رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333628

درختی که مانند فواره است

این پدیده طبیعی بی نظیر در روستای داینسیا جنوب شرقی کشور کوچک مونترنگو در ساحل عربی است . درخت توت سفید که به فواره ای در چمنزار تبدیل شده است /تصویر

درخت فواره
به دلیل باران های سنگین در این منطقه از قسمت تو خالی تنه درخت، آب به حد وفور جاری می شود ظاهرا در فصل بها ر باران سیل آسا به زیر زمین رخنه می کند و فشار اضافی باعث می شود آب به قسمت های تو خالی تنه درخت رسوخ کند . زمین پر از چاله های پر از آب است که نشانه مقدار آبهای زیرزمینی در خاک و زیر خاک است . آب از سوراخ های موجود در درخت روی چمنزار جاری است ومانند رود کوچکی به نظر می آید .

به گفته افراد محلی در این منطقه بیش از 20 تا 25 سال و حتی بیشتر این جریان آب وجود دارد . و این درخت شاید بیش از صد تا صد و پنجاه ساله است .

این تنها درختی نیست که پس از بارش باران به شکل فواره در آمده است . در روستای توهالا شهرستان هاریو در شمال استونی دیواری وجود دارد که پس از بارندگی شدید شروع به فوران می کند . این دیوار درست بالای یک رودخانه زیر زمینی قرار دارد . پس از بارش سیل به درون رودخانه می ریزد و فشار آب فواره ای را تشکیل می دهد که تا چند روز فوران دارد . در این هنگام بیش از صد لیتر آب در هر ثانیه جاری می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها