رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333955

سازمان ملل: در صورتی که گام‌های فوری برنداریم، غزه فرومیپاشد

ساعت24-هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه تاکید کرد، در صورتی که اقدامات فوری به منظور بهبود اوضاع انسانی و احیای اقتصاد غزه انجام نشود، این منطقه با فروپاشی در زیربناها و اقتصادش روبه‌رو خواهد شد.

به نوشته آژانس خبری فلسطین الیوم، نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، در جلسه شورای امنیت در مقر سازمان ملل که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و "جارد کوشنر"، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در آن حضور داشتند نسبت به اوضاع انسانی و اقتصادی غزه ابراز نگرانی کرد.

ملادینوف در این جلسه گفت: در صورتی که اقدامات فوری برای حل بحران و بهبود اوضاع اقتصادی غزه انجام نشود، این منطقه به همراه افزایش بحران و توقف اجرای توافقنامه صلح با فروپاشی زیربنایی و اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این یک پیش‌بینی قابل نگرانی نیست بلکه یک حقیقت است.

ملادینوف افزود: با وجود اینکه اسرائیل گذرگاه‌های غزه را بسته است، میلیون‌ها نفر در سایه تسلط کامل حماس بر این منطقه زندگی کرده‌اند و ما بر این باوریم که وقت آن رسیده است که غزه تحت کنترل و تسلط حکومت قانونی فلسطین قرار بگیرد، چراکه در این منطقه بدون وحدت فلسطین، دولتی فلسطینی نمی‌تواند شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: کسانی که مانع از صلح می‌شوند به مساله ملی فلسطین آسیب می‌زنند که گروهی از مردم عادی هزینه آن را می‌پردازند.

ملادینوف از سازمان ملل خواست تا حمایت از رهبران میانه‌روی فلسطینی را متوقف نکند.

وی همچنین توقف شهرک‌سازی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و کار گروهی به منظور کاهش سطح فاجعه انسانی در غزه را خواستار شد.

فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه گفت: باید برای تقویت تلاش‌ها در زمینه راه حل دو کشوری گام‌هایی ریشه‌ای برداشته شود که مهمترین آن توقف شهرک‌سازی است.

ملادینوف افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین نیز باید به ساخت سازمان‌هایشان و همچنین تلاش‌ها برای رسیدن به صلح ادامه دهد.

این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: جامعه بین‌الملل باید در آزادی عهد التمیمی، دختر نوجوان معترض فلسطینی که به اتهام سیلی زدن به دو سرباز اسرائیلی بازداشت شده، مداخله کند.

وی در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی خانه‌های غیرنظامیان را هدف گرفته است.

فرستاده سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که غزه با قطعی ۲۰ ساعته برق در روز روبه‌روست و اینکه طرف‌های بین‌المللی درباره بازسازی غزه به توافق رسیده‌اند و روند صلح که متوقف شده است باید بار دیگر آغاز شود.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها