رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334219

مصرف نابهنجار قرص‌های ضدبارداری از عوامل سکته مغزی در زنان

ساعت 24-یک متخصص مغزی و اعصاب با اشاره به عوامل مختلف سکته‌های مغزی گفت: شیوع سکته‌های قلبی و مغزی در خانم‌های جوان اغلب به علت مصرف نابهنجار قرص‌های ضد بارداری است.

دکتر افشین برهانی حقیقی در خصوص خونریزی و سکته های مغزی گفت: خونریزی‌های مغزی از قدیم الایام به عنوان یک بیماری غیرقابل درمان در نظر گرفته می شد که با سیر پیشرفت علم درمان های جدیدی برای آن ایجاد شد.

وی افزود: خونریزی های مغزی به دو دسته تقسیم می شوند. خونریزی‌هایی که دلیل ساختاری و فیزیولوژیک برای آن پیدا نمی‌شود که حدود ۸۰درصد از خونریزی های مغری را در بر میگیرد و عمدتا با فشارخون همراه است و دسته‌ی دوم، خونریزی های ثانویه هستند که دلایل ساختاری و فیزیولوژیک دارند.

این فوق تخصص سکته های مغزی اظهار کرد: در مورد خونریزی‌های اولیه توصیه ما به مردم این است که فشار خون خود را کنترل کنند. فشار خون قاتل خاموش است. فشار خون عامل بسیاری از سکته های مغزی است که متاسفانه در جامعه ما شیوع بالایی دارد.

برهانی ادامه داد: میل به غذاهای شور در میان مردم جامعه بسیار زیاد است. از روزی که ما به کودکان خود چیبس، پفک و خوراکی های شور می دهیم باید بدانیم که احتمال ابتلا به فشارخون و به طبع سکته های قلبی ‌و مغزی را در آنها چند برابر کرده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: شیوع سکته‌های قلبی و مغزی در خانم‌های جوان اغلب به علت مصرف نابهنجار قرص ضد بارداری است.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: مصرف مواد مخدر صنعتی از عوامل سکته‌های مغزی لخته‌ای و خونریزی‌های مغزی است.

وی یادآور شد: توصیه ما به مردم، کنترل فشارخون است که از ۸۰درصد سکته‌های مغزی پیشگیری می‌کند و سالانه یک بار خود را نزد پزشک ویزیت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها