رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332233

تماس تلفنی اردوغان با ملک سلمان درباره عملیات عفرین

ساعت24-رئیس‌جمهور ترکیه و شاه عربستان در تماس تلفنی، بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و تداوم روند مذاکرات ژنو تاکید کردند.

خبر8
laquo;رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه طی تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان درباره روابط دوجانبه و عملیات عفرین گفت‌وگو کرد.

اردوغان در این تماس، گزارشی از عملیات شاخه زیتون علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، به ملک سلمان ارائه کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» این دو همچنین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و اهمیت یافتن یک راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران این کشور تاکید کرده و خواستار همکاری مشترک در این زمینه شدند.

ملک سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی حمایت خود از روند مذاکرات ژنو و اقدامات بین‌المللی حول بحران سوریه را اعلام کرده و اردوغان نیز گفت مذاکرات آستانه و کنگره ملی سوچی، بخشی از روند مذاکرات آستانه هستند.

عربستان و ترکیه همچنین توافق کردند که روابط دوجانبه خود را بیش از پیش تقویت کنند.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه گذشته گفته بود تسلط بر کوه‌های عفرین آغاز شده و عملیات شاخه زیتون به پایان خود نزدیک می‌شود.

در عرصه میدانی، ترکیه عملا تاکنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد آزادی چند ارتفاع و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، 150 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و 300 مجروح برجای گذاشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها