رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 333400

5 نکته در انتخاب دستگیره کابینت

رپورتاژ/فروشگاه اینترنتی شهر یراق در زمینه فروش انواع جدیدترین دستگیره کابینت فعالیت می کند. در این مقاله قصد داریم نکاتی کوتاه در رابطه با انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه برای شما بازگو کنیم.

div>

زمانیکه خانه ای به سلیقه خود می سازید و یا آنرا بازسازی می کنید بسیار طبیعی است که در انتخاب موارد مهمتری چون انتخاب کابینت، انتخاب سطح کانتر و یا، کف سازی محیط دچار مشکل و سردرگمی شوید.

کابینت آشپزخانه شما تازمانیکه یک دستگیره مناسب برای آن انتخاب نشود کامل نشده است. دستگیره ای که بتواند تعادلی بین فرم آشپزخانه و سلیقه شخصی شما برقرار کند.

همین انتخابهای کوچک است که کل اجزا را دور هم جمع میکند و بازگوکننده هوش، فراست و سلیقه شخصی شماست.

دستگیره های کابینت و دکوراتیو در طرحها، سایزها ،مواد تشکیل دهنده وآبکاری های متنوعی وجود دارند.در نتیجه ما چگونه باید انتخاب درستی انجام دهیم ؟

پنج پیشنهاد ما را در مورد انتخاب صحیح دستگیره کابینت مطالعه کنید:

1_انواع دستگیره های کابینت و دکوراتیو

سلیقه شخصی شما در انتخاب دستگیره بسیار مهم است.ممکن است شما علاقه به دستگیره های دوپیج و بلند داشته باشید که قابلیت کشیدن بهتری دارند و یا، دستگیره های تک پیچ که به صورت برجسته روی کار نصب میشوند.

انتخاب دستگیره باید متناسب با شکل و استایل کلی آشپزخانه شما بوده و در عین زیبایی استفاده از آن راحت و کاربردی باشد.

در هر صورت می توانید دستگیره کابینت مورد نظر خود را روی کابینت قرار داده و ببینید که آیا انتخاب شما دارای شکل و اندازه مناسب میباشد یا خیر؟ همچنین با ترکیب سایزهای مختلف زیبایی بصری خاصی به محیط آشپزخانه ببخشید. میتوانید ازدستگیره های دوپیچ بر روی کشوها و از دستگیرهای تک پیچ و برجسته بر روی درب ها استفاده کنیدو یا برعکس با انتخاب فرمهای یک شکل محیطی ساده و یکدست را پدید آورید.

2_اندازه و نحوه قرار گیری دستگیره کابینت

اگر امکان داشت نمونه ای از درب کابینت را همراه خود ببرید ودستگیره انتخابی تان را روی آن قرار دهید تا از نمای آن روی کار مطمین شوید.

همواره علاوه بر سایز دستگیره تان ،زیبایی کار،تناسب آن با کابینت،عملکرد و تعادل و توازنش را هم در نظر بگیرید.یک در بزرگ کشویی یا کابینتی، به دستگیره ای بزرگتر نیاز دارد و یا، حتی برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشد به دو دستگیره نیاز است.اما یک دستگیره کوچک برای در یا کشوی کوچکتر مناسب است.تقریبا میشود بر مبنای تجربه گفت طول یک دستگیره مناسب برای مدلهای کشویی 1/3 طول کشوی کابینت است. کشوهای بزرگتر از طول 45 سانتیمتر معولا بیشتر از یک دستگیره میخواهند. اما در طراحی های مدرن امروزی از دستگیره های بلندتر که معادل 2/3 طول کشو هستند بیشتراستفاده میشود.

معمولا دستگیره های دوپیچ به شکل افقی بر روی کشوها نصب میشوند و به شکل عمودی بر روی درها. درآشپزخانه های مدرن بر روی درها هم میتوان دستگیره های افقی نصب کرد زیرا نمای زیبایی به آشپزخانه میدهند. در نهایت طرز قرارگیری دستگیره ها باید به گونه ای باشد که نهایت راحتی را در زمان استفاده برای شما فراهم آورد. قبل از نصب دایمی دستگیره به این نکته توجه کنید .

3_مدل دستگیره

دستگیره کابینت شما نماینده و بیانگر کلی مدل آشپزخانه شماست. سه طبقه بندی اصلی برای دستگیره های کابینت های آشپزخانه وجود دارد:

1- کلاسیک و سرامیکی

2-مدرن

3-مدلهای فانتزی

کابینت کلاسیک

کابینتهای طرح چوب و کلاسیک معمولا با دقت و ظرافت بالا در جزییات ساخته میشوند. مدلهایی که دارای منبت کاری و حاشیه های زینتی هستند. دستگیره های پرزرق و برق و پرطرح متناسب این مدل کابینتها است.اغلب طراحان داخلی دستگیره هایی با فرم آویز و یا پتینه شده را برای درها و کشوهای کابینت کلاسیک پیشنهاد می دهند. اگر به دنبال یک نمای کاملا سنتی و کلاسیک هستید یک دستگیره با روکش سرامیکی را انتخاب کنید که ظاهری بسیار سنگین و آراسته و قدیمی به آشپزخانه شما میدهد و حس یک خانه اعیانی را برای شما تداعی خواهد کرد.

2-3 کابینت مدرن

کابینتهای مدرن دارای خطوطی صاف ونمایی کاملا ساده به همراه تزیینات کم و رنگهایی که به ساده ترین شکل وطرح استفاده شده است، بنابراین برای داشتن یک آشپزخانه مدرن هوشمندانه است که از دستگیره های ساده یا منحنی که کشیده و طولی هستند استفاده کنیم .از زمانی که وسایل برقی استیل بخشی از آشپزخانه های مدرن شدند شما نیز میتوانید از دستگیره هایی با همین سبک و مدل و آبکاریهایی شبیه آنها درآشپزخانه تان استفاده کنید.

3-3 مدلهای مابین کلاسیک و مدرن

این سبک به شما امکان ترکیب عناصری را که در مدل کلاسیک و مدرن وجود دارد را به صورت همزمان میدهد.به عنوان مثال شما میتوانید ظاهر ساده کابینت را با دستگیره هایی که به صورت توکار در داخل درها جاساز میشوند ویا، دستگیره هایی که تزیین زیادی ندارند هماهنگ کنید.

4-4 مدل کابینت های فانتزی و خاص

آیا تمایل دارید که شخصیت برجسته شما در دل کابینت شما بدرخشد ؟

یک دستگیره خیلی خاص را انتخاب کنید مانند مدلی صدفی برای یک خانه ساحلی و یا یک دستگیره رنگارنگ که ظاهری آرام و غیر رسمی به خانه شما بدهد.

4- متریال و مواد تشکیل دهنده دستگیره کابینت

دستگیره ها از مواد مختلفی تشکیل شده است .بیشترآنها ازآلیاژ فلزی هستند.دستگیره های برنجی دارای لایه محافظ در سطح آنهاست که سبب دوام آنها در آشپزخانه میشود. این پوشش ضد میکروبی است و از انتشار جرمها جلوگیری میکند.جنس برنز نیز ضد میکروبی است و ظاهری سخت و مقاوم را به وجود می آورد و برای کابینت هایی که از جنس چوب ضخیم تری ساخته شده است مناسب است، البته جنس برنج و برنز به علت قیمت بالای آن در ایران زیاد موجود نمی باشد. استیل ضد زنگ گزینه دیگری است که بسیار با دوام و مستحکم است.سرب خشک به همراه آبکاری نیکل هم انتخابهای محبوب دیگری هستند. میتوانید دستگیره های دکمه ای تک پیچ را از جنسهای دیگری همچون شیشه یا کریستال انتخاب کنید که ظاهری کلاسیک و قدیمی و زیبا به کار می بخشد.

5_آبکاری و پرداخت کار

وقتی دستگیره مورد نظر خود را درست و صحیح انتخاب کنید انتخاب آبکاری راحت تر میشود.دامنه گسترده ای از پرداخت و آبکاری دستگیره وجود دارد:همانند مات خشدار ،صیقلی و براق ، و روغنی ،ساتن و،آنتیک و پتینه شده و ....اینها تنها نمونه های اندکی از انواع پرداخت می باشند.

دستگیره های استیل ضد زنگ با آبکاری براق نمونه های بسیار خوبی برای آشپزخانه های مدرن می باشند. دستگیره سرب خشک و زاماک(ترکیب مس و آلمینیوم) با رنگ زیتونی و پتینه شده در کابینت های کلاسیک بیشتر خودنمایی میکنند. این رنگ مناسب همه جاست و ظاهری پخته و بی نقص به محیط شما می بخشد.

آبکاری های مشکی و تیره بسیار خاص و زیبا هستند خصوصا زمانی که روی کابینت رنگ روشن نصب میشوند.

در نهایت هر آنچه که انتخاب میکنید مطمین شوید که آبکاری دستگیره کامل کننده کل دکور آشپزخانه تان می باشد.برای فروش دستگیره کابینت و فروش اینترنتی دستگیره کابینت می توانید به سایت شهر یراق مراجعه کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها