رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334586

ماکرون: فرانسه تمامی تلاش خود را به همراه روسیه برای آتش‌بس در سوریه به کار میگیرد

ساعت24-رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که کشورش تمامی اقدامات لازم برای تحقق آتش‌بس در سوریه را به همراه روسیه به کار می‌گیرد.

laquo;امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته اعلام کرد که امیدوار است که در شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای به دست آید تا به این وسیله آتش‌بس در سوریه محقق شود.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماکرون گفت که این موضوع به ویژه با توجه به اقدامات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در زمینه همراه کردن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به منظور دستیابی به قطعنامه صورت می‌‌گیرد.

وی گفت که در صورتی که آتش‌بس محقق نشود، همچنان به اقداماتی در زمینه میانجی‌گری ادامه خواهد داد.

«منصور العتیبی» نماینده کویت در سازمان‌ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری درباره قطعنامه آتش‌بس «غوطه شرقی» را تا ساعت 17:00 به وقت گرینویچ روز شنبه (امروز) (20:30 روز شنبه به وقت تهران) به تعویق انداخته است.

گزارش‌ها حاکی از این است که این تعویق به دلیل مذاکرات فشرده دیپلماتیک به رهبری روسیه صورت گرفته است که به دنبال متمم‌هایی به این پیش‌نویس پیشنهادی سوئد و کویت است.

قرار بود در جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته شورای امنیت، طرح مشترک کویت و سوئد که خواستار آتش‌بس یک ماهه و محکومیت اقدامات ارتش سوریه در غوطه بوده، به رأی گذاشته شود اما این موضوع که به به روز جمعه (دیروز) موکول شد و نهایتاً تا امروز به تعویق افتاده است.

با شروع تحرکات ارتش سوریه برای عملیات در منطقه غوطه شرقی، دمشق به منظور فصیله دادن به حضور تروریست‌ها در این منطقه حساس نزدیک به دمشق، حامیان غربی تروریست‌ها و معارضان دست به کار شده و از اجرای این عملیات ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها