رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 334091

گوترش: از همه می خواهم در سوریه آتش بس اعلام کنند

ساعت 24- دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز ناراحتی از وضعیت انسانی در غوطه شرقی گفت: از همه طرف ها می خواهم هرچه سریعتر آتش بس اعلام کنند و راه را برای کمک های انسانی باز کنند.

گوترش
style="text-align:justify"> آنتونیو گوترش روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت با موضوع بررسی اهداف و اصول منشور سازمان ملل در حفظ امنیت و صلح بین المللی این مطلب را بیان کرد.

وی ادامه داد: من بسیار از رنج شدید مردم غیرنظامی در غوطه شرقی ناراحتم. آنها در جهنم روی زمین زندگی می کنند. باور من این است که جای صبر بیشتر در غوطه نیست.
دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: از تمامی طرف های درگیر می خواهم که سریعا آتش بس اعلام کرده و راه را برای کمک های انسانی باز کنند.
گوترش با بیان این که این یک تراژدی است که در برابر چشمان ما در جریان است و نمی توان چشم بر آن بست، اظهار کرد: لازم است که شورای امنیت به سرعت برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ عمل کند.
وی افزود: آنچه بعد از جنگ جهانی دوم در موسسات بین المللی پیش آمد تنها جلوگیری از جنایت های بین المللی نبود، بلکه ارزش احترام به اعضای جامعه بین الملل نیز در آنها دیده شد.
گوترش اظهار کرد: چالش هایی که ما تا امروز مشاهده کرده ایم رو به پیچیده شدن داشته اند. با اینکه اصول منشور هنوز کاربردی هستند،‌ جای این وجود دارد که تغییرات جدیدی نیز اضافه شود.
دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: ما باید تعادل راهبرد خود برای امنیت و صلح را دوباره تنظیم کنیم به نحوی که همگی از پیش آمدن درگیری های خونین جلوگیری کنند.
گوترش یادآور شد: پیشگیری از جنگ از وظایف اصلی این شورا است که برای این کار به آنها ابزار هایی نظیر دیپلماسی، مذاکره، میانجیگری و غیره داده شده است.
وی اظهار کرد: میانجیگری از راه هایی است که پیشنهاد داده شده است و سازمان ملل در موضوعات مختلف در این زمینه فعال بوده است. دفتر شخص من برای همکاری در این زمینه ها آماده است.
دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات های صلح بانی سازمان ملل در مناطق مختلف دنیا با چالش های بسیار زیادی حضور داشته باشد و از امروز نقش پرستاری خود را پایان داده و به سمت راهبردهای جدید صلح بانی می رود.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، وی با بیان این که صلحبانی تنها پاسخ موجود به هر درگیری در دنیا نیست و لازم است راه های دیگر نیز در نظر گرفته شود، درباره تحریم ها نیز تصریح کرد: ما امروز بالاترین تعداد تحریم ها در تاریخ را علیه کشورهای مختلف داریم. لازم است که به بخش خصوصی در این زمینه توجه کنیم و به آنها اجازه حضور در بازار را بدهیم.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها