رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 331406

حمله سایبری به مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی

ساعت 24- برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ تایید کردند که در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها یک حمله سایبری انجام گرفت.

المپیک زمستانی
div>

به گزارش رویترز، اما برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ اعلام نکردند که منبع اصلی این حمله سایبری کیست.

سیستم‌های وابسته به بازی‌های المپیک زمستانی از جمله سرویس‌های تلویزیونی و اینترنتی روز جمعه در روز افتتاحیه مراسم هک شدند اما برگزارکنندگان اعلام کردند این حمله اختلال جدی در مراسم ایجاد نکرد.

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: حفظ عملیات ایمنی هدف ما است. ما در این باره اظهارنظر نمی‌کنیم. ما در حال انجام اقداماتی هستیم تا مطمئن شویم سیستم‌های ما ایمن هستند.

وی ادامه داد: من درباره عاملان اصلی این حمله چیزی نمی‌دانم.

بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ در 80 کیلومتری مرز کره شمالی برگزار می‌شود، کشوری که با کره‌ جنوبی به طور تکنیکی در جنگ به سر می‌برد. با این حال دو تیم کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر در مراسم افتتاحیه المپیک برای اولین بار از سال 2006 رژه رفتند.

کره‌ جنوبی از بازی‌های پیونگ‌چانگ به عنوان ابزاری برای آب کردن یخ‌ها با کره شمالی استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیته برگزار کننده بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ گفت: تمام مشکلات فنی به وجود آمده حل شده و مشکل جدیدی وجود ندارد. ما تصمیم گرفتیم که منبع اصلی این حمله سایبری را اعلام نکنیم.

روسیه که از ورود به بازی‌های المپیک زمستانی به دلیل دوپینگ منع شده است، چند روز پیش از مراسم افتتاحیه اعلام کرده بود: هرگونه اتهام مرتبط با حمله سایبری توسط هکرهای روسی به ساختارهای زیربنایی مرتبط با بازی‌های المپیک پیونگ چانگ بی پایه و اساس است.

تعدادی از ورزشکاران روسیه از بازی‌های المپیک زمستانی امسال محروم شدند و ورزشکاران روسی که در این بازی‌ها حضور دارند نیز به صورت مستقل مسابقه می‌دهند. دلیل این مساله دوپینگ سازمان یافته در روسیه بوده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها