رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334756

درگیری لفظی ترامپ با رئیس جمهور مکزیک در مکالمه تلفنی

ساعت24-یک روزنامه آمریکایی از درگیری لفظی در گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ و رئیس جمهور مکزیک خبر داد.

ترامپ
روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از به هم خوردن برنامه احتمالی سفر «انریکه پنا نیتو» رئیس جمهور مکزیک به آمریکا بعد از مکالمه تلفنی او با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و بحث مجدد و اختلاف نظر آنها درباره تصمیمات ترامپ برای احداث دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک خبر داد.

بر اساس گزارش روز گذشته (شنبه) روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، بیشتر زمان مکالمه تلفنی اخیر 50 دقیقه ای روسای جمهور آمریکا و مکزیک به بحث درباره ساخت دیوار مرزی اختصاص داشت.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع خبری آگاه و ناشناس نوشت که ترامپ در این مکالمه بار دیگر تاکید کرده است که مکزیک باید هزینه ساخت این دیوار مرزی را پرداخت کند و رئیس جمهور مکزیک نیز نپذیرفته است.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که ترامپ در این مکالمه کنترل خود را از دست داده و بسیار خشمگین شده است.

در حالیکه واشنگتن و مکزیک روز گذشته مکالمه تلفنی سه شنبه گذشته میان ترامپ و پنا نیتو را تائید کردند اما هر دو طرف صرفا یک گزارش رسمی و سطحی از این مکالمه را منتشر کرده اند.

خبرگزاری «رویترز» نوشت که روسای جمهور آمریکا و مکزیک در حال حاضر به این توافق رسیده اند که اکنون زمان سفر رئیس جمهور مکزیک به واشنگتن نیست.

با این حال، مقامات مکزیک هیچ وقت برنامه ریزی پنا نیتو برای سفر ماه جاری به واشنگتن را تائید نکردند و این در حالیست که رسانه های مکزیک از برنامه ریزی این سفر خبر می دادند.

در حالیکه مشاوران رئیس جمهور مکزیک در حال بررسی مزایا و اشکالات غیر منتظره نشست میان پنا نیتو و ترامپ بودند، اما نهایتا عدم ثبات ترامپ و بی اعتمادی به تعهد و اقدامات او منجر شد که مقامات مکزیک برگزاری این نشست در کاخ سفید را به تاخیر بیندازند.

مقامات مکزیک محتاطانه درصدد هستند تا سفر رئیس جمهورشان به آمریکا را به شیوه ای برنامه ریزی کنند که لحظات ناخوشایندی برای پنا نیتو که هیچ وقت کنفرانس خبری برگزار نمی کند و بیشتر مایل به شرکت در رویدادهای سیاسی به دقت برنامه ریزی شده است، ایجاد نشود زیرا اگر اینطور به نظر بیاید که رئیس جمهور مکزیک هدف زورگویی ترامپ قرار گرفته و در برابر او تسلیم شده است، این امر آسیب های سیاسی اساسی را به حزب «انقلابی نهادی» پنا نیتو در جریان سال انتخابات ریاست جمهوری در مکزیک در پی خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها