رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333882

کره شمالی دیدار با مایک پنس را لحظه آخر لغو کرد

ساعت24-خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مقامات آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا قرار بود زمانی که برای حضور در مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ راهی کره جنوبی شده بود با مقامات کره شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند اما مقامات کره شمالی این دیدار را در لحظات آخر لغو کردند.

کره شمالی
به گزارش رویترز، نیک آیرز رئیس دفتر مایک پنس در بیانیه ای اعلام کرد کره شمالی به منظور تلطیف لحن پنس که امکان داشت از شرایط حاکم بر مسابقات المپیک برای مقابله با تبلیغات دروغین پیونگ یانگ استفاده کند، پیشنهاد برگزاری ملاقاتی دوجانبه را مطرح کرد.

اما به دنبال محکومیت نقض حقوق بشر در کره شمالی از سوی پنس و اعلام خبر اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه پیونگ یانگ توسط معاون رئیس جمهور آمریکا، مقامات کره شمالی این نشست را بر هم زدند.

پنس قرار بود با کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کند اما این دیدار تنها دو ساعت قبل از شروع آن به درخواست کره شمالی لغو شد.

این دیدار می توانست نخستین دیدار میان مقامات بلندپایه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کره شمالی باشد که تنش ها میان آنها بر سر برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی و توسعه توانمندی هدف قرار دادن خاک آمریکا به شدت افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها