رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333760

معافیت یا کسرخدمت ایثارگران؟

ساعت 24-آیا بهتر نبود همانند قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری ۱۵ روز یا ۹ روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل شود تا ستاد کل نیروی های مسلح نیز با کمبود سرباز مواجه نشود؟

رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری!

با عرض سلام و آرزوی توفیق حضرتعالی و کلیه مسؤلین خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
احتراما" ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) و فرماندهان تحت امر ایشان در ستاد کل نیروی مسلح و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری و تصویب قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران، از محضرتان استدعا و انتظار رسیدگی و صدور اوامر مقتضی را داریم.

همانگونه که مستحضرید در قانون جدیدی که برای کسری و معافیت فرزندان ایثارگران تصویب شده و با توجه به اینکه اجرای این قانون به این نحو فعلی باعث نارضایتی عموم فرزندان ایثارگران شده است و ازطرفی با توجه به سخنان حضرتعالی درتاریخ پنجشنبه 19 بهمن 1396 در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش مبنی بر اینکه حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است، لذا با اجرای چنین قوانین خاص، اکثر فرزندان ایثارگر ناراضی هستند.

باعنایت به اینکه در قانون قبلی کسری خدمت همه فرزندان ایثارگران ماقبل متولدین هفتاد و دو(72) از کسری خدمت به ازای هر ماه سابقه 9 روز کسری دریافت می کردند و به متولدین 73به بعد هیچ گونه کسری تعلق نمی گرفت. لذا با توجه به این قانون که محدودیت سِنی را از قانون بهره مندی کسر خدمت حذف کرده اند، یک محدودیت سنگین تری در قانون لحاظ شده که سالانه بیست هزارنفر (20000) از قانون کسری خدمت بهره مند شوند.

لذا با توجه به ثبت نام 40 روزه فرزندان ایثارگر و ثبت نام همه فرزندان ایثارگران عزیز، طبق آماری که ستاد کل نیروهای مسلح به مردم ارائه داده است صحبت از ثبت نام 375هزار فرزند ایثارگر شده است که از این تعداد 122 هزارنفر بالای 24 ماه هستند که باید این فرزندان طبق قانون مصوب همگی معاف شوند که با توجه به قانون به مدت 5 سال و سالانه 20هزار نفر می توانند از این کسری و معافیت استفاده کنند!

با توجه به این آمار، 22 هزار نفر از معافیت بهره ای نخواهند برد چرا که بر اساس صحبت های فرماندهان عزیز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرای قانون درسال جاری، فرزندان با سابقه 29و28 ماه ایثارگری، معافیت خواهند گرفت. در سال آینده نیز افرادی که 28 ماه ایثارگری دارند معاف خواهند شد و تا 5 سال دیگر فقط شاهد معافیت خواهیم بود نه کسری خدمت.

قبل از این قانون متولدین 73 به بعد نمی توانستند هیچ گونه کسری دریافت کنند و الان هم فرزندان بالای 73 که سابقه ایثارگری پدران عزیزشان کم بوده است، کسری به آنها تعلق نمی گیرد؟
بنابر این آیا بهتر نبود همانند قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری 15 روز یا 9 روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل شود تا ستاد کل نیروی های مسلح نیز با کمبود سرباز مواجه نشود؟
الان فرزندان ایثارگری که متولد 73 به بالا هستند و پدرانشان 10 ماه سابقه جبهه دارند چرا نباید هیچ گونه کسری به آنها تعلق بگیرد و فرزندی با چندماه سابقه بیشتر مستقیم معاف شود؟ آیا این تبعیض نیست؟
چرا ستاد کل با تصویب چنین قانونی نارضایتی عمومی را در بین فرزندان ایثارگران ایجاد می کند؟
به طور مثال بنده متولد 73 هستم و 15 ماه سابقه جبهه پدر را دارم و انشالله در تاریخ 1/12/1396 به خدمت مقدس سربازی اعزام می شوم ولی با توجه به این قانون هیچگونه کسری خدمتی به بنده و امثال بنده تعلق نمی گیرد.
لذا از حضرتعالی درخواست داریم دستور بفرمایید این قانون را دوباره بررسی و کار کارشناسی را انجام دهند که هم با کمبود سرباز مواجه نشوند و هم به همه فرزندان ایثارگران به نسبت، کسری خدمت تعلق بگیرد.

به نظر می رسد با کار کارشناسی تر می توان قانونی را تصویب کرد که همه فرزندان عزیز به نسبت از قانون بهره مند شوند. قانون باید مشمولیت و مقبولیت و جامعیت داشته باشد تا همه استفاده کنند و در حق برخی فرزندان ایثارگر اجحاف نشود
در پایان لازم به ذکر است ما همچون پدرانمان در صورت لزوم و در مواجهه با دشمنان لباس رزم را به تن خواهیم کرد و از کشور مقدسمان دفاع خواهیم کرد و از جان و مال خود برای نظام و انقلاب خواهیم گذشت و مثل یک سرباز آماده شنیدن دستور از رهبرعزیزمان همانند پدران خود درجنگ تحمیلی هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها