رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332669

برنامه دیدارهای تیم ملی تا پایان جام جهانی

ساعت 24-هشت دیدار دوستانه تیم ملی تا شروع جام جهانی مشخص شده که بر این اساس، تیم ملی با تیم‌هایی از آسیا، اروپا و آفریقا دیدار می‌کند.

۳۲ تیم حاضر در جام جهانی در فاصله چند ماه تا شروع این رقابت‌ها به دنبال تدارک بهترین آماده‌سازی هستند تا با قدرت وارد معتبرترین رقابت‌های فوتبالی جهان شوند. شاگردان کارلوس کی‌روش هم برای آماده‌سازی خوب پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ دیدار با هشت تیم مختلف جهان را تدارک دیدند که سه بازی نخست با تیم‌های آفریقایی، دو بازی با تیم‌های آسیایی و سه بازی پایانی هم برابر تیم‌های اروپایی که به سبک لاتین فوتبال بازی می‌کنند، خواهد بود.

ایران – لیبی/ ۲۶ اسفند، تهران

طبق برنامه‌ریزی کی‌روش، تیم ملی در نخستین بازی خود در تاریخ ۲۶ اسفند، در تهران میزبان تیم ملی لیبی خواهد بود که طبق هماهنگی‌ها فقط بازیکنان شاغل در فوتبال باشگاهی ایران در این مسابقه به میدان می‌روند و به احتمال غریب به یقین بازی پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی خواهد بود تا تیم ملی برنامه‌های تاکتیکی خود را پنهانی مرور کند.

ایران – تونس/ ۳ فروردین ۹۷، تونس

دومین بازی ایران در نوروز ۹۷ برابر تونس است که احتمالا بازی در این کشور برگزار می‌شود. دیدار ایران و تونس سوم فروردین سال آینده و در روزهای موسوم به فیفا دی و در حضور تمامی بازیکنان مدنظر کی‌روش خواهد بود. طبق اعلام سایت‌های خارجی بازی در ورزشگاه المپیک رادس شهر تونس برگزار می‌شود. تونس همانند ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور دارد.

ایران – الجزایر/ ۷ فروردین ۹۷، گراتس

سومین بازی ایران با کشورهای آفریقایی برابر الجزایر است که در روز هفتم فروردین برگزار می‌شود. دو تیم به احتمال زیاد در وین، پایتخت اتریش به میدان می‌روند.

ایران – سوریه/ ۲۱ اردیبهشت ۹۷، تهران یا قطر

با اتمام لیگ برتر و جام حذفی اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی شروع می‌شود و کی‌روش برای زیر نظر گرفتن بازیکنان شاغل در فوتبال باشگاهی ایران، سوریه را مد نظر قرار داده است. این بازی احتمالا در تهران برگزار می‌شود مگر این که تغییری در برنامه‌های تیم ملی پیش بیاید. این احتمال هم وجود دارد که بازی در دوحه قطر باشد.

ایران – ازبکستان/ ۲۸ اردیبهشت ۹۷، تهران

پنجمین دیدار دوستانه ایران نیز برابر یک تیم آسیایی است. ایران و ازبکستان در دیداری تدارکاتی با حضور بازیکنان داخلی به میدان می‌روند. این دیدار هم احتمالا در تهران یا دوحه قطر برگزار می‌شود.

ایران – ترکیه/ ۷ خرداد ۹۷، استانبول

ششمین بازی تیم ملی در استانبول برابر ترکیه خواهد بود تا شاگردان کی‌روش برای دو دیدار سخت برابر اسپانیا و پرتغال آماده شود. این تیم به سبک کشورهای لاتین فوتبال بازی می‌کند و می‌تواند رقیب خوبی برای تیم ملی باشد.

ایران – یونان/ ۱۲ خرداد ۹۷، استانبول

هفتمین دیدار دوستانه تیم ملی هم برابر تیمی از اروپا است. یونان که در این دوره از حضور در جام جهانی بازماند، ۱۲ خرداد رقیب تیم ملی خواهد بود. به گفته سایت‌های یونانی این بازی در استانبول برگزار می‌شود.

ایران – لیتوانی/ ۱۸ خرداد ۹۷، روسیه

آخرین بازی دوستانه شاگردان کی‌روش، یک هفته پیش از دیدار با مراکش برگزار می‌شود و برای همین فشار روی بازیکنان تیم ملی کمتر خواهد شد. محل کمپ تیم ملی در مسکو خواهد بود اما دیدار نخست تیم ملی در سن پترزبورگ است. با این حال مکان این بازی مشخص نشده است.

* جام جهانی

ایران – مراکش/ ۲۵ خرداد ۹۷، سن پترزبورگ

ایران – اسپانیا/ ۳۰ خرداد ۹۷، کازان

ایران – پرتغال/ ۴ تیر ۹۷، سارانسک

به گزارش ایسنا، مهم ترین مشکل تیم ملی در راه آماده‌سازی جام جهانی، حضور بازیکنان شاغل در لیگ قهرمانان آسیا است که دستیار کارلوس کی‌روش چندی پیش خواستار در اولویت قراردادن تیم ملی شد.

در برنامه فعلی، دو دیدار سوریه و ازبکستان، چند روز بعد از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود که در این صورت یا تیم ملی یا باشگاه‌ها متضرر خواهند شد. با این وجود به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تیم ملی که بیش از هر زمان دیگری امیدوار به صعود به دور بعد جام جهانی است، در اولویت مسئولان و هواداران قرار بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها