رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332222

راز وحشتناک مرد زبان بریده ای که برای همیشه دهانش باز ماند +عکس

ساعت 24-بیش از یک قرن گذشته اما هنوز دیرینه شناسان و دانشمندان نتوانسته اند با اطمینان بگویند این فرد که به طرز دلخراشی در حال فریاد زدن است دقیقا چه شکنجه و بلایی را پشت سر گذاشته است.

632
به نقل از دیلی میل ، مومیایی مشهوری که ظاهرش شبیه این است که به طرز دلخراشی در حال فریاد کشیدن است در معبد دیرالبحری مصر یافت شده بود. این مومیایی در چرم و پوست گوسفند پیچیده شده بود. دهان این مومیایی باز مانده است.

راز بسیار مهمی درباره این مومیایی عجیب کشف شده است. احتمالات جدید دیرینه شناسان و دانشمندان حاکی از این است که او پسر رامسس سوم است، پسری که به جرم توطئه برای قتل پدرش به مرگ محکوم شد.

جنازه این فرد پس از اعدام نزدیکی آرامگاه سلطنتی واقع در سواحل غربی رود نیل سوزانده شد. اما در حالی که سایر مومیایی ها با احترام در کتان پیچیده می شوند ، مومیایی یاد شده را پس از مومیایی کردن به حال خود رها کرده اند. ممکن است پیش از اینکه اعدامش کنند به زور داخل دهانش چیزی ریخته باشند.

این مومیایی که «مرد ناشناخته E » نام دیگرش است اکنون برای نخستین بار در موزه قاهره به نمایش عموم گذاشته شده است.

این مومیایی در سال 1886 یافت شد و دانشمندان و دیرینه شناسان مدت ها زمان صرف کردند تا راز چهره پر از اندوه او را کشف کنند.

بر اساس گزارش وزارت آثار باستانی مصر بررسی گردن این مومیایی نشان می دهد وی احتمالا با طناب به دار آویخته شده است.

سایت Ahram Online نیز گزارش می دهد آزمایش های DNA از استخوان های این مومیایی و البته مومیایی رامسس سوم نشان می دهد آنها پدر و پسر هستند.

نوع مومیایی شدن غیر معمول این جنازه باستانی دیرینه شناسان را آنچنان گیج کرد که نتوانستند به درستی راز پشت این چهره وحشتناک و مغموم را دریابند اما اکنون تاحدودی ماجرا روشن شده است.

بزرگ ترین احتمال همان است که می گوید او پسر رامسس سوم بوده که به دلیل توطئه قتل پدرش به مرگ محکوم و با طناب دار اعدام شد و چون یک گناهکار بوده جنازه اش همانند دیگر اعضای دربار با تکریم و احترام مواجه نبوده است. همچنین این احتمال هم وجود دارد که در حلق و دهان او قبل از اعدام چیزی ریخته باشند. البته مرگ رامسس سوم نیز هنوز با علامت سوال های زیادی مواجه است و مشخص نیست نحوه مرگ او دقیقا به چه صورت بوده است و شاید اصلا به قتل نرسیده باشد اما حتی اگر به تقل هم رسیده باشد این مومیایی نگون بخت متهم اصلی قتل اوست که این چنین مجازات شده است.

سی تی اسکن های دقیق تر از جنازه مومیایی غمگین و ناراحت نشان داد که پیش از مرگ گلویش نیز بریده شده بود و زبانش را نیز بریده اند. او حتی اگر قاتل رامسس سوم هم نباشد نحوه به قتل رساندنش نشان می دهد که مجرم یک جرم ناشناخته بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها