رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333759

۲ متر برف هواپیما را پوشانده اجساد پیدا نیست

ساعت 24-رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی تاکنون اجازه نشستن بالگرد در منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر است که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

div>سخنگوی اورژانس گفت: در محل سقوط هواپیما دو متر برف وجود دارد و از وضعیت اجساد جانباختگان اطلاعی در دست نیست.

ایسنا در این باره گزارش داد: رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی تاکنون اجازه نشستن بالگرد در منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر است که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

غفور راستین اظهار کرد: اگر بالگرد در منطقه مورد نظر پیدا شدن لاشه بتواند فرود بیاید می‌توانیم اجساد را از طریق بالگرد جا به جا کنیم. اما تا این لحظه امکان فرود در آن منطقه برای بالگردها وجود ندارد.

وی افزود: نیروهای امدادی زمینی همگی بسیج شده و به سمت منطقه مشخص شده در حال حرکت هستند، هم‌چنین نیروهایی از طریق هلی برد به منطقه خواهند رسید و با روش‌هایی که نیروهای هلال احمر تخصص دارند می‌توانند اجساد را به پایین منتقل کنند.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: ممکن است روش‌ها و تاکتیک‌های دیگری را دیگر ارگان‌های حاضر در منطقه برای انتقال اجساد به پایین داشته باشند ولی باید منتظر بود تا نیروهای زمینی به منطقه برسند.

مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان هم به شبکه خبر گفت: به دلیل پراکندگی اجساد هواپیما، همه شعاع نقطه مورد نظر توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر به صورت دقیق جست‌وجو می‌شود. کارشناسان شرکت هواپیمایی آسمان برای پیدا کردن جعبه سیاه به نقطه مورد نظر اعزام می‌شوند.

۲ متر برف هواپیما را پوشانده اجساد پیدا نیست

محل سانحه پرواز 3704 آسمان بر اساس مختصات اعلامی توسط سخنگوی سپاه

مرتضی سلیمی در مورد اقداماتی که قرار است برای انتقال اجساد حادثه هواپیمایی انجام شود گفت: در حال حاضر 4 فروند بالگرد در منطقه داریم که به محل سقوط اعزام می شوند و همین طور 100 نفر از نیروی های تخصصی برف و یخ هم در محل سقوط هواپیما حاضر می شوند. همچنین 214 نیروی دیگر هم در سطح پایین تر هستند و امکانات و تجهیزات مورد نیاز هم تامین شده تا کار جست و جو و انتقال اجساد انجام شود.

محمود محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر از تلاش‌های یگان پهبادی وهوافضای سپاه برای کمک به یافتن لاشه هواپیمای مفقود شده بطور ویژه تشکر کرد.

وی گفت: سازمان هوافضای سپاه به درخواست جمعیت هلال احمر از شامگاه یکشنبه با تجهیزات پهبادی خود در ۵۰ کیلومتری نقطه جغرافیایی اعلام شده، مشغول گشت زنی و تهیه تصاویر بودند که خوشبختانه در صبحگاه امروز موفق به تشخیص محل دقیق سقوط و یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده شدیم.

ایسنا نوشت: کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده است در ساعت ۱۰:۳۵ ضمن تایید کشف لاشه هواپیما، گفت: اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد.

وی اظهار کرد: ما امروز ساعت ۷ صبح از اصفهان بلند شدیم و بیش از یک ساعت بعد متوجه شدیم که هواپیما در فاصله حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده و برخی از قطعات بزرگ هواپیما مشاهده شد.

سقوط هواپیمای آسمان در کوه پازنپیر

تسنیم نوشت: جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: هواپیمای سانحه دیده در کوه پازنپیر برخورد کرده و هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام امدادگران برای رسیدگی به آخرین وضعیت سرنشینان انجام می‌شود.

سردار مجتبی فدا دقایقی پیش بعد از بازگشت از محل شناسایی هواپیمای تهران- یاسوج اظهار داشت: به لطف عمل خلوصانه و توسل به بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، توسط خلبانان نیروی هوافضای سپاه محل اصابت هواپیما به کوه پازنپیر پیدا شد.

وی افزود: الان برنامه‌ریزی برای اعزام کوهنوردان و امدادگران برای رسیدگی به آخرین وضعیت سرنشینان هواپیما و چگونگی انتقال پیکرها به محل موردنظر انجام خواهد شد.

سی متر پایین تر از نوک قله

کاپیتان نوری، خلبان بالگرد تیم جستجوی هوافضای سپاه: لوگوی شرکت آسمان در تصاویر من از لاشه هواپیما مشخص است. ۳۰ متر پایین‌تر از نوک یکی از قله‌ها، محل برخورد هواپیمای «ای تی آر» با ارتفاعات دنا بوده است. از لاشه هواپیما تصویربرداری کردم و حتی لوگوی شرکت آسمان نیز در تصاویر من مشخص است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها