رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333900

ولایتی: راه‌حل مسائل منطقه سیاسی است نه نظامی/سرنوشت مردم منطقه باید به خودشان واگذار شود

ساعت24-مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: آنهایی که حساسیت منطقه را می‌دانند به این نکته توجه کنند که پیش از اینکه ضرر بزنند خودشان از حضور نامناسب در منطقه ضرر می‌کنند.

علی اکبر ولایتی
علی‌اکبر ولایتی در دیدار با آلفون داستیس، وزیرامورخارجه اسپانیا ضمن ابراز امیدواری از اینکه این سفر دستاوردهای خوبی داشته باشد، گفت: رابطه ایران و اسپانیا یک رابطه قدیمی است و بنده زمانی که در وزارت خارجه بودم بارها به اسپانیا سفر داشتم.

وی تصریح کرد: در دوران بسیار سخت و حساس جنگ تحمیلی علیه ایران هیچ‌گاه رابطه اسپانیا با ما تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای قرار نگرفت و برای ما مهم است که دوستان قدیمی خودمان را هیچ‌گاه فراموش نمی کنیم به خصوص اینکه اکنون دنیا، دنیای متحولی شده و منطقه ما به عنوان حساس‌ترین مناطق عالم احتیاج به معاضدت کشورها در سطح بین‌المللی برای حل مسائل بسیار مهم این منطقه دارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطر نشان کرد: خوشحالیم که به صورت عام اروپا و کشور اسپانیا به صورت خاص سیاست متفاوت و مثبت‌تری در مقایسه با سایر کشورها نسبت به کشورهای منطقه ما دارند.

وی افزود: آنهایی که حساسیت منطقه ما را می دانند، به این مسئله توجه داشته باشند که پیش از اینکه بخواهند ضربه بزنند خودشان از حضور نامناسب در منطقه ضرر می‌کنند.

ولایتی ادامه داد: بعد از چند سال که این منطقه با دخالت بیگانگان زیان دیده اکنون همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌حل مسائل منطقه سیاسی و نه نظامی است و سرنوشت مردم منطقه باید به خودشان و بدون دخالت بیگانگان واگذار شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار کرد: در مورد مسئله سوریه هم امیدواریم هرچه زودتر در جهت منافع دولت این کشور و خواست دولت قانونی سوریه به سمت راه‌حل پایدار بروند.

وی در پایان گفت: مشاهده کردیم که به هم ریختگی در غرب ‌آسیا در تمام دنیا از جمله اروپا و کشورهای دیگر تاثیر گذاشت و ما آماده هستیم تا در جهت حل مسالمت آمیز و متناسب با موازین بین‌المللی تبادل نظر کرده و به سمت آرامش برویم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها