رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334113

چه زمانی تکلیف متروی حومه تهران مشخص میشود؟

ساعت 24- محمد حسین مقیمی در حاشیه پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان تهران که با حضور استاندار و معاونین استانداری تهران برگزار شد گفت: شورای استان تهران از نمایندگان شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده است که ریاست آن بر عهده خانم فخاری است، در این جلسه امروز نمایندگان استان مسائل و مشکلات شهرستان خود را در حوزه‌های مختلف اعم از راه، ترافیک، آب، پسماند و سایر بخش‌ها مطرح کردند.

محمدحسین+مقیمی.jpg
style="text-align:justify">استاندار تهران گفت:باید شهرک‌های حاشیه‌ای از طریق ریل به تهران متصل شوند و در این راستا با شهرداری، راه آهن و مترو جلسات مکرری داشتیم تا این مسئله حل و فصل شود.


محمد حسین مقیمی در حاشیه پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان تهران که با حضور استاندار و معاونین استانداری تهران برگزار شد گفت: شورای استان تهران از نمایندگان شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده است که ریاست آن بر عهده خانم فخاری است، در این جلسه امروز نمایندگان استان مسائل و مشکلات شهرستان خود را در حوزه‌های مختلف اعم از راه، ترافیک، آب، پسماند و سایر بخش‌ها مطرح کردند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده‌ای که از اعضای شورای استان در جلسه درخواست شد، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده بحث اشتغال بود که باید ایجاد اشتغال را تکلیف خود بدانیم و معتقدیم با کمک شوراها می‌توان به بحث اشتغال توجه ویژه‌ای کرد؛ شوراها می‌توانند کمک و پشتیبانی خوبی برای ایجاد اشتغال و هر فعالیتی که موجب اشتغال شود، داشته باشند.

استاندار تهران به مسئله حمل و نقل و جایگزینی خودروهای فرسوده نیز تاکید کرد و افزود: رئیس جمهور تاکید داشت که از محل صرفه جویی سوخت و تسهیلات بانکی خودروهای فرسوده از رده خارج و به جای آن خودروهای جدید وارد شوند که این مسئله علاوه بر اینکه سبب رونق صنعت و ایجاد اشتغال می‌شود در کاهش آلودگی هوا نیز موثر است چرا که ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها است.

مقیمی با بیان اینکه شوراهای شهر در موضوع بافت فرسوده و حاشیه نشینی نیز می‌توانند کمک کننده باشند، گفت: چندی پیش با دستور رئیس جمهور طرح بازآفرینی شهری طی دو مرحله در شهرها آغاز شد که در کل کشور ۲۶۰۰ نقطه بازآفرینی می‌شود که ۳۰ درصد آن در تهران است.

وی با بیان اینکه شوراها می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشند، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که از شوراها درخواست شد تا کمک کنند، بحث استفاده بهینه از آب بود چرا که ما با کمبود آب مواجه هستیم و با مصرف بهینه آب و استفاده از روش‌های نوین و نظر کارشناسان و متخصصان می‌توان در مصرف بهینه آب کمک کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه متروی حومه تهران باید در اولویت باشد و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است، گفت: باید شهرک‌های حاشیه‌ای را از طریق ریل به تهران وصل کرد که در این راستا با شهرداری، راه آهن و مترو جلسات مکرری داشتیم تا این مسئله حل و فصل شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تکلیف متروی حومه مشخص می‌شود، گفت: برای اتصال متروی تهران به حومه علاوه بر اعتبارات به زمان هم احتیاج داریم چرا که یک پروسه زمانبر است، اما طبق برنامه پیش می‌رویم، البته مطالعات برخی از آن‌ها هنوز انجام نشده، ولی به طور کلی پیگیر اتصال مترو هستیم.
تسنیم
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها