رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332206

رییس جمهور کره جنوبی: آمریکا علاقه مند به مذاکره با کره شمالی است

ساعت24-'مون جایه این' رییس جمهور کره جنوبی گفت آمریکا در روزهای اخیر نشان داده است تمایل دارد با کره شمالی وارد گفت و گو شود.

به گزارش تارنمای یی سی چین، نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی به نقل از رییس جمهور آورده است آمریکا از بهبود روابط دو کره استقبال کرده است.

در شرایطی که بسیاری تحلیلگران می گویند بهبود روابط دو کره باعث ناخرسندی آمریکا شده است، رییس جمهور کره جنوبی در حاشیه بازی های المپیک زمستانی تصریح کرد نشانه هایی از تمایل واشنگتن برای گفت و گو با پیونگ یانگ وجود دارد.

او افزود آمریکا نگاه مثبتی به مذاکرات دو کره دارد و برای همین خودش نیز علاقه مند به گفت و گو با پیونگ یانگ است.

این در شرایطی است که با شروع سال جاری میلادی، مقام های دو کره برای اولین بار در دو سال گذشته با یکدیگر گفت و گو کردند.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای ابراز امیدواری کرده است دو کره بتدریج برای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره وارد گفت و گوهای سیاسی شوند.

همزمان رسانه چینی گزارش کرده است نشانه های زیادی از بهبود روابط دو کره وجود دارد و اگر آمریکا و کره جنوبی رزمایش سالانه را متوقف کنند و کره شمالی آزمایش اتمی و موشکی بالستیک انجام ندهد، می توان شاهد وضعیت به مراتب بهتری بود.

با این وصف آمریکا و کره جنوبی گفته اند که پس از برگزاری بازی های المپیک زمستانی، رزمایش خود را در ماه آوریل امسال برگزار خواهند کرد ولی زمان دقیق آن اعلام نشده است.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها