رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333880

چند پژو ۲۰۰۸ تولید شد؟

ساعت24-روزنامه ایران نوشت: ماه‌های پیش یکی از مدیران پژو فرانسه اعلام کرد که از خودرو پژو 2008 تنها 50 دستگاه تولید شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت هم چندین بار آمار تولید این خودرو را منتشر کرد که بالاترین تعداد آن 4دستگاه بود. در این میان مدیر عامل ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) این اعداد را تکذیب کرد و گفت تولیدات ما بیش از آنی است که برخی از مجموعه‌ها اعلام می‌کنند. پس از آن مدیرعامل ساپکو اظهارداشت تا پایان دیماه سال‌جاری بیش از هزار دستگاه پژو 2008 تولید شده و قرار است در ماه‌های بهمن و اسفند 5هزار دستگاه دیگر نیز روی خط تولید قرار گیرد.

این گفته‌ها باعث شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ختم کردن دعوای آماری، خودرو 2008 را از لیست گزارش ماهانه تولید خودرو حذف کند و دیگر نامی از نخستین خودرو پسابرجامی نیاورد. بعد از مدت‌ها سکوت وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقل از رئیس سازمان گسترش و نوسازی در سایت خبری خود نوشت از ابتدای سال‌جاری تاکنون 1700دستگاه پژو 2008 تولید شده است. لذا برای شفاف شدن این موضوع و اینکه چرا آمار وزارت صنعت ،معدن و تجارت با سایر مجموعه‌ها تفاوت دارد سراغ مدیر کل نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت رفتیم. وی در پاسخ به اینکه به آمار تولید کدام مجموعه می‌توان استناد کرد، گفت: آمار وزارت صنعت ،معدن و تجارت در مورد خودرو 2008 به روز نبوده است. به همین جهت آماری که سازمان گسترش و نوسازی داده است را تأیید می‌کنیم. زمانی که آمار تولید این خودرو فرانسوی به روز شود میزان تولید آن در گزارش‌های ماهانه آورده خواهد شد. آنگونه که آمار سازمان گسترش و نوسازی نشان می‌دهد، میزان تولید خودرو 2008 با برنامه تدوین شده هماهنگ نیست و ثبت‌نام‌کنندگان باید ماه‌های بیشتری منتظر بمانند تا به خودرو ثبت‌نامی خود برسند و البته معلوم نیست که قیمت این خودرو برای چند ماه دیگر به چه عددی خواهد رسید.
دوازدهم اردیبهشت ماه امسال تولید انبوه پژو 2008 با حضور رئیس جمهوری در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد. تولید این خودرو نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که به تولید محصولات به روز اروپایی در ایران منجر شد. در پی انتشار برخی اخبار در خصوص پایین بودن آمار تولید و توقف تولید پژو 2008 و قراردادهای خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی را جهت شفافیت هر چه بیشتر به نقل از منصور معظمی «رئیس هیأت عامل ایدرو» ارائه داد: میزان تولید پژو 2008 از ابتدای شروع تاکنون یک هزار و 700 دستگاه بوده و با اندکی تأخیر بر اساس برنامه ثبت‌نامی در حال تحویل است.همچنین بر اساس قرارداد سایپا سیتروئن کار مطابق با برنامه در حال پیشرفت است و امیدواریم در سه ماهه دوم سال 97 نخستین محصول تولید مشترک وارد بازار شود. در مورد قرارداد رنو به‌دلیل اینکه طرف ایرانی نتوانسته سایت مورد توافق را در اختیار مشارکت قرار دهد کار اجرایی شروع نشده است که البته خوشبختانه این کار در مرحله اتمام است، بنابراین هیچ گونه بدعهدی از طرف فرانسوی‌ها نبوده و کار طبق روال در حال انجام است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها