رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334696

خط و نشان اردوغان برای آمریکا

ساعت24 -رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به آمریکا هشدار داد که بال‌وپر شبه‌نظامیان کُرد سوری و تمام حامیان آنها را خواهند شکست.

اردوغان
اردوغان طی سخنرانی در همایش استانی حزب عدالت و توسعه (آ.ک.پ) با بیان اینکه آمریکا با حمایت از شبه‌نظامیان کُرد سوری قصد دارد گذرگاهی تروریستی در جنوب مرزهای ترکیه ایجاد کند، گفت: «آنها در ارتباط برقرار کردن با سازمان‌های تروریستی تعلل نمی‌کنند.»

وی با هشداری شدیدالحن به آمریکا، تاکید کرد که ترکیه «بال و پر» گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در منطقه را خواهد شکست و اجازه تشکیل این گذرگاه تروریستی را نخواهد داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه کسی نمی‌تواند اقدامات این کشور برای حفاظت از مرزهایش را زیر سوال ببرد، گفت: «به محافظت از مرز 911 کیلومتری خود (با سوریه) ادامه می‌دهیم».

اردوغان در ادامه تمام انتقادات بیان شده از سوی کشورها و مجامع مختلف علیه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه با نام شاخه زیتون را «دروغ، تهمت و تبلیغات منفی» علیه این کشور توصیف کرد.

در حالی که گزارشات متعددی از کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در جریان عملیات عفرین منتشر می‌شود اما اردوغان بار دیگر آنها را تکذیب کرده و گفت: «در مرام ما نیست که به غیرنظامیان حمله کنیم، بلکه در وجود شماست.»

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها