رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334429

9 ترند دیجیتال مارکتینگ که باید در 2018 به آن توجه ویژه کنید

ساعت24-رپورتاژ/ سال 2018 را سال دیجیتال مارکتینگ نامیده اند یا بهتر است که بدانیم، امروزه تمامی فعالیت های ما و بیشتر کسب وکارها در بستر اینترنت انجام می شود و لازم است برای اینکه بتوانیم در دنیا فعالیت ها و کسب وکار خود را رشد دهیم از خدمات و تکنولوژی هایی استفاده کنیم که به اینترنت متصل هستند. به این خدمات به منظور افزایش و رشد که در بستر اینترنت است، دیجیتال مارکتینگ می گویند.

خبر9
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یک مفهوم گسترده است و تکنیک ها و روش های متفاوتی را شامل می شود؛ اما هدف نهایی همه آن ها افزایش سئو سایت و در نتیجه برندسازی است. هرسال میلادی که می گذرد، شاهد بروز تکنیک های جدیدتر یا اصلاح موارد قدیمی هستیم و شما به عنوان یک بازاریاب باید با همه ترندهای مربوطه و به روز آشنا باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا 9 ترند دیجیتال مارکتینگ که در سال 2018 باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید را بیان می کنیم.

ترندهای دیجیتال مارکتینگ در 2018

  1. ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ یکی از مهم ترین و محبوب ترین ترند دیجیتال مارکتینگ است و اگر به تکنیک های آن به درستی مورد استفاده قرار بگیرد، بهترین نتیجه را در برندسازی نسبت به بقیه خواهد داشت.

وجود شبکه های اجتماعی و سایت هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و آپارات که اساس آن ها بر پایه فیلم و عکس است، این مساله را اثبات کرده که کاربران بیشتر از همه به دنبال محتوایی ویدئویی و عکس هستند تا اینکه متن بلندی را بخوانند؛ به عبارتی دیگر ویدئو بیشتر ازمتن و مقاله می تواند توجه کاربران را به خود کسب کند و برای همین رشد کسب وکارها توصیه می شود که حتما از ویدئو به منظور افزایش جلب توجه کاربران برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

  1. جستجوی صوتی

جستجوی صوتی یکی دیگر از خدماتی است که توسط گوگل برای کاربران دستکاپ و دستگاه های هوشمند، چندسالی است رونمایی شده است و پیش بینی می شود که تا سال 2020، 50 درصد جستجوهای انجام شده توسط کاربران به صورت صوتی باشد. به منظور اینکه به دست آوردن بهترین نتیجه، تولید کنندگان محتوا و سئوکاران باید برروی کلمات کلیدی بلند به جای تک کلمه ای تمرکز کنند.

  1. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از بهترین ابزارها برای شخصی سازی رابط کاربری در سایت است. ربات های چت کننده نمونه ای هوش مصنوعی است که در سال 2018، استفاده آن ها به صورت حرفه ای افزایش پیدا خواهد کرد.

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ

اغلب مردم در سراسر دنیا ترجیح می دهند تا کالایی را خریداری کنند که توسط یک شخص محبوب و معروف تبلیغ شود. بهترین مکان برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی است، زیرا بیشترین حضور کاربران و خود این افراد در شبکه های اجتماعی سپری می شود و در صورت انجام صحیح آن، بیشترین بازخورد را خواهد داشت.

اینفلوئنسر مارکتینگ در صورتی که به درستی و براساس اصول آن انجام شود، بیشترین بازخورد در برندینگ محصولی خواهد داشت.

  1. شخصی سازی کردن

هر کاربری وقتی احساس کند که در پیام تبلیغاتی مخاطب خاص قرار گرفته است، توجه آن به تبلیغ بیشتر از حالتی است که یک تبلیغ عمومی برای او نمایش داده شود. شخصی سازی کردن باید در تمامی روش های تبلیغاتی مانند ایمیل، ارسال پیام، شبکه های اجتماعی و غیره.

  1. تولید محتوا

ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران، ارزان ترین روش برای انجام تبلیغات است. کاربران به سایتی که اقدام به تولید محتوای ارگانیک و ارزشمند در راستای سایت خود انجام می دهد، توجه ویژه ای می کنند و به یکی از دنبال کنندگان اصلی آن ها تبدیل می شوند.

  1. موبایل مارکتینگ

هرساله شاهد افزایش استفاده کاربران از موبایل برای انجام خدمات خود مانند ارسال پیام از طریق شبکه های اجتماعی، خرید و غیره هستیم. هرکاربری به طور متوسط 50 بار از موبایل خود را بررسی می کند، برای موبایل مارکتینگ یکی از مهم ترین ترندهای سال 2018 است. طراحی رسپانسیو سایت ها و اپلیکیشن ها مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید.

  1. بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به غیر از آسان کردن ارتباطات بین افراد، باعث افزایش برندسازی کسب و کارها شده است. رشد روزافزون کاربران از موبایل ها و در نتیجه شبکه های اجتماعی، این شانس را به صاحبان کسب وکار داده است تا بتوانند با استفاده از این بستر فعالیت های خود را گسترش دهند.

  1. رابط کاربری

ایجاد یک رابط کاربری شخصی سازی شده برای افراد و استفاده کمتر از پاپ آپ ها و در نهایت داشتن یک ساختار ساده، مهم ترین مساله ای که هر بازاریابی در سال 2018 باید به آن ها قبل از رونمایی سایت یا اپلیکیشن خود اقدام کند.

برای اینکه بتوانید ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2018 را به صورت بهینه ترین شکل انجام دهید، توصیه می شود که حتما آن را با یک شرکت تبلیغاتی معتبر انجام دهید. انجام و نکات این ترندها حساس است و یک اشتباه کوچک در هرکدام می تواند تاثیر منفی به جای مثبت برای شما داشته باشد. شرکت سئوکار که پیشرو در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است، می تواند در این زمینه به شما در افزایش فروش و برندسازی کسب وکارتان کمک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها