رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333426

به روزرسانی می شود؛

توقف عملیات هوایی/ انتقال پیکرها فردا انجام می شود

ساعت 24-لاشه هواپیمای تهران - یاسوج که صبح یکشنبه در ارتفاعات دنا سقوط کرده بود در سومین روز عملیات جستجو توسط بالگردها پیدا و عملیات جستجو و انتقال پیکرها به دلیل تاریکی هوا به فردا موکول شد.

هواپیما
هواپیمای «ای تی آر ۷۲ – ۵۰۰ » متعلق به هواپیمایی آسمان ساعت هشت و ۵۴ دقیقه صبح یکشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج «تیک آف» کرد و در حدود ۴۵ دقیقه بعد هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد.

مطابق اطلاعات اولیه اعلام‌شده از سوی مسئولان هواپیمایی آسمان هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی روستای «بیده» به کوه دنا برخورد کرده است. مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط کرده ۶۵ نفر بوده است.

پس از شنیدن خبر سقوط هواپیما گروه‌های امدادی به منطقه احتمالی اعزام شدند اما نامشخص بودن نقطه سقوط جستجوها را بی‌ثمر کرده است. در نهایت صبح روز سه شنبه بالگردهای سپاه موفق به یافتن لاشه هواپیما شده اند.

عملیات انتقال اجساد مسافران در حال آغاز است و بالگرد ها به منطقه سقوط هواپیما اعزام شده اند. طبق آخرین اخبار به دلیل تاریکی هوا انتقال اجساد مسافران به فردا موکول شده است.

این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند.

خانواده های مسافرین این هواپیما، در انتظار انتقال اجساد هستند.

آخرین اخبار از این سانحه هوایی را در زیر می‌خوانید:

۰۶: ۱۹ برپایی کمپ امدادگران در۴۰۰۰متری/ انتقال پیکرها از فردا

امیر نوذر نعمتی جانشین فرماندهی نیروی زمین ارتش در جمع خبرنگاران در محدوده سقوط هواپیما گفت: نیروهای امدادی و تکاوران اکنون در محل هستند و پیکرها را برای انتقال در فردا صبح آماده می‌کنند و پیکرهای جانباختگان فردا صبح به وسیله بالگردها منتقل می شوند. امشب همه نیروهای ارتش و تکاوران و هلال احمر و کوهنوردان در محل سقوط هواپیما می مانند.


۵۷: ۱۸ امکان امدادرسانی در محل سقوط از فردا ظهر تا جمعه ممکن نیست

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان اظهار داشت: فردا تیم ها و هم امکانات افزوده خواهد شد و تا ساعت ۱۲ امکان فعالیت هست و دیگر امکان فعالیت بعد از این ساعت تا روز جمعه وجود ندارد. امیدواریم فردا تعداد پیکرهای پیدا شده را به حداکثر برسانیم. تا کنون هیچ پیکری را به پایین منتقل نکرده‌ایم و برای شناسایی اقدام کرده‌ایم.


۲۱: ۱۸ سه روز در سمیرم عزای عمومی است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی حادثه سقوط هواپیمای یاسوج و جان باختن مسافرین این پرواز، از امروز به مدت سه روز در سمیرم عزای عمومی است.

سلیمی در جمع خبرنگاران در محل سقوط هواپیمای یاسوج افزود: در راستای رفاه حال خانواده ها و مردم، مدارس در این چند روز در اختیار مردم قرار گرفت.

وی بیان داشت: از ابتدای حادثه کمیته تحقیق و تفحص تشکیل شد و منطقه دنگزلو و نغول در اختیار نیروها و مردم قرار داشت.

سلیمی تصریح کرد: همه نیروها در این چند روز با جان و دل تلاش می کردند.


۱۰: ۱۸ شرایط نامساعد هوا انتقال اجساد را دشوار می کند

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در اصفهان با اشاره به شرایط نامساعد جوی در منطقه سقوط هواپیما گفت: این شرایط نامساعد امکان انتقال اجساد را دشوار کرده است.

سردار مجتبی فدا با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز با مساعد شدن وضعیت هوایی امکان یافتن لاشه هواپیما فراهم گردید گفت: این موضوع بخشی از بار مسئولیت ما را کم کرد.

وی ادامه داد: تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امدادگران و بخشی از نیروهای محلی که نسبت به محل آشنایی دارند اکنون به هواپیما رسیده اند و در حال انجام عملیات هستند.

وی ادامه داد: شرایط نامساعد جوی عملیات انتقال اجساد را طولانی مدت خواهد کرد.

سردار فدا بیان داشت: احتمال می رود با توجه به شرایط جوی موجود در منطقه این موضوع تا اوایل هفته آینده ادامه داشته باشد و درگیر یافتن و انتقال اجساد باشیم.


۴۷: ۱۷ خانواده های جانباختگان برای اسکان به استانداری مراجعه کنند

استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده است: خانواده های جانباختگان سانحه هوایی که از شهرستانها آمده اند برای اسکان به محل استانداری استان واقع در میدان امام حسین شهر یاسوج مراجعه کنند.


۴۶: ۱۷ پیکر جانباختگان هواپیما تا فردا صبح آماده انتقال است

طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا فردا صبح پیکرهای جانباختگان هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج برای انتقال آماده می شود.

در حال حاضر ۱۵ نفر در محل سقوط هواپیما حضور دارند، که ۱۲ نفر کوهنورد حرفه ای و ۳ نفر نیز ارزیاب هستند.

این گروه با تشکیل کمپی، امشب را در محل مستقر بوده و پیکرهای جانباختگان هواپیما را برای انتقال آماده می کنند که فردا صبح کار انتقال با سرعت انجام شود.

با توجه به پیش بینی های هواشناسی و اینکه از فردا ظهر جو منطقه به هم ریخته و فعالیت مشکل خواهد شد، تلاش امدادگران و نجاتگران بر این است که از زمان حداکثر استفاده را ببرند.

اما با توجه به شرایط، پیش بینی شده کار انتقال پیکرها، تا آخر هفته طول بکشد.


۵۳: ۱۷ پیکر جانباختگان هواپیما در کمترین زمان به استان منتقل می شود

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیکر جانباختگان هواپیما در کمترین زمان به استان منتقل می شود.

به گزارش مهر، جلال پورانفرد در جمع خبرنگاران در فرودگاه یاسوج افزود: با هماهنگیهای انجام شده در ستاد بحران استان، پیکر جانباختگان به سی سخت یا یاسوج منتقل می شود.

وی بیان داشت: برخی مردم استان قصد صعود به ارتفاعات و حضور در محل پیدا شدن لاشه هواپیما را دارند که این امر جان آنها را به خطر می اندازد، دمای هوا در دنا بسیار سرد است و با توجه به برودت هوا مردم برای رفتن به کوهستان اقدام نکنند.


۱۷:۲۳ تیم‌های امداد در حال جستجوی پیکرها هستند

سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد گفت: تیم‌های امداد در حال جستجوی پیکرها هستند.

شاهرخ کناری در فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: تیمها به نقطه مورد نظر رسیده و برف روبی و جمع آوری پیکرهای مسافرین در حال انجام است.

وی بیان داشت: تلاش این است که تا نیمه های شب جمع آوری پیکرهای مسافرین انجام شده و فردا منتقل شوند.

کناری تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم در این راستا انجام شده و انتقال و شناسایی پیکرها انجام می شود.


۱۷: ۲۱ انجام اقدامات اولیه برای انتقال پیکرها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکیپ های زمینی که به محل سقوط هواپیما رسیده اند اقدامات اولیه برای انتقال پیکرها را انجام می دهند.

احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به دلیل شرایط جوی امکان امداد هوایی وجود ندارد، گفت: اکیپ های زمینی به منطقه رسیده و کارهای مقدماتی انجام می شود و امیدواریم در اولین فرصت شاهد انتقال باشیم.

وی گفت: پیکرها به یاسوج منتقل تا پس از شناسایی، مراحل قانونی برای تحویل به خانواده ها انجام شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مردم و خانواده های جانباختگان درخواست می کنیم در محل های منتهی به محل سقوط هواپیما تجمع نکنند تا روند انتقال بخوبی انجام شود.


۱۷:۱۲ احتمال ریزش بهمن روی هواپیما/بارش بیش از دو متری برف در منطقه

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر بر اساس مشاهدات عینی بارش بیش از دو متری برف در منطقه سقوط هواپیما در کنار شیب زیاد کار را برای امدادگران سخت کرده است.

در صورتی که اجساد در نقطه‌ای متمرکز باشند تا آخر وقت امروز امکان بازگرداندن تمامی پیکرها وجود دارد و در غیر این صورت عملیات تا روزهای آینده ادامه پیدا می کند.

بر اساس اخبار ارسال شده و صحبتهای مسئولین متاسفانه با توجه به تکه تکه شدن لاشه هواپیما احتمالا اجساد در بخش های مختلفی از منطقه سقوط هواپیما قرار گرفته اند.


۱۶:۵۶ ۳۰ پیکر در محل سقوط مشاهده شد

مدیرکل صدا و سیمای یاسوج گفت: ۳۰ پیکر در منطقه سقوط مشاهده و ۱۵ پیکر نیز شناسایی شده است.

افشارنیا با اشاره به شناسایی ۱۵ نفر از قربانیان هواپیمای تهران - یاسوج در محل سقوط، اظهار داشت: تاکنون پیکر ۳۰ نفر مشاهده شده است.

وی ادامه داد: برخی پیکرها نیاز به بررسی بیشتری دارد.


۱۶:۵۹ عوامل نجات امشب در نزدیکی لاشه هواپیما مستقر می شوند

استاندار اصفهان گفت: عوامل امدادی و کوهنوردان امشب در یک محل ایمن برای استقرار در نزدیک لاشه هواپیما استقرار می یابند.

محسن مهرعلیزاده ادامه داد: از آنجا که نزدیک غروب آفتاب هستیم و با توجه به ارتفاع و شرایط آب و هوایی امکان حضور در آن محل وجود ندارد که تلاش کردیم تجهیزات لازم را برای اقامت به آن محل برسانیم.

مهرعلیزاده بیان داشت: علاوه بر کوهنوردان منطقه کوه دنا که بارها به این کوه رفته اند از کوه نوردان هیمالیا نورد از سراسر کشور نیز دعوت کرده ایم تا در ادامه به امداد رسانی کمک کنند.

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه محل سقوط هواپیما در ته یک دره است و در ارتفاعات تیز و ناهموار امکان حضور در آنجا وجود ندارد اما عوامل امدادی یک فضایی را انتخاب می کنند تا در آن مکان مستقر و عملیات را ادامه دهند.


۵۲: ۱۵ اولین گروه کوهنوردان به لاشه هواپیما رسیدند

اولین گروه کوهنوردان به لاشه هواپیما رسیدند.

یک منبع آگاه خبر داد که اولین گروه کوهنوردان محلی به لاشه هواپیما رسیده اند.

یک کوهنورد سی سختی در این باره گفت: کوهنوردان سی سختی اولین گروهی هستند که به محل لاشه هواپیما رسیده اند و اجساد را پیدا کرده اند.

قربانعلی صیادی افزود: ما به لاشه هواپیما رسیده ایم و اجساد برخی از مسافران نیز مشاهده شده است.

وی بیان داشت: تعداد اجساد هنوز مشخص نیست اما بیشتر اجساد کشف شده و تعدادی نیز در زیر برف مدفون هستند.


۱۵:۴۲ مسیرهای منتهی به محل سقوط هواپیما مسدود شد

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسیرهای منتهی به محل سقوط هواپیما مسدود شده است.

خوشبخت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه محورهای منتهی به محل حادثه مسدود شده و مردم برای حضور در این منطقه ازدحام نکنند، افزود: مسیر گردنه بیژن نیز مسدود است و این مسیر فقط برای تردد ماشینهای امداد باز است.

خوشبخت تصریح کرد: این امر در راستای امداد رسانی مناسب انجام شده و با توجه به کم عرض بودن محورها در این مسیر مردم استان به سمت منطقه نیایند.

وی افزود: رفتن به محل سقوط هواپیما برای مردم امکان پذیر نیست و هواپیما در ارتفاع چهارهزار متری سقوط کرده که تنها نیروهای تخصصی کوهنور و یخ نورد و تکاور می توانند به این مکان برسند.


۱۴:۴۱ بخش اصلی کار برای دستیابی به هواپیما امروز انجام می شود

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش، از آغاز عملیات تکاوران ارتشی برای دستیابی به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا خبر داد.

امیر سرتیپ دوم کیومرث شرفی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما با اشاره به فرمان روز گذشته فرماندهی کل ارتش و اعلام آماده باش برای جستجوی پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا، اظهار داشت: پس از گشت های هوایی و کشف محل سقوط هواپیما، امروز عملیات اعزام کماندوها و تکاورهای تیپ ۶۵ نیرومخصوص و تکاوران شیراز برای صعود به ارتفاعات ۱۳ هزار پایی دنا، آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون در حال امدادرسانی هستیم تا زنده های احتمالی را از منطقه خارج کنیم و باقیمانده تجهیزات را به محل سقوط برسانیم و اجساد را منتقل کنیم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش ابراز امیدواری کرد که تا پایان امروز بخش اصلی کار برای دستیابی به هواپیما انجام می شود.


۱۴:۳۷ احتمال ایجاد کمپ در نزدیکی محل سقوط هواپیما

مدیرعامل هلال احمر اصفهان گفت: محل متلاشی شدن هواپیما شامل چندین کیلومترمربع وسعت دارد.

محسن مومنی ادامه داد: محل اصابت هواپیما خیلی جای سختی است و در دیواره است و دسترسی به آن دشوار است.

مدیرعامل هلال احمر اصفهان افزود: تیم چهار نفره نزدیک آنجا شده و تیم ارزیاب هم اعزام شده است و براساس نظر آنها تیم تصمیم گیری کند.

مومنی گفت: محل سقوط اگر یک جای مسطح بود شاید انتقال اجساد امروز امکان پذیر بود اما به دلیل سختی دسترسی باید عملیات خاصی در آنجا صورت بگیرد.

مدیرعامل هلال احمر اصفهان تصریح کرد: با توجه به ارزیابی همکاران ما تصمیم مجدد گرفته شود که شاید تیم مستقر در نزدیک ترین مکان کمپ بزنند تا به بالگرد نیز دسترسی داشته باشند.

وی بیان داشت: این بررسی های میدانی در حال انجام است و کار پیچیده است و باید مراقب باشیم برای افرادی که اعزام می شوند مشکلی پیش نیاید.


۱۴:۲۹ محل اعزام بالگردها و کوهنوردان به سمت لاشه هواپیما

در حال حاضر بالگردها و گروههای مختلف در حال اعزام به سمت محل لاشه هواپیما هستند.


۱۴:۱۷ آغاز عملیات جستجوی اجساد توسط تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران

کاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور جستجوی اجساد در نزدیکی محل لاشه هواپیما پیاده شدند.

چهار نفر از نخستین گروه از نیروهای تکاور ارتش در نزدیکی محل سقوط هواپیما، پیاده و جستجو را برای یافتن اجساد آغاز کردند.


۱۴:۰۲تلاش برای اتمام کار تخلیه اجساد تا قبل از غروب امروز

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: سعی داریم قبل از تاریکی هوا و تغییر وضعیت جوی تخلیه اجساد را انجام دهیم.

امیر کیومرث شرفی در جمع خبرنگارانی که در منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حضور دارند با اشاره به اینکه تیپ ۶۵ به محل سقوط اعزام می شود، اظهار داشت: در نظر داریم تا اجساد را سریعا تخلیه کنیم تا نسبت به کاهش آلام خانواده ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: سعی داریم قبل از تاریکی هوا و تغییر وضعیت جوی تخلیه را انجام دهیم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بیشترین اعزام را سعی می کنیم داشته باشیم و اولین تخلیه که صورت بگیرد کار آسان تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به تعداد نیروهای مورد نیاز را داریم، تصریح کرد: هم تیپ ۶۵ و هم کمیته تکاور شیراز در اختیار ما هستند و با برنامه ریزی دقیق کار تخلیه را انجام می دهیم.


۱۳:۴۱ انتقال اجساد به پایین کوه دشوار است و به کندی انجام می شود

استاندار اصفهان گفت: احتمال زیاد می دهیم اجساد وضعیت چندان خوبی نداشته باشند و همین کار را برای ما دشوار کرده است.

محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: تاکنون هیچ جنازه ای در محل سقوط پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه به احتمال قوی همه سرنشینان هواپیما جان خود را از دست داده اند، افزود: برخورد این هواپیما بسیار سخت بوده است که در ارتفاع ۱۳ هزار پایی سقوط کرده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر هواپیما راهی برای حرکت در سمت راست پیدا می کرد می توانست از قله عبور کند.


۱۳:۴۱ نیروهای امدادی اعزام شده یک ساعت دیگر به محل سقوط هواپیما می رسند

مدیر کل دفتر مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوهنوردان، تکاوران ارتش و نیروهای امدادی به محلی در نزدیکی نقطه سقوط اعزام شدند و تا ساعتی دیگر به محل سقوط می رسند.

وفایی مقدم ، افزود: مسیر رسیدن به هواپیما صعب العبور است و هواپیما در بالای روستای نقل سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه در محل سقوط هواپیما ارتفاع برف زیاد است، گفت: به محض اینکه کوهنوردان به محل سقوط رسیدند، بررسی آغاز می شود و همه امکانات نیز برای انتقال اجساد فراهم است.

وفایی مقدم اظهار داشت: نیروهای مردمی نیز در این سه روز همواره در منطقه حضور داشته و کسانی که به منطقه آشنایی داشتند نیز در صعودها و جستجوها شرکت داشتند و تلاش همه این عزیزان قابل تقدیر است.


۱۳:۲۸ عصر امروز هوا در دنا ناپایدار می شود

مسئول اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: عصر امروز هوا در دنا ناپایدار می شود.

حسن خدابخش بیان داشت: امروز تا عصر جو پایدار در منطقه دنا حاکم است و عملیات امداد می تواند به خوبی انجام شود اما در اواخر روز با وزش باد روبرو خواهیم بود.

وی همچنین افزود: جو ناپایداری که برای عصر امروز تا شب پیش بینی کرده بودیم وارد منطقه خواهد شد اما با افزایش دما روبرو هستیم.

در همین زمینه زمینه احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش ابر و بارندگی در منطقه کوه دنا، بخش زیادی از عملیات انتقال اجساد باید تا فردا صبح انجام پذیرد.

وی اظهار کرد: از اواخر امروز به تدریج افزایش و رشد ابر در منطقه کوه دنا خواهیم داشت وطی فردا ظهر نیز به تدریج ابرها سطح منطقه را خواهند پوشاند.

وی ادامه داد: پرواز هلی‌کوپتر از ظهر فردا در منطقه غیرممکن است به همین دلیل زمان برای انتقال اجساد حادثه سقوط هواپیما محدود خواهد بود.


۱۲:۳۱ تکاوران ارتش در حال اعزام زمینی به محل هستند

امیرسرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جانشین نیروی زمینی، فرماندهی کار را بر عهده دارد.

وی گفت: تیپ ۶۵ نیروی مخصوص و یک واحد از هوابرد شیراز وارد منطقه شده و در حال ساماندهی برای حضور در محل اجساد است.

حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: نیروی زمینی و یگان هوابرد مجهز هستند و امروز از راه زمینی ورود می کنیم و تا دو ساعت دیگه به محل اجساد خواهیم رسید.

وی گفت: تیم ها به امکانات انتقال اجساد بر روی برف مجهز هستند و آمادگی حضور از راه هوایی نیز وجود دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امکان فرود بالگرد در منطقه نیست مگر اینکه نیروها هلی برد شوند.


۱۲:۲۸ تعیین علت سقوط در حداقل زمان

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: ما از کارخانه سازنده دعوت کردیم و تیم آنها بعد از ظهر در تهران هستند.

وی ادامه داد: همچنین تیم کارشناسی خودمان نیز حضور دارد و تلاش می کنیم در حداقل زمان بعد از به دست آوردن اطلاعات پرواز، علت سقوط را تعیین کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه هواپیما مدرن است و توسط کارخانه سازنده پشتیبانی می شود در حداقل زمان می توانیم علت را تعیین کنیم.


۱۲:۱۹ ماهرترین خلبان به منطقه اعزام شد/ بررسی راه های اعزام سریع

سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ماهرترین خلبانی که امکان پرواز به منطقه داشت به همراه یک تیم اعزام شد تا راه های سریع اعزام به محل بررسی شود.

وی گفت: تیم های مختلف با آمادگی کامل در منطقه هستند.

سلیمی عنوان کرد: ۱۰۰ نفر تیم برف و یخ در منطقه داریم که همه در همین منطقه مترکز شده اند و ۲۱۴ نفر نیز به عنوان تیم پشتیبان در منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد: چهار فروند بالگرد نیز کاملا آماده است.


۱۱:۳۵ امدادگران تا یک ساعت دیگر به محل می رسند

سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۱۰۰ نفر از تیم های تخصصی برف و یخ به محل شناسایی شده اند.

وی گفت: این تیم ها امکان شب مانی هم دارند.

وی عنوان کرد: دیروز تا ۳۵۰۰ متری محل، مورد جستجو قرار گرفته بود و با توجه به حضور تیم های تخصصی، امیدوارم کمتر از یک ساعت دیگر تیم هابا بالگرد به منطقه برسند.

سلیمی ادامه داد: در اولین قدم انتقال اجساد را دنبال خواهیم کرد.


۱۱:۲۸ انتشار تصاویری از اجساد

اولین تصاویر از اجساد روی برف منتشر شد.

۱۱:۲۰ دسترسی زمینی به محل سقوط ممکن نیست/نیروها هلی برد می شوند

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دسترسی زمینی به این منطقه بسیار سخت است و نیروها از طریق بالگرد به محل اعزام می شوند.

زارعی تصریح کرد: این نقطه در ارتفاع بالای ۳۶۰۰ متر دنا قرار داشته و بسیار سخت گذر است.

وی افزود: کوهنوردان و تکاورها نیز برای انتقال اجساد به محل اعزام شده اند.


۱۱:۱۷ جست و جوی نیروهای هلال احمر در شعاع محل سقوط

مدیرعامل هلال احمر اصفهان از جست و جوی نیروهای هلال احمر در شعاع محل سقوط هواپیما خبر داد.

محسن مومنی با اشاره به اعزام کارشناسان شرکت هواپیمائی آسمان به محل سقوط، اظهار داشت: با توجه به اینکه لاشه هواپیما پراکنده شده است کارشناسان هم اکنون وظیفه پیدا کردن جعبه سیاه را بر عهده گرفته اند.

وی افزود: شعاع محل پیدا شده در حال حاضر مورد جست و جوی نیروهای هلال احمر قرار گرفته است.


۱۱:۰۸ مشاهدات خلبان بالگردی که هواپیما را مشاهده کرد

خلبان بالگردی که لاشه هواپیما را دید گفت: امروز صبح( سه شنبه) به منطقه اعزام شدیم و با توجه به مسیر پروازی که برای هواپیما اعلام شده بود به جستجو پرداختیم و بعد از یک ساعت و نیم جستجو، در ۳۰ متر پایین تر از نوک قله، قطعات هواپیما دیده شد.


۱۰:۵۲ احتمال انتقال تمام اجساد هواپیما تا عصر امروز

سردار فدا، جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان اصفهان و نیز دیگر مسئولان ستاد مدیریت بحران به منطقه ای که لاشه پیدا شده است، راهی شده اند و هم اکنون نیروهای انتظامی در حال برقراری نظم در منطقه هستند تا از ترددهای غیرضرور در منطقه ممانعت کنند.

اگر همه اجساد در یک نقطه باشند، کار انتقال آنها از ارتفاع به سمت پایین تا عصر امروز پایان می یابد.


۱۰:۳۸ اعزام چهار بالگرد برای انتقال اجساد قربانیان هواپیمای تهران-یاسوج

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام چهار بالگرد برای انتقال اجساد هواپیمای تهران - یاسوج خبر داد.


۳۰: ۱۰ هواپیمای یاسوج در ارتفاعات نغول سقوط کرده است

مدیر کل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: هواپیما در حوزه جغرافیایی کهکیلویه و بویراحمد و ارتفاعات نغول روی داده است.


۱۰:۲۹ اجساد برخی از مسافران در منطقه سقوط دیده می شود

مدیرکل صدا و سیمای یاسوج گفت: طبق اطلاعاتی که در یافت شده است هم اکنون بالگردها در منطقه سقوط هواپیما حضور دارند و لاشه هواپیما و تعدادی از اجساد مسافران در منطقه دیده می شود.


۱۰:۲۴ تصاویر دقیق از نقطه سقوط و شرایط لاشه تصویر برداری شده است

سخنگوی سپاه گفت: صبح امروز دو فروند بالگرد نیروی هوا فضا به مختصات پهباد های شناسایی اعزام و نقطه جغرافیایی دقیق سقوط را پیدا کردند.

در حال حاضر در تلاش برای هلی برد بالگردها به منطقه هستیم.


۱۱: ۱۰ لاشه هواپیمای تهران - یاسوج پیدا شد

بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.


۹:۰۳ تصاویر هوایی از دنا به صورت آنلاین مورد پایش قرار می گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه همه تیم های امدادی در منطقه دنا همچنان مستقر هستند، اظهار داشت: شب گذشته عکس های هوایی از سوی نیروهای هوافضا و هواپیمائی کشوری مورد بررسی ویژه قرار گرفت و مختصات جدید در اختیار تیم های جست و جو قرار گرفت.


۴۸: ۸ پرواز اف ۱۴ در کوهستان دنا برای پیدا کردن لاشه هواپیما

صبح امروز هواپیمای اف ۱۴ نیز برای رصد وضعیت هواپیمای سقوط کرده به پرواز در آمده است. با ورود تکاوران ارتش به منطقه پادنا عملیات تجسس با کمک آنها تداوم یافته است و به گفته محمد یاوری، مدیر روابط عمومی ارتش در منطقه اصفهان، فرماندهان ارتش در منطقه حضور دارند و عملیات را به صورت میدانی در دنا مدیریت می کنند.


۸:۴۳ عکسبرداری هوایی توسط هوانیروز درنقاط مختلف دنا آغاز شد

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عکسبرداری هوایی از منطقه دنا در نقاط مختلف توسط هوانیروز و سایر نهادها آغاز شد.


۴۰: ۸ امیدها در روز سوم جستجو افزایش پیدا کرد/احتمال مشاهده لاشه تا ظهر

شواهد و قرائن در منطقه پادنا و نحوه عملیات جست و جو نشان می دهد، در روز سوم امید ها برای پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج قوت گرفته است.


۸:۱۷ ۳۰ پهباد و ۷ بالگرد آماده اعزام برای جستجوی لاشه هواپیما

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با بدست آمدن مختصات جدید امروز ۳۰ پهباد و ۷ بالگرد آماده اعزام است.


۰۷: ۸جستجو در ارتفاعات نیازمند اعزام بالگردهای قدرتمندتر به منطقه است

عضو شورای شهر یاسوج گفت: در راستای جستجوی هوایی برای پیدا کردن لاشه هواپیما باید باید از بالگردهای قدرتمندتری استفاده کرد.


۸:۰۶ استقراریک مرکز مدیریت بحران درشهر سی سخت/جستجواز طریق گردنه بیژن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از استقرار یک مرکز مدیریت بحران با حضور نیروهای امدادی، انتظامی و اورژانس در شهر سی سخت خبر داد.


۷:۵۰ شرایط جوی مساعد برای یافتن هواپیما

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد : با توجه به کاهش توده های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید احتمال یافتن لاشه هواپیما قوت گرفته است.


۲۳:۴۰ برودت هوا و شرایط جوی مانع ادامه جستجوی شبانه شده است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به پایان جستجوی شبانه اورژانس در ارتفاعات دنا گفت برودت هوا و شرایط جوی مانع ادامه جستجو شده است . بالگردهای سازمان اورژانس کشور امشب در دامنه کوه‌های مورد نظر در حوالی روستای کهنگان مستقر شدند و به محض طلوع خورشید پروازها صورت می گیرد.


۲۰:۵۰ تیم اورژانس با یک راه بلد عازم«شهید» شد/حضور پررنگ تر ارتش و سپاه

به دنبال تداوم عملیات جست و جوی لاشه هواپیما از ساعتی قبل تیم اورژانس به همراه یک راه بلد با خودروی آفرود به منطقه صعب العبور روستای شهید اعزام شد.


۲۰:۱۳ جلسه استاندار اصفهان با فرمانده هوانیروز ارتش

استاندار اصفهان امروز برای هماهنگی بیشتر به منظور اعزام بالگرد به منطقه حادثه، با فرمانده هوانیروز ارتش جلسه داشت.


۲۰:۱۲ سردار رمضان شریف: پهپادهای سپاه در منطقه سقوط هواپیما هستند

سخنگوی سپاه با اشاره به فعال بودن پهپاد سپاه در منطقه سقوط هواپیمای ATR گفت: شرایط نامساعد جوی کشف محل دقیق سقوط هواپیما را برای پهپادها دشوار کرده است.


۲۰:۰۰ تکاوران تیپ ۶۵ نوهد به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند

بنا به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا قرارگاه جستجو و تفحص در گروه ۲۲شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا تشکیل شد. تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها