رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334067

کرملین: اتهامات آمریکا در ارتباط با غوطه شرقی سوریه «بیاساس» است

ساعت24-سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اتهامات واشنگتن علیه مسکو در خصوص تحولات اخیر در غوطه شرقی سوریه را «بی‌اساس» خواند.

laquo;دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه به اتهامات آمریکا علیه روسیه در ارتباط با کشته شدن غیرنظامیان در بمباران غوطه شرقی واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «اینها اتهاماتی بی‌اساس است. مشخص نیست که منشأ این اتهامات چیست. و هیچ اطلاعات خاصی در این خصوص ارائه نشده است. ما این اتهامات را بی‌اساس می‌دانیم و با آنها موافق نیستیم».

بر اساس این گزارش، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا مدعی شده بود که نیروهای هوایی دمشق حملاتی هوایی را در غوطه شرقی انجام داده‌اند که در این حمله بیمارستان‌ها را هدف گرفته‌اند که در این حمله حدود 100 غیرنظامی کشته شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال از روسیه خواسته بود تا حمایت خود را از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با رویکردی که از آن «تلاش برای افزایش خشونت‌ها در غوطه شرقی» یاد کرده، پایان دهد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که مسکو در تلاش است تا در چهارچوب شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در رابطه با مسائل انسانی در غوطه شرقی سوریه تهیه کند.

ریابکوف به خبرنگاران گفت: «ما در نیویورک روی پیش‌نویس قطعنامه‌ای مرتبط با آتش‌بس انسان‌دوستانه در سوریه کار می‌کنیم و من بر این باورم که این مسئله بسته به اینکه تهیه پیش‌نویس چطور پیش برود، حل خواهد شد. »

وی در ادامه تأکید کرد که مسائل انسانی در سوریه یک نمونه بارز از سیاست‌های دوگانه واشنگتن است. معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «ما هر روز شاهد این امر هستیم که چطور واشنگتن به صورت گزینه ای و مشکوک مسائلی را که به نفع خودش است از دیدگاه افزایش فشار سیاسی بر دمشق جدا می‌کند».

سازمان ملل نیز امروز چهارشنبه اعلام کرده بود که گزارش‌هایی را در خصوص کشته شدن بیش از 100 نفر در بمباران غوطه شرقی از روز دوشنبه تا کنون دریافت کرده است.

این در شرایطی است که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش پس از توقف نسبی عملیات خود در شمال غرب این کشور بویژه در استان ادلب، این بار عازم غوطه شرقی دمشق شده‌اند تا این منطقه را از تروریست‌ها پاک کنند.

منابع خبری چندی پیش اعلام کرده بودند که ارتش سوریه عازم غوطه شرقی شده است تا اینکه روز گذشته نیروهای مقاومت در این منطقه مواضع تروریستها را بشدت بمباران کردند.

جنگنده های سوری روز یکشنبه گذشته خطوط مقدم تروریست‌ها در شهرک «النشابیه» را گلوله‌باران کردند و توپخانه ارتش مواضع تروریست‌ها را در مناطق جسرین، عربین، مسرابا، بیت سوا، دوما، سقبا و کفر بطنا هدف قرار داد.

ارتش سوریه با کمک نیروهای متحد در اواسط دیماه گذشته با عملیاتهای گسترده خود موفق شد منطقه غوطه غربی واقع در ریف جنوب غربی دمشق را از دست تروریست‌ها پس بگیرد.

نیروهای سوری طی عملیات سه ماهه خود در این منطقه تروریستها را مجبور کردند که به شروط نیروهای مقاومت تن دهند و ضمن تحویل سلاح سنگین خود، از این مناطق خارج شوند.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها