رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334361

AFC با الهلال برخورد انضباطی نمیکند/ در آیین اسلامی یک دقیقه سکوت وجود ندارد

ساعت24-کمیته انضباطی AFC به خاطر نبود یک دقیقه سکوت در آیین اسلامی، تیم الهلال را به خاطر رفتار بازیکنانش پیش از بازی با استقلال جریمه نمی‌کند.

پیش از دیدار تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان به احترام جان باختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در رشته کوه دنا از سوی AFC یک دقیقه سکوت اعلام شد که بازیکنان الهلال بی‌اعتنا به این موضوع در مرکز زمین حاضر نشدند و فقط در نقاط مشخص شده خود در زمین قرار گرفتند و سکوت کردند.

این اتفاق منجر به شکایت فدراسیون فوتبال بابت بی‌اعتنایی بازیکنان الهلال عربستان به یک دقیقه سکوت پیش از بازی شد.

حدود شش ماه قبل نیز بازیکنان تیم ملی عربستان پیش از بازی استرالیا به یک دقیقه سکوت به احترام حمله تروریستی در لندن بی‌اعتنایی کردند و به جای سکوت کردن، به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند.

بعد از آن اتفاق، سخنگوی فیفا درباره جریمه شدن عربستان به خاطر بی‌اعتنایی نسبت به این موضوع، به دیلی میل گفت که کمیته انضباطی فیفا پس از بررسی تصاویر این واقعه، به هیچ صحنه‌ای که لازم به برخورد انضباطی فیفا با عربستان باشد، برخورد نکردند.

هم‌چنین در آیین اسلامی، سکوت به احترام درگذشتگان جایی ندارد و چنین موضوعی در فوتبال عربستان وجود ندارد.

با توجه به وجود چنین موضوعی، AFC به خاطر شکایت فدراسیون فوتبال ایران، الهلال را جریمه نمی‌کند و نباید در انتظار جریمه شدن این تیم بود.

روز گذشته هم علی مطهری در پیامی به وزیر ورزش خواستار بازنگری در سکوت یک دقیقه‌ای پیش از مسابقات شده بود چرا که در دین اسلام به احترام درگذشتگان سوره حمد و توحید خوانده می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها