رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332308

استولتنبرگ:داعش همچنان یک تهدید است/برنامه‌زیری آموزش نیروهای عراقی را آغاز میکنیم

ساعت24-دبیر کل سازمان ناتو در تشریح برنامه نشست امروز و فردای وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت که تروریسم از جمله خطر داعش همچنان در دستور کار قرار دارد.

laquo;ینتس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیش از برگزاری نشست وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان در بروکسل گفت که همکاری دفاعی ناتو و اتحادیه اروپا در جریان نشست امروز و فردا بررسی می‌شود.

فردا به طور ویژه درباره نقش ناتو در ثبات و مبارزه با تروریسم رایزنی می‌شود.

استولتنبرگ گفت که با وجودی که گروه تروریستی داعش زمینی در اختیار ندارد اما همچنان تهدید محسوب می‌شود.به همین دلیل آموزش نیروهای عراقی عاملی کلیدی و مهم است.

دبیر کل ناتو گفت: «در پاسخ به درخواست دولت عراق و ائتلاف (ضد داعش) من انتظار دارم که برنامه‌ای برای آموزش ناتو در عراق برنامه‌ریزی کنیم.»

وی چنین اقدامی را به منظور تامین امنیت عراق و کشورهای ناتو موثر دانست.

استولتنبرگ روز گذشته هم از پیشنهاد آمریکا مبنی بر حضور گسترده این سازمان در عراق در قالب ماموریت آموزشی استقبال کرده و گفته بود که این سازمان آمادگی دارد که به درخواست آمریکا برای گسترش ماموریت خود به منظور آموزش و حمایت از ساخت‌و ساز در عراق پاسخ دهد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در نشست روز پنجشنبه وزرای دفاع ناتو در بروکسل برنامه‌ریزی در این مورد آغاز شود تا بتوان در ماه جولای به جمع‌بندی نهایی رسید.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها