رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 334468

رفتارنخبگان با آسیب رسان به جامعه ایرانی

بی تفاوتی به احمدی نژاد کارآمدترین روش است

ساعت 24-بررسی کارشناسانه کارنامه و انگیزه امروز محمود احمدی نژاد به مثابه یک کنشگر سیاسی و یک مدیر ارشد حکومتی درسالهای 1382 تا 13892که درشرایط بهت آوری آمد و رییس دولت شد و حالا درقامت معترض حرفهایی می زند و خواسته هایی دارد، نشان می دهد او دنبال این است نامش برسر زبانها باشد و یادش زنده بماند.

احمدی نژاد
احمدی نژاد و حلقه نخست یاران پیدا و پنهان او در سپهرسیاست و اقتصاد ایران امیددارند با روش های توده گرایانه و درفضای سیاسی شگفت انگیز ایران بیشترین برداشت را داشته باشند و باردیگر براسب قدرت درایران سوارشوند. جدای از اینکه نهادهای رسمی قدرت که اختیارات گسترده ای برای کشیدن ترمز این کنشگر بلند پرواز دارند و جدای از اینکه شهروندان باگرایش های گوناگون و درقشرهای متفاوت چه دیدگاهی در باره او دارند این نوشته توصیه می کند رسانه های ایرانی و به ویژه نخبگان به او و خواست هایش باید بی تفاوتی نشان دهند. بی تفاوتی کشنده ترین و موثرترین ابزار برای گم شدن نام و یاد این سیاستمدار ایرانی است که در 10 سال مدیریت بر پایتخت و کشور ایران آسیب های جدی برب نیانهای سیاست ، اقتصاد و اخلاق جامعه ایرانی واردکرد.

به گزارش ساعت 24 ، تجربه ناکارآمد و آسیب رسان این کنشگر سیاسی و یارانش در 8 سال مدیریت بر نهاد دولت نشان می دهد وی فاقد توانایی کارشناسی برای اداره ایران در آینده است. بنابر این بی تفاوتی به او از این دریچه چیزی از جامعه ایرانی نمی کاهد. اگر این سیاستمدار شگفت انگیز که ظهور ش به افسانه شبیه است از یاد ایرانیان برود و بی تفاوتی ساختاری به او موجب دورشدن او از سیاست ایران شود به این مرز و بوم کمک شایانی خواهدشد. بی تفاوتی به احمدی نژاد به او می فهماند و او را در شرایطی قرار می دهد که برای زنده ماندن نام و یادش باید بیش از پیش رفتارهای ساختار شکنانه و گفتارهای خارج از توان و تاب آوری هسته مرکزی قدرت را در دستور کار قرار می دهد و به این ترتیب بیشتراز پیش با تهدید مواجه خواهد شد.

فرض کنیم احمدی نژاد اطلاعاتی دارد و حالا می خواهد از این اطلاعات برای کاستن از قدرت رقبا بهره برداری کند . اما او میداند دراین صورت از یک سو با واکنش واقعی مواجه خواهد شد و از سوی دیگر با این پرسش شهروندان مواجه می شود که اگر اینها را می دانستی چرا سروقت و بهنگام به مردم نگفتی . از پیش آشکار است جامعه ایرانی با استفاده از فضای مجازی راه درازی را در یادآوری هرجور خبر و گزارش و تحلیل آمده است و تنها زمانی فردی می تواند توجه واقعی آنها را جلب کند که اخباری واقعی وبسیار ناپیدا را برزبان آورد و برای این اخبار اسناد مثبته داشته باشد تا در ادگاه قانونی یا در دادگاه افکارعمومی ارایه و مطمئن باشد پیروز خواهد بود.

ایرانیان هرگز یادشان نمی رود احمدی نژاد راست یا ناراست از همان روزهای نخست ورود به کاخ ریاست جمهوری شمشیر افشاگری را دردست گرفت اما آن را از نیام بیرون نیاورد وجز اخبار پراکنده و از پیش بیان شده چیز تازه ای را افشا نکرد. بی تفاوتی به رفتار و گفتار احمدی نژاد از سوی رسانه ها و جامعه نخبگان ایرانی اورا خشمگین می کند و راه پرخاش بیشتر را برای این کنشگر هموار می کند و این برای احمدی نژاد دردسر واقعی درست خواهد کرد. تا همین جای کار نیز بی تفاوتی واقعی از سوی نهادهای قدرت سیاسی موجب خشم او و دوستانش شده و پای آنها را به میدان نبرد ناشناس باز کرده است و هسته مرکزی قدرت این را نیک می داند . احمدی نژاد و حلقه نخست یارانش و پشتیبانان پنهانش نیازمند توجه هستند و اگر نخبگان ایرانی با درک این نیازمندی ،آن را دریغ کنند به انزوا و خشمگین شدن بیشتر احمدی نژاد کمک می کنند. این یک ترس موهوم است که احمدی نژاد در میان محرومان هوادار دارد و این یک خیال خام است که اوبتواند وعده های مادی قابل توجه به شهروندان بدهد. باید از روش احمدی نژاد به نخبگان د ردوران اوج اقتدارش استفاده کرد که به آنها بی تفاوت بود و او به زودی از ذهن عملی مردم خارج خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها