشورش باشد. ما دستمزد نجومی نمیدهیم. چرا که هنرمندان میدانند که احترام اخلاقی و مالی داشته باشند. برای همین همه دوستان قراردادشان کمتر از بقیه کارهایشان است.

مقدمی نیز با اشاره به اینکه بازی در سنی بزرگتر از سن واقعیش را یک شانس برای خودش میداند گفت: این فیلم به من اجازه داد تا بتواند تواناییهایش را به چالش بکشد.

لیندا کیانی در مورد لهجه افغانستانیاش در فیلم گفت: آقای مقصودی برای من معلم افغانستانی کابلی گرفتند و من صدای وی را ضبط کردم و چون دیالوگها را نیز داشتم توانستم لهجه را صحبت کنم. ضمن اینکه در افغانستان لهجه های زیادی وجود دارد که ممکن است دوستان افعانی

الناز حبیبی در مورد کم بودن نقشش گفت: برای من اهمیت نقش نسبت به اینکه چه کاری و با چه کسانی انجام دهم در مرتبه دوم قرار دارد. سام نیز در این مورد با تاکید بر اینکه گاهی اندازه نقش در مقابل موفقیت اثر چندان مهم نیست، این فیلم را کلاس آموزشی برای خود دانست.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها